Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Upscalers
Level 1

Waarom biedt Ziggo een promotie aan (HBO Max gratis voor 1 jaar) als dit duidelijk niet werkt?

  1. Ik ben een nieuwe zakelijke klant bij Ziggo en kreeg een jaar lang HBO Max gratis. Geweldig toch? Tenminste als je ook HBO kan kijken. Ik kreeg een email van Ziggo om mijn HBO te activeren maar daar ging het mis. HBO gaf een foutmelding: "Er is iets fout gegaan". "Er was een probleem met verbinding maken met het account van je provider. Wacht een paar minuten en probeer het dan opnieuw."

    Heel vaak en heel veel minuutjes gewacht. Uiteindelijk naar Ziggo gebeld en er werd me verteld dat ze de HBO Max gingen verwijderen en na 24 uur kon ik het weer bijvoegen en opnieuw proberen te activeren. Ik had nog gevraagd of ik dan toch de actie zou krijgen (jaar gratis) en er werd me gezegd dat dit natuurlijk kon. Dus na 24 uur wilde ik HBO toevoegen en activeren. Helaas is er geen mogelijkheid de actie HBO Max Standard - gratis, toe te voegen. Alleen de betaalde versie kan ik aan mijn account toevoegen.  Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus alweer gebeld. De meneer die ik dit keer aan de lijk kreeg vertelde me dat hij niet de bevoegdheid had HBO toe te voegen en ik moest maar morgen terugbellen daar de afdeling die dit doet, niet werkt in het weekend. 

    Dit gaat allemaal erg veel tijd kosten. Waarom wordt er een promotie aangeboden die duidelijk niet werkt?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Op dit moment kunnen wij de foutmelding niet reproduceren. Wil je de activatie nog eens uitvoeren op een pc of laptop via onderstaande stappen? Op een smartphone of tablet gaat het nog wel eens niet goed.

1. Log in op Mijn Ziggo en klik op producten en ga vervolgens naar de oranje button 'diensten beheren' zoals hieronder te zien


2. Klik op de tegel 'HBO Max'



3. Je ziet een wit scherm met een oranje vinkje waarin staat 'activeren' waarna je wordt door gelinkt naar de site van HBO Max.

4. Je komt uit op de onderstaande inlogpagina


Ik hoor graag of het is gelukt. Mocht het niet gelukt zijn, dan ben ik benieuwd of je de foutmelding opnieuw te zijn krijgt en waar precies in het activatieproces.

Bekijk in context

0 Kudos
14 Reacties 14
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een Ziggo forum medewerker krijgt je bericht vanzelf onder ogen en kan je verder op weg helpen.

Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Upscalers en hartelijk welkom op de Ziggo Community!

Heel tof dat je een jaar lang gratis HBO Max hebt gekregen. Het is natuurlijk wel zo fijn als je er dan ook echt gebruik van kunt maken, inderdaad. Jammer dat dit wat moeizaam verloopt en dat het je al de nodige tijd en moeite heeft gekost. Ik help je graag om dit alsnog goed te regelen.

 

Ik heb zojuist HBO Max opnieuw toegevoegd aan je abonnement. De kortingsregel ‘12 maanden gratis HBO Max cadeau’ heb ik er ook weer bijgezet. Het staat nu correct in je account.

 

Let op: wacht minimaal 24 uur voordat je HBO Max activeert, en doe dit pas vanaf morgen, 13 mei om 13:00 uur. Zo zijn we er zeker van dat alles op de achtergrond is verwerkt.

 

Laat je het me weten of het daarna is gelukt?

0 Kudos
Upscalers
Level 1
Topicstarter

Screenshot 2025-05-13 at 17.06.54.png

Nog steeds dezelfde foutmelding. De 24 uur wachten zijn dus ook voor niets. Kunnen jullie dit alsjeblieft oplossen? Blijkbaar ben ik niet de enige. 

 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Op dit moment kunnen wij de foutmelding niet reproduceren. Wil je de activatie nog eens uitvoeren op een pc of laptop via onderstaande stappen? Op een smartphone of tablet gaat het nog wel eens niet goed.

1. Log in op Mijn Ziggo en klik op producten en ga vervolgens naar de oranje button 'diensten beheren' zoals hieronder te zien


2. Klik op de tegel 'HBO Max'



3. Je ziet een wit scherm met een oranje vinkje waarin staat 'activeren' waarna je wordt door gelinkt naar de site van HBO Max.

4. Je komt uit op de onderstaande inlogpagina


Ik hoor graag of het is gelukt. Mocht het niet gelukt zijn, dan ben ik benieuwd of je de foutmelding opnieuw te zijn krijgt en waar precies in het activatieproces.

0 Kudos
Upscalers
Level 1
Topicstarter

Het is niet gelukt. Ik heb vorige week WEER met Ziggo gebeld en er werd me verteld dat ik tot 21 mei moest wachten en iemand zou me bellen zodra het (bekende) probleem was opgelost. Niets gehoord, niets opgelost en nu zijn mijn 14 dagen bedenktijd allang verstreken. Ik ben heel teleurgesteld in de service van Ziggo en had mijn zaken abonnement bij KPN moeten afsluiten. Helaas. 

 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Wat zuur en merkwaardig dat het nog niet mogelijk is. Bij welke stap loop je precies vast? Krijg je die foutmelding nadat je je e-mailadres hebt ingevuld in onderstaand scherm en op 'doorgaan' hebt gedrukt? Of al in een eerder stadium en zo ja wanneer precies?

0 Kudos
Upscalers
Level 1
Topicstarter

Allereerst, bedankt voor de reactie. Het is me nog steeds Noet gelukt om Max+ geactiveerd te krijgen. Vandaag heb ik alweer geprobeerd daar ik nooit terug gebeld ben geworden zoals beloofd op 21 mei. Ik krijg nooit de pagina om mijn email in te stellen. Ik ga naar "mijn ziggo", "mijn producten" en dan naar Max+ en activeren. Daarna krijg ik een logo van Max+ met het bericht dat het nog geactiveerd moet worden, ik click op de link, en vol verwachting zie ik het wiel spinnen totdat ik (alweer) het foutbericht krijg. Nu ben ik van email adres gewisseld, dus ik dacht dat dat misschien het probleem was, dus ik ben terug gegaan naar het oude e-mailadres.  Maar dat hielp dus ook niet.

Vandaag heb ik ook (weer) met een medewerker gebeld. Was geloof ik poging 6 of 7. Weer werd me gezegd ik moet afwachten en woensdag wordt ik gebeld......

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Upscalers - allereerst excuses voor het feit dat je eerder niet bent teruggebeld zoals afgesproken, dat is slordig. Ik begrijp dat je woensdag weer wordt gebeld over dit vervelende issue. 
Kan je voor de volledigheid nog aangeven of je HBO hebt geprobeerd te activeren via meerdere apparaten en browsers? Dit om uit te sluiten dat het probleem daar ligt.

 

Dankjewel alvast voor je reactie.

0 Kudos
Upscalers
Level 1
Topicstarter

Ik heb geprobeerd o[ iphone, ipad, imac en laptop. Het enige wat ik niet gedaan heb en niet kan doen is op een pc. Ik krijg niet altijd de optie om mijn email in te vullen (na het HBO logo

 

0 Kudos
Upscalers
Level 1
Topicstarter

Op de laptop is er een probleem met het laden van: https://account.ziggo.nl/app-billing?partner=B2B_HBO**** Blijft knipperen en kan niet laden. Ik denk dat dat het probleem is. Er kan geen verbinding met mijn Ziggo account worden gemaakt.

 

**Moderator: Uit voorzorg unieke code verwijderd uit url**

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Upscalers - Ik zie dat je vanochtend ook contact hebt gehad met een collega, die het opnieuw naar een specialist heeft doorgezet. Ontzettend zuur dat er maar geen oplossing komt. Erg gek ook dat dat je ervaring op je laptop is. Hoewel ik eigenlijk geen wonder verwacht: Controleer voor de zekerheid of er een popup-blocker of soortgelijke software actief is, die mogelijk nog roet in 't eten gooit en schakel deze dan voor de zekerheid uit. We moeten helaas opnieuw afwachten.

0 Kudos
Upscalers
Level 1
Topicstarter

Ik zou graag weten of de specialist iets doet daar niemand contact met mij opneemt. Hoe lang is “afwachten”? Er wordt me steeds beloofd dat eraan gewerkt wordt, maar ik ben degene die steeds contact moet opnemen en er schijnt niets te gebeuren. Zeer frustrerend. Ik denk dat ik maar gewoon opgeef en de “gratis HBO” die Ziggo aanbiedt is gewoon nep.

0 Kudos
Gerard14
Level 5

@Upscalers

Je kunt natuurlijk altijd overwegen om dit voor te leggen aan de geschillencommissie. Bij het probleem wat ik destijds had was dit het enige waardoor Ziggo in beweging kwam.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Er is een case aangemaakt waar verder onderzoek wordt gedaan naar jouw specifieke situatie. Er wordt nog contact opgenomen, maar ik weet niet binnen hoeveel dagen. Houd hierbij rekening dat je ook anoniem gebeld kunt worden. Sorry dat ik weer een beroep doe op je geduld.

0 Kudos