1
Vraag
2
Reacties
RckN

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Waar kan je met klachten over foute facturen terecht?

Vandaag heb ik een factuur van Ziggo gekregen.
Voor Reparatie aan kabels, stekkers of wandcontactdozen a 50 euro.
De monteur is wel geweest maar heeft niets gerepareerd of vervangen.

Ik heb Ziggo gebeld maar zij willen de factuur niet laten vervallen omdat de monteur zegt dat het aan de kabel ligt.

Maar als het aan de kabel ligt waarom heeft hij hem dan niet vervangen?
Deze vraag heb ik ook aan Ziggo voorgelegd maar zij geven hier geen antwoord op.
Maar zij laten de factuur niet vervallen.

Ik ben het hier niet mee eens maar waar kan ik mijn beklag doen?
Zie alleen een geschillen commissie, is er nu echt geen afdeling waar ik mijn beklag kan doen?

Wat er gebeurt is is het volgende,

De monteur komt binnen en kijkt naar mijn kabel en zegt. Ligt aan de kabel. Ik zeg dat bij een eerdere storing de kabel is doorgemeten en dat hij goed was bevonden. De monteur zegt wie is hier de expert? u of ik. Ik zeg oké laten we dan een Ziggo kabel gebruiken en dan zien we wie er gelijk heeft.

Hij wilde dat niet doen. voor dat hij weg ging heeft op mijn verzoek een nieuw modem besteld en zei hij, de volgende keer krijgt u een rekening.

Nog geen uur later krijg ik via de mail een rekening voor geleverde kabels etc.

Erg flauw, maar goed

1. de storing is niet opgelost
2. de monteur heeft niets geleverd
3. de monteur heeft geweigerd om een ander kabeltje te gebruiken om zijn diagnose te bevestigen
4. de factuur heeft het over garantie, maar waar heb ik dan garantie op? er is niets geleverd en of dienst verleend. de dienst die ik expliciet gevraagd heb (Ziggo kabel aansluiten en controleren of storing verholpen is) wilde hij niet uitvoeren.

dus waar is de factuur op gebaseerd?
en telefonisch krijg ik te horen dat er verder niets voor me kunnen doen.
Is de klant dan vanaf nu ook overgeleverd aan de willekeur van een monteur?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RckN
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Vanmorgen ben ik gebeld door 'Complaints Services' van Ziggo,

Was een prettig gesprek. Er werd gemeend verontschuldiging aangeboden en die heb ik ook aanvaard.

Afgesproken is dat ik de 50,- euro onterechte ‘materiaalkosten’ en de 50,- euro die ik aan de Geschillencommissie heb betaald binnen 10 dagen terug gestort krijg.

Verder is er afgesproken dat de betrokken medewerkers feedback krijgen via hun leidinggevende over deze kwestie.

Stappen plan voor als je er niet uitkomt met Ziggo Klantenservice


  • Vraag dat je teruggebeld word door Complaints Services. Als de medewerker zegt dat die niet bestaat, vraag dan naar zijn supervisor, ga hier mee door tot je de toezegging hebt dat je door Complaints Services teruggebeld word.
  • Stuur een e-mail met je verhaal naar naar je Rechtsbijstand verzekering, zij nemen dan contact met je op om je te adviseren. Als zij vinden dat jij in je recht staat, kunnen ze je aanbieden de gemaakte / te maken kosten te vergoeden / voor te schieten.
  • Als Complaints Services niet terugbelt en je rechtsbijstandsverzekering denkt dat je in je recht staat, meld dan je klacht aan bij De Geschillencommissie. Dit kan telefonisch op nummer 070 310 5310 of via de website www.degeschillencommissie.nl. De aanmeld kosten zijn 50 euro maar die krijg je terug als je gelijk hebt.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Verwijderd account
Niet van toepassing
Probeer het via de chat of wacht op een reactie van een moderator

https://www.ziggo.nl/chat/

Chat scherm verschijnt rechtsonder in beeld, kan ff duren
RckN
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb het maar voorgelegd aan de geschillencommissie nummer 070 310 5310.
Kost 50 euro, maar die vertelt je wel waar je voor betaald.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Wie ben ik om daar iets over te zeggen, wat ik wel weet is dat moderators van Ziggo hier regelmatig langskomen en inzage hebben in het dossier en kijken wat er precies is voorgevallen en de juiste mensen aansturen.
Communicatie gaat dan vaak via prive berichten of ze bellen je terug, hier had ik persoonlijk op gewacht maar goed ik weet niet wat er is voorgevallen mbt het contact met de helpdesk.
Succes ermee in ieder geval!
RckN
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Het vervangende modem is vandaag binnengekomen.
Ik heb het geïnstalleerd en wat denk je?

Probleem opgelost!
Telefoon werkt weer perfect!

De zogenaamde "Expert monteur" was dus blijkbaar niet zo goed als hij zelf denkt.

Ziggo moet eens ophouden om hun goede naam te grabbel te gooien door om Jan en Alleman extern in te huren om voor monteur te spelen!

Ik wacht liever een paar dagen op een echte Ziggo monteur die zijn veel vriendelijk en vele malen deskundiger.

Sorry maar zo is het,
RckN
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Krijg net bericht dat de geschillencommissie de papieren al heeft doorgestuurd, Ziggo heeft nu 1 maand om te reageren.

Ben benieuwd hoe ze dit gaan rechtbreien.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik ben ook benieuwd en of dit hier dan wordt vermeld.:wink:
RckN
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
zeker!
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi RckN, welkom op de Community. Ik hoop dat je snel meer weet over de kosten van de monteur. Laten we de uitkomst van geschillencommissie afwachten. Je mag de uitkomst hier altijd plaatsen, we zijn benieuwd!

Ik ben in ieder geval blij dat de situatie met je telefoon weer is opgelost.
RckN
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hi Marianne,

Ik ben ook blij dat de telefoon het weer doet, het was een ramp, kraken, wegvallen, ik werd er niet goed van.

Ik denk dat het goed is dat we de uitspraak van de commissie afwachten. Het wordt tijd dat er duidelijkheid komt. Mijn rechtsbijstandverzekering heeft mij overigens de aanmeldingskosten al vergoed, zij zagen het wel zitten.

Als de uitspraak er is post ik die meteen.

Ook zal ik dan een stappenplan posten hoe men "een zaak" voor arbitrage aanmeld.
Ik heb het idee dat veel mensen er van afzien vanwege het papierwerk en die blijven dan met een rotgevoel zitten terwijl dat totaal niet nodig is.
RckN
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Vanmorgen ben ik gebeld door 'Complaints Services' van Ziggo,

Was een prettig gesprek. Er werd gemeend verontschuldiging aangeboden en die heb ik ook aanvaard.

Afgesproken is dat ik de 50,- euro onterechte ‘materiaalkosten’ en de 50,- euro die ik aan de Geschillencommissie heb betaald binnen 10 dagen terug gestort krijg.

Verder is er afgesproken dat de betrokken medewerkers feedback krijgen via hun leidinggevende over deze kwestie.

Stappen plan voor als je er niet uitkomt met Ziggo Klantenservice


  • Vraag dat je teruggebeld word door Complaints Services. Als de medewerker zegt dat die niet bestaat, vraag dan naar zijn supervisor, ga hier mee door tot je de toezegging hebt dat je door Complaints Services teruggebeld word.
  • Stuur een e-mail met je verhaal naar naar je Rechtsbijstand verzekering, zij nemen dan contact met je op om je te adviseren. Als zij vinden dat jij in je recht staat, kunnen ze je aanbieden de gemaakte / te maken kosten te vergoeden / voor te schieten.
  • Als Complaints Services niet terugbelt en je rechtsbijstandsverzekering denkt dat je in je recht staat, meld dan je klacht aan bij De Geschillencommissie. Dit kan telefonisch op nummer 070 310 5310 of via de website www.degeschillencommissie.nl. De aanmeld kosten zijn 50 euro maar die krijg je terug als je gelijk hebt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic