1
Vraag
2
Reacties
Woger

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Vragen over upgrade

Hallo,
Ik heb momenteel de 50Mbit variant. Met TV standaard en telefoon die ik niet gebruik. Dit abo is vorig jaar maart ingegaan. 
Helaas is door alle online lessen en thuiswerk de verbinding soms te traag, dus wil ik upgraden naar een snellere verbinding (250Mbit).
Als ik dat invul op de website springt het tv abo ook naar een ander abonnement (met mediabox xxl).
Vragen:
- Ik heb nog 2 maanden gratis ziggo sport, blijft die actief na de upgrade?
- Wat is het verschil tussen de Humax en de Mediabox xxl?
- Hoe lang duurt het ongeveer voordat de upgrade is doorgevoerd?
- Ik las hier op het forum dat er soms problemen zijn bij een upgrade, waardoor de nieuwe mediabox langere tijd niet meer werkt. Als dat gebeurt, werkt de oude dan nog wel? (geen internet is geen optie)

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Woger wrote:



Als iemand van Ziggo mij kan bevestigen dat de problemen alleen met het Giganet modem afspelen en dus bij mij niet van toepassing is, zal ik de upgrade doorvoeren.

 

Eerlijk? Zoals hiervoor al meermaals gezegd is; dergelijke garanties kunnen we gewoon echt niet geven. Ik ga er absoluut niet vanuit dat het mis gaat bij de omzetting die je voorstelt, maar ik kan echt niets garanderen op dit punt. 

Voor de rest; tegenwoordig zit de Mediabox XL inderdaad bij TV Start. Dus pas je je abonnement aan, dan ga je automatisch naar het nieuwe TV Start met de nieuwe mediabox. 

Gratis extra sportzenders zijn een zogenoemde “add-on”. Dat blijft gewoon wanneer je je abonnement aanpast. 

 

Bekijk in context

24 Reacties 24
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Woger wrote:

Hallo,
Ik heb momenteel de 50Mbit variant. Met TV standaard en telefoon die ik niet gebruik. Dit abo is vorig jaar maart ingegaan. 
Helaas is door alle online lessen en thuiswerk de verbinding soms te traag, dus wil ik upgraden naar een snellere verbinding (250Mbit).
Als ik dat invul op de website springt het tv abo ook naar een ander abonnement (met mediabox xxl).
Vragen:
- Ik heb nog 2 maanden gratis ziggo sport, blijft die actief na de upgrade?
- Wat is het verschil tussen de Humax en de Mediabox xxl?
- Hoe lang duurt het ongeveer voordat de upgrade is doorgevoerd?
- Ik las hier op het forum dat er soms problemen zijn bij een upgrade, waardoor de nieuwe mediabox langere tijd niet meer werkt. Als dat gebeurt, werkt de oude dan nog wel? (geen internet is geen optie)

 

alleen je internet upgrade zou ook mogelijk moeten zijn 

 

bij de mediabox xl heb je ook apps als netflix videoland  en kan je begin gemist

bij tv compleet kun je ook opnemen met tv start is opnemen niet mogelijk

Woger
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
anoniemforum wrote:

alleen je internet upgrade zou ook mogelijk moeten zijn 

 

bij de mediabox xl heb je ook apps als netflix videoland  en kan je begin gemist

bij tv compleet kun je ook opnemen met tv start is opnemen niet mogelijk


Dat doet ie dus niet. Zodra ik een upgrade van het internet aanklik, springt tv ook over. Overigens vind ik het geen probleem om de Humax te vervangen voor de mediabox voor de extra mogelijkheden die jij noemt.
Maar het internet mag niet offline gaan!   ​​​​​​​

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Woger wrote:

…..Maar het internet mag niet offline gaan! 

Ik denk niet dat u die garantie krijgt, zelfs niet van het moderatieteam.

 

Woger
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Jan F. wrote:
Woger wrote:

…..Maar het internet mag niet offline gaan! 

Ik denk niet dat u die garantie krijgt, zelfs niet van het moderatieteam.

 

Dat hoeft ook niet. Als alles (internet) blijft werken met de oude apparatuur is dat geen probleem. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Was er ook niet een upgrade naar 100Mb? Die optie stond nergens, maar was wel beschikbaar.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

Online les en thuiswerken zou prima moeten lukken met 50 Mbit. Misschien zit er een ander probleem ergens.

DonMi

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Woger wrote:

- Ik las hier op het forum dat er soms problemen zijn bij een upgrade, waardoor de nieuwe mediabox langere tijd niet meer werkt. Als dat gebeurt, werkt de oude dan nog wel? (geen internet is geen optie)

Een klein deel van de klanten die hun abonnement wijzigt, krijgt te maken met activatieproblemen. Het kan gebeuren dat jouw order vastloopt en dan moet het handmatig ergens in India opgelost worden. Als jou dat overkomt, zit je gemiddeld 3-6 weken zonder internet (gebaseerd op verhalen van andere klanten hier op de Community). Ziggo kan jou dan alleen een bundel van 50 GB op jouw Vodafone-abonnement geven. Voor de rest is het afwachten zonder tijdsindicatie.

Nogmaals, bij de meeste klanten gaat het goed, maar als je pech hebt, zit je zonder internet. 

Woger
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
efok wrote:

Online les en thuiswerken zou prima moeten lukken met 50 Mbit. Misschien zit er een ander probleem ergens.

Dat is voor 5 personen tegelijkertijd (af en toe). Ik merk dat als mijn kinderen via teams een online les volgen (3 teams verbindingen) mijn vpn verbinding trager wordt. Als er geen online lessen zijn, geeft speedtest netjes 50/5Mbit.
 

DonMi wrote:

Een klein deel van de klanten die hun abonnement wijzigt, krijgt te maken met activatieproblemen. Het kan gebeuren dat jouw order vastloopt en dan moet het handmatig ergens in India opgelost worden. Als jou dat overkomt, zit je gemiddeld 3-6 weken zonder internet (gebaseerd op verhalen van andere klanten hier op de Community). Ziggo kan jou dan alleen een bundel van 50 GB op jouw Vodafone-abonnement geven. Voor de rest is het afwachten zonder tijdsindicatie.

Nogmaals, bij de meeste klanten gaat het goed, maar als je pech hebt, zit je zonder internet. 

Op zich is het geen heel groot probleem als de order vast loopt.  Als de oude verbinding gewoon blijft werken. Maar als de oude en nieuwe verbinding beiden niet werken, heb ik wel een probleem.
Uit jouw bericht begrijp ik echter dat het voornamelijk gaat over mensen die hun abonnement wijzigen en geen nieuwe abonnees.

We hebben sinds een half jaar ook een glasvezel aansluiting, dus dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Woger wrote:
efok wrote:

Online les en thuiswerken zou prima moeten lukken met 50 Mbit. Misschien zit er een ander probleem ergens.

Dat is voor 5 personen tegelijkertijd (af en toe). Ik merk dat als mijn kinderen via teams een online les volgen (3 teams verbindingen) mijn vpn verbinding trager wordt. Als er geen online lessen zijn, geeft speedtest netjes 50/5Mbit.
 

DonMi wrote:

Een klein deel van de klanten die hun abonnement wijzigt, krijgt te maken met activatieproblemen. Het kan gebeuren dat jouw order vastloopt en dan moet het handmatig ergens in India opgelost worden. Als jou dat overkomt, zit je gemiddeld 3-6 weken zonder internet (gebaseerd op verhalen van andere klanten hier op de Community). Ziggo kan jou dan alleen een bundel van 50 GB op jouw Vodafone-abonnement geven. Voor de rest is het afwachten zonder tijdsindicatie.

Nogmaals, bij de meeste klanten gaat het goed, maar als je pech hebt, zit je zonder internet. 

Op zich is het geen heel groot probleem als de order vast loopt.  Als de oude verbinding gewoon blijft werken. Maar als de oude en nieuwe verbinding beiden niet werken, heb ik wel een probleem.
Uit jouw bericht begrijp ik echter dat het voornamelijk gaat over mensen die hun abonnement wijzigen en geen nieuwe abonnees.

We hebben sinds een half jaar ook een glasvezel aansluiting, dus dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn.

dat is moeilijk te zeggen

glasvezel zou je eerst een abonnement op moeten nemen en dan duurt het ook minimaal een dag voor je het modem ontvang

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ah de boefjes bij Ziggo zijn weer lekker bezig ik kan bevestigen wat TS al noemt.

Omdat het TV Start abonnement met de Humax/pace niet meer leverbaar is past de bestel site automatisch aan naar TV start met MBXL. Ik kan wel voor TV Start met CI module kiezen.

Omdat je de internet snelheid verhoogt krijg je een nieuw jaar contract en je verliest de 2 maanden korting!!!

Hier is de 100Mb variant verstopt. Ook daarbij krijg je de MBXL en is blijkbaar enkel via de klantenservice af te sluiten, na het kiezen dat ik klant ben zie ik die mogelijkheid nergens.

Als de order vastloopt is er niet meteen iets aan de hand het probleem komt met een nieuw modem die geactiveerd moet worden dat speelt hier niet. De verbinding zou niet down moeten gaan, echter dat valt niet te garanderen.

 

Woger
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb vanavond het internet forum hier eens afgestruind en het lijkt er op dat het voornamelijk te maken heeft met het Max pakket en de daarbij behorende nieuwe modem. Mijn Humax vervangen door een MBXL vindt ik ook niet zo’n probleem. Voor 50 cent krijg ik wel wat extra opties. (zit er in de MBXL overigens ook gewoon een CI kaartje, zoals in de Humax?)
Weer een jaarcontract is ook jammer, maar als alles werkt geen probleem. 

Als iemand van Ziggo mij kan bevestigen dat de problemen alleen met het Giganet modem afspelen en dus bij mij niet van toepassing is, zal ik de upgrade doorvoeren.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Woger ik vrees zelf dat je meer verliest dan terug krijgt. Met de Humax heb je nog de gemist optie van de NPO en sbs groep kanalen via de rode knop. Daar weegt bij live programering starten vanaf begin niet tegen op althans niet voor mij. De apps zijn leuk dat doet mijn TV beter. Als het tegen zit geen radiokanalen meer vanaf 801 maar een radio app.

Je hebt ook gelezen dat je de 2 maanden korting kwijt raakt, heb je daar vrede mee, dan ben ik de laatste om je tegen te houden.

Er kan een monteur nodig zijn als de AOP of andere zaken verouderd zijn door de ingebouwde modem heeft de XL een goed retour signaal nodig anders heb je kans dat deze niet goed door de setup procedure loopt.

Nogmaals niet om je tegen te houden of anderszins te beinvloeden. Gewoon zaken die kunnen voorkomen en hoe het is.

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Woger wrote:



Als iemand van Ziggo mij kan bevestigen dat de problemen alleen met het Giganet modem afspelen en dus bij mij niet van toepassing is, zal ik de upgrade doorvoeren.

 

Eerlijk? Zoals hiervoor al meermaals gezegd is; dergelijke garanties kunnen we gewoon echt niet geven. Ik ga er absoluut niet vanuit dat het mis gaat bij de omzetting die je voorstelt, maar ik kan echt niets garanderen op dit punt. 

Voor de rest; tegenwoordig zit de Mediabox XL inderdaad bij TV Start. Dus pas je je abonnement aan, dan ga je automatisch naar het nieuwe TV Start met de nieuwe mediabox. 

Gratis extra sportzenders zijn een zogenoemde “add-on”. Dat blijft gewoon wanneer je je abonnement aanpast. 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Lycke Ziggo wrote:

 

Gratis extra sportzenders zijn een zogenoemde “add-on”. Dat blijft gewoon wanneer je je abonnement aanpast. 

 

Gelet op de door de topic starter genoemde nog 2 maanden gratis wil ik hier wel een kanttekening bij zetten.

Dit lijkt een speciaal kortings aanbod niet de "gratis" keuzepakket in combinatie met Vodafone anders kan ik die 2 maanden niet plaatsen, Ik lees elke keer bij het virtueel aanpassen van mijn abonnement dat lopende kortingen vervallen.

Kortom waarom zou voor het sportpakket de korting niet vervallen en in mijn geval Movies & Series XL die korting wel of is dat ook plots gewijzigd?

Terzijde ik heb er wel moeite mee dat bij de snelheids verhoging het tv pakket mee veranderd dan gaat het me nog niet eens om de €19,95 extra kosten.

Ziggo wil blijkbaar van de Humaxen af.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
RoWi. wrote:
Lycke Ziggo wrote:

 

Gratis extra sportzenders zijn een zogenoemde “add-on”. Dat blijft gewoon wanneer je je abonnement aanpast. 

 

Gelet op de door de topic starter genoemde nog 2 maanden gratis wil ik hier wel een kanttekening bij zetten.

Dit lijkt een speciaal kortings aanbod niet de "gratis" keuzepakket in combinatie met Vodafone anders kan ik die 2 maanden niet plaatsen, Ik lees elke keer bij het virtueel aanpassen van mijn abonnement dat lopende kortingen vervallen.

Kortom waarom zou voor het sportpakket de korting niet vervallen en in mijn geval Movies & Series XL die korting wel of is dat ook plots gewijzigd?

Lopende kortingen, ja. 

Maar een extra zenderpakket gratis voor bepaalde tijd niet. Die staan “los” van het hoofdabonnement. 

Ik heb jouw gegevens er bijgepakt. 
 

Dit zou ook gewoon blijven bestaan als je je hoofdabonnement aanpast. Echter níet als je upgrade naar TV Max, omdat Movies en Series XL dan onderdeel is van je hoofdabonnement en niet meer los staat. 
 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Mee eens, niet meer dan logisch, dan zit dat bij de prijs ingecalculeerd, bij TV compleet zit Movies en Series waar ik in weze niks aan heb, het viel mij zelfs op dat alleen de snelheid wijzigen al tot het verliezen van die korting zou lijden, dat was voor de huidige proposities.

Dat kan dan een fout in het systeem zijn geweest, het weerhield mij wel van bepaalde keuze's. In eerdere reacties van moderatoren heb ik dit ook altijd zo gelezen, helaas je krijgt een nieuw jaar contract dus alle kortingen vervallen.

Woger
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Lycke Ziggo wrote:
Woger wrote:



Als iemand van Ziggo mij kan bevestigen dat de problemen alleen met het Giganet modem afspelen en dus bij mij niet van toepassing is, zal ik de upgrade doorvoeren.

 

Eerlijk? Zoals hiervoor al meermaals gezegd is; dergelijke garanties kunnen we gewoon echt niet geven. Ik ga er absoluut niet vanuit dat het mis gaat bij de omzetting die je voorstelt, maar ik kan echt niets garanderen op dit punt. 

Voor de rest; tegenwoordig zit de Mediabox XL inderdaad bij TV Start. Dus pas je je abonnement aan, dan ga je automatisch naar het nieuwe TV Start met de nieuwe mediabox. 

Gratis extra sportzenders zijn een zogenoemde “add-on”. Dat blijft gewoon wanneer je je abonnement aanpast. 

 

Ik hoef ook geen garantie dat het goed gaat (kan altijd wat gebeuren), maar bevestiging dat het activatie probleem wat hier veel voorbij komt, een probleem met het Giganet is en dus niet bij mij van toepassing is.
En als ik het nu aanvraag, hoe lang duurt het dan, tot het is doorgevoerd?

@RoWi. Ik gebruik de Humax helemaal niet. Ik heb de kaart in de CI module in de tv gestoken. (Volgens mij omdat de humax veel trager was dan mijn tv bij schakelen).

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Woger wrote:
Lycke Ziggo wrote:
Woger wrote:



Als iemand van Ziggo mij kan bevestigen dat de problemen alleen met het Giganet modem afspelen en dus bij mij niet van toepassing is, zal ik de upgrade doorvoeren.

 

Eerlijk? Zoals hiervoor al meermaals gezegd is; dergelijke garanties kunnen we gewoon echt niet geven. Ik ga er absoluut niet vanuit dat het mis gaat bij de omzetting die je voorstelt, maar ik kan echt niets garanderen op dit punt. 

Voor de rest; tegenwoordig zit de Mediabox XL inderdaad bij TV Start. Dus pas je je abonnement aan, dan ga je automatisch naar het nieuwe TV Start met de nieuwe mediabox. 

Gratis extra sportzenders zijn een zogenoemde “add-on”. Dat blijft gewoon wanneer je je abonnement aanpast. 

 

Ik hoef ook geen garantie dat het goed gaat (kan altijd wat gebeuren), maar bevestiging dat het activatie probleem wat hier veel voorbij komt, een probleem met het Giganet is en dus niet bij mij van toepassing is.
En als ik het nu aanvraag, hoe lang duurt het dan, tot het is doorgevoerd?

@RoWi. Ik gebruik de Humax helemaal niet. Ik heb de kaart in de CI module in de tv gestoken. (Volgens mij omdat de humax veel trager was dan mijn tv bij schakelen).

 

Het is niet enkel bij upgrades naar het giganet. Wat ik wel kan zeggen is dat het echt maar in een klein percentage van de wijzigingen fout gaat (lijkt natuurlijk anders, als je hier de verhalen leest. Maar niemand plaatst een “ik heb mijn abonnement aangepast en alles ging goed!” bericht). Daarbij zijn er bij de wijziging die jij voorstelt weinig risico's, omdat je dus inderdaad ook geen nieuw modem krijgt die geactiveerd moet worden. 
Als ik het goed begrijp gebruik je een CI+ module. Je kunt in plaats voor de mediabox XL ook kiezen voor TV start met een CI+ module :-). 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Woger wrote:

 

@RoWi. Ik gebruik de Humax helemaal niet. Ik heb de kaart in de CI module in de tv gestoken. (Volgens mij omdat de humax veel trager was dan mijn tv bij schakelen).

Lycke schreef:

Als ik het goed begrijp gebruik je een CI+ module. Je kunt in plaats voor de mediabox XL ook kiezen voor TV start met een CI+ module

 

Vandaar in mijn eerdere bericht al de verwijzing dat je niet voor de MBXL hoeft te kiezen, je zal dan verwacht ik wel een andere smartcard en CI module krijgen. Daarom is het dus zo jammer of vreemd dat je niet het oorspronkelijke TV Start abonnement kan houden.

@Lycke Ziggo kan dat vast bevestigen. Wat de module en smartcard betreft.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic