1
Vraag
2
Reacties
Paul68

Level 5
  • 70Posts
  • 3Oplossingen
  • 23Likes

Voortdurend foutmelding bij Inloggen in mijn Ziggo met Safari

Ik probeer al een aantal dagen met Safari van Apple in te loggen op Ziggo.nl 

Ik krijg voordurend de foutmelding "toegang geweigerd Error 15"

Na verloop van tijd heb ik geprobeerd in te loggen met Chrome (en dus niet met Safari) en tot mijn grote verbazing lukte dat wel!! 

Ik gebruik echter altijd Safari en het moet toch lukken om hiermee in te loggen bij Ziggo?

Iemand die een oplossing weet?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
mark_b

Level 5
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

All,

 

niet zeker of het op een Mac ook werkt,

maar ik heb(had) dit probleem ook op mijn iPhone.

als ik  op instellingen in Safari aanpas, kan ik wel aanmelden:

2FF14F24-CAAA-41A7-896C-7CA41D1833B7.jpeg



34ED35C0-5666-47BF-8CC6-9DD6CBF6F339.jpeg

 

 als ik deze op alleen trackers zet kan ik aanmelden, als dit op websites en trackers staat, krijg ik een foutmelding (Error 15)

Bekijk in context

20 Reacties 20
puppie

Level 16
  • 2284Posts
  • 59Oplossingen
  • 917Likes

Hier geen probleem met safari op een macbook pro.

Verwijder je internet geschiedenis eens in de browser.

Paul68
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 3Oplossingen
  • 23Likes

Net geprobeerd. Geen resultaat, dezelfde melding op het scherm.......

puppie

Level 16
  • 2284Posts
  • 59Oplossingen
  • 917Likes

In het plaatje staat vodafone.nl, en je typt ziggo.nl
Maar ik kom ook in vodafone.nl zonder probleem.
Heb je een virusscanner die vervelend kan doen?

Paul68
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 3Oplossingen
  • 23Likes

Geen aparte virusscanner....

puppie

Level 16
  • 2284Posts
  • 59Oplossingen
  • 917Likes

helaas....dan weet ik het niet.

ik gebruik deze versie van safari Versie 16.0 (17614.1.25.9.10, 17614)

werkt hier perfect.

Paul68
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 3Oplossingen
  • 23Likes

Gebruik dezelfde Safari versie en steeds problemen.........

DennyW

Level 17
  • 3118Posts
  • 250Oplossingen
  • 904Likes

De inlog voor Ziggo lijkt (ook bij mij) te verlopen via vodafone.nl.

Ping geeft 45.223.138.71 als IP-adres voor vodafone.nl. Datzelfde IP-adres wordt genoemd in de foutmelding als proxy IP-adres.

 

Dat IP-adres verwijst naar een bedrijf in de US. T.w.: Incapsula Inc

Googlen op die naam geeft de naam van een data-service-bedrijf die filtert. T.w.: imperva
Die bedrijfsnaam wordt ook onder in de foutboodschap vermeld.

 

De foutmelding komt m.i. dus van een bedrijf /service waar Vodafone-Ziggo gebruik van maakt.

 

 

 

Whois IP 45.223.138.71

#
# ARIN WHOIS data and services are subject to the Terms of Use
# available at: https://www.arin.net/resources/registry/whois/tou/
#
# If you see inaccuracies in the results, please report at
# https://www.arin.net/resources/registry/whois/inaccuracy_reporting/
#
# Copyright 1997-2022, American Registry for Internet Numbers, Ltd.
#


NetRange: 45.223.0.0 - 45.223.255.255
CIDR: 45.223.0.0/16
NetName: INCAPSULA-NET
NetHandle: NET-45-223-0-0-1
Parent: NET45 (NET-45-0-0-0-0)
NetType: Direct Allocation
OriginAS: AS19551
Organization: Incapsula Inc (INCAP-5)
RegDate: 2016-03-23
Updated: 2021-12-14

 


OrgName: Incapsula Inc


Country: US
RegDate: 2010-09-15
Updated: 2022-08-22
Ref: https://rdap.arin.net/registry/entity/INCAP-5

 

==========

Google:

imperva


Incapsula
Imperva provides complete cyber security by protecting what really matters most—your data and applications—whether on-premises or in the cloud.

 

==============

 

 

 

 

 

Paul68
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 3Oplossingen
  • 23Likes

Dank voor jouw reactie.

Zou het wel fijn vinden als een Ziggo moderator hierop zou willen reageren. 

Het zou toch gewoon foutloos moeten verlopen........inloggen op Ziggo.nl met Safari??

DennyW

Level 17
  • 3118Posts
  • 250Oplossingen
  • 904Likes

@Paul68 

Het veiligheidssysteem waar Vodafone/Ziggo gebruik van maakt detecteert "iets" waar zij niet blij mee zijn.

Zelf heb ik geen Apple-spul en gebruik ook geen Safari. Nu @puppie aangeeft ook Safari te gebruiken en geen last te hebben, lijkt het mij dat het niet aan Safari op zich ligt.

 

Elke browser geeft wel ergens bij de instellingen een mogelijkheid om de browser "op te schonen"/ terug te zetten op de standaad-instelling of zie iets. Kan een beetje drastisch zijn; mogelijk verlies je dan jouw bookmarks/ favorieten  en / of add-ons.

Voordat je zo iets probeert is het wellicht handig om eerst de bookmarks te exporteren / te back-uppen.

 

***EDIT***

Je kan natuurlijk ook eerst proberen of het uitschakelen van (eventuele) add-ons al help. Helpt het, test dan met een voor een aanzetten welke dan de "boosdoener" was.

puppie

Level 16
  • 2284Posts
  • 59Oplossingen
  • 917Likes

probeer dit eens.
Let op je wachtwoorden die je hebt laten onthouden gaan hiermee wel verdwijnen.

Natuurlijk niet uit je sleutelhanger maar uit de websites.

 

Cache legen in Safari
  1. Open Safari, navigeer bovenaan in het menu naar 'Safari' en klik op 'Voorkeuren'.
  2. Klik op het tabje 'Geavanceerd', zet onderaan een vinkje naast 'Toon Ontwikkel-menu in menubalk' en sluit het venster.
  3. Bovenaan in de menubalk staat nu 'Ontwikkel'. Klik hierop en vervolgens op 'Leeg caches'.
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2763Posts
  • 404Oplossingen
  • 974Likes

Goedemorgen @Paul68, foutmelding zijn allesbehalve een pretje! Ik heb het zojuist gecheckt in Safari en bij mij lukt het wel om zonder foutmeldingen in te loggen, zoals @puppie ook al aangaf. Heb je de tips van @puppie en @DennyW uitgeprobeerd? Wij horen graag of dit geholpen heeft bij het vinden van een oplossing. 

Paul68
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 3Oplossingen
  • 23Likes

Goedemorgen, 

Heb de tip van "leeg caches" nog niet geprobeerd. Weet eigenlijk niet precies wat ik dan allemaal "kwijt" raak. Tot mijn verbazing lukte het net wel om met Safari in te loggen. Ik heb geen flauw idee waarom dat nu opeens wel lukt....... 

Ik probeer het de aankomende dagen met enige regelmaat en laat weten hoe dat afloopt.

puppie

Level 16
  • 2284Posts
  • 59Oplossingen
  • 917Likes

met het cache legen ben je de linken naar internet sites kwijt die je bezocht hebt. Ook de coekies zijn dan allemaal verdwenen.

Niks ergs wat je kwijt raakt.

Paul68
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 3Oplossingen
  • 23Likes

Een update:

Heb afgelopen zondag de cache geleegd. Daarna geprobeerd om in te loggen, wat tot mijn verbazing lukte. Dit nog een aantal malen geprobeerd, met succes. Gisteravond begon het gedoe weer........opnieuw de cache geleegd, deze keer echter zonder positief effect. De Ziggo site blijft onbenaderbaar voor Safari. Met Chrome lukt het wel (vandaar dat ik hier wel kan reageren)

Iemand nog een idee??

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1001Likes

Hey @Paul68

Wat gek dat het verwijderen van de cache het probleem voor eerst oploste, maar het probleem nu weer terug is. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook geen opties meer heb. Mogelijk dat @puppie of @bburgg nog een gouden tip hebben. 

puppie

Level 16
  • 2284Posts
  • 59Oplossingen
  • 917Likes

Als engelse tekst geen probleem is dan probeer het onderstaande.

Maar vooraf heb je een virusscanner of zoiets op je computer staan, zet die eens uit en probeer het dan nog eens.

 

hieronder de engelse tekst met eventueel een oplossing:

May 17, 2018 2:37 PM in response to juanmanuelungaro

Safari/Preferences/Advanced - enable the Develop menu, then go there and Empty Caches. Quit/reopen Safari and test. Then try Safari/History/Show History and delete all history items. Quit/reopen Safari and test. You can also try try Safari/Clear History…. The down side is it clears all cookies. Doing this may cause some sites to no longer recognize your computer as one that has visited the web site. Go to Finder and select your user/home folder. With that Finder window as the front window, either select Finder/View/Show View options or go command - J. When the View options opens, check ’Show Library Folder’. That should make your user library folder visible in your user/home folder. Select Library/Caches/com.apple.Safari/Cache.db and move it to the trash.

 

Go to Safari Preferences/Extensions and turn all extensions off. Test. If okay, turn the extensions on one by one until you figure out what extension is causing the problem.

mark_b

Level 5
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

All,

 

niet zeker of het op een Mac ook werkt,

maar ik heb(had) dit probleem ook op mijn iPhone.

als ik  op instellingen in Safari aanpas, kan ik wel aanmelden:

2FF14F24-CAAA-41A7-896C-7CA41D1833B7.jpeg



34ED35C0-5666-47BF-8CC6-9DD6CBF6F339.jpeg

 

 als ik deze op alleen trackers zet kan ik aanmelden, als dit op websites en trackers staat, krijg ik een foutmelding (Error 15)

bcr1210

Level 5
  • 135Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb het idee dat het komt door de laatste update (Ventura) van Apple. Heb het idee dat Ziggo Apple software maar lastig vind om deze steeds te moeten updaten. Heb soort gelijke problemen in het verleden vaker gehad. Antwoord van Ziggo is dan ga maar werken met Google. Klopt dan werkt het wel maar ik vind dit een slecht en klant onvriendelijk antwoord.Maar voorlopig kan ik niet naar Mijn Ziggo in Safari!!!

puppie

Level 16
  • 2284Posts
  • 59Oplossingen
  • 917Likes

ik gebruik ook ventura en kan gewoon via safari naar mijn ziggo.

kijk eens of je er met deze link wel inkomt:

https://www.vodafone.nl/account/inloggen?login=ziggo-selfcare

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic