HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik probeer al een aantal dagen met Safari van Apple in te loggen op Ziggo.nl
Ik krijg voordurend de foutmelding "toegang geweigerd Error 15"
Na verloop van tijd heb ik geprobeerd in te loggen met Chrome (en dus niet met Safari) en tot mijn grote verbazing lukte dat wel!!
Ik gebruik echter altijd Safari en het moet toch lukken om hiermee in te loggen bij Ziggo?
Iemand die een oplossing weet?
Opgelost! Ga naar oplossing.
All,
niet zeker of het op een Mac ook werkt,
maar ik heb(had) dit probleem ook op mijn iPhone.
als ik op instellingen in Safari aanpas, kan ik wel aanmelden:
als ik deze op alleen trackers zet kan ik aanmelden, als dit op websites en trackers staat, krijg ik een foutmelding (Error 15)
Net geprobeerd. Geen resultaat, dezelfde melding op het scherm.......
In het plaatje staat vodafone.nl, en je typt ziggo.nl
Maar ik kom ook in vodafone.nl zonder probleem.
Heb je een virusscanner die vervelend kan doen?
Geen aparte virusscanner....
helaas....dan weet ik het niet.
ik gebruik deze versie van safari Versie 16.0 (17614.1.25.9.10, 17614)
werkt hier perfect.
Gebruik dezelfde Safari versie en steeds problemen.........
De inlog voor Ziggo lijkt (ook bij mij) te verlopen via vodafone.nl.
Ping geeft 45.223.138.71 als IP-adres voor vodafone.nl. Datzelfde IP-adres wordt genoemd in de foutmelding als proxy IP-adres.
Dat IP-adres verwijst naar een bedrijf in de US. T.w.: Incapsula Inc
Googlen op die naam geeft de naam van een data-service-bedrijf die filtert. T.w.: imperva
Die bedrijfsnaam wordt ook onder in de foutboodschap vermeld.
De foutmelding komt m.i. dus van een bedrijf /service waar Vodafone-Ziggo gebruik van maakt.
Whois IP 45.223.138.71
#
# ARIN WHOIS data and services are subject to the Terms of Use
# available at: https://www.arin.net/resources/registry/whois/tou/
#
# If you see inaccuracies in the results, please report at
# https://www.arin.net/resources/registry/whois/inaccuracy_reporting/
#
# Copyright 1997-2022, American Registry for Internet Numbers, Ltd.
#
NetRange: 45.223.0.0 - 45.223.255.255
CIDR: 45.223.0.0/16
NetName: INCAPSULA-NET
NetHandle: NET-45-223-0-0-1
Parent: NET45 (NET-45-0-0-0-0)
NetType: Direct Allocation
OriginAS: AS19551
Organization: Incapsula Inc (INCAP-5)
RegDate: 2016-03-23
Updated: 2021-12-14
OrgName: Incapsula Inc
Country: US
RegDate: 2010-09-15
Updated: 2022-08-22
Ref: https://rdap.arin.net/registry/entity/INCAP-5
==========
Google:
imperva
Incapsula
Imperva provides complete cyber security by protecting what really matters most—your data and applications—whether on-premises or in the cloud.
==============
Dank voor jouw reactie.
Zou het wel fijn vinden als een Ziggo moderator hierop zou willen reageren.
Het zou toch gewoon foutloos moeten verlopen........inloggen op Ziggo.nl met Safari??
Het veiligheidssysteem waar Vodafone/Ziggo gebruik van maakt detecteert "iets" waar zij niet blij mee zijn.
Zelf heb ik geen Apple-spul en gebruik ook geen Safari. Nu @puppie aangeeft ook Safari te gebruiken en geen last te hebben, lijkt het mij dat het niet aan Safari op zich ligt.
Elke browser geeft wel ergens bij de instellingen een mogelijkheid om de browser "op te schonen"/ terug te zetten op de standaad-instelling of zie iets. Kan een beetje drastisch zijn; mogelijk verlies je dan jouw bookmarks/ favorieten en / of add-ons.
Voordat je zo iets probeert is het wellicht handig om eerst de bookmarks te exporteren / te back-uppen.
***EDIT***
Je kan natuurlijk ook eerst proberen of het uitschakelen van (eventuele) add-ons al help. Helpt het, test dan met een voor een aanzetten welke dan de "boosdoener" was.
probeer dit eens.
Let op je wachtwoorden die je hebt laten onthouden gaan hiermee wel verdwijnen.
Natuurlijk niet uit je sleutelhanger maar uit de websites.
Goedemorgen @Paul68, foutmelding zijn allesbehalve een pretje! Ik heb het zojuist gecheckt in Safari en bij mij lukt het wel om zonder foutmeldingen in te loggen, zoals @puppie ook al aangaf. Heb je de tips van @puppie en @DennyW uitgeprobeerd? Wij horen graag of dit geholpen heeft bij het vinden van een oplossing.
Goedemorgen,
Heb de tip van "leeg caches" nog niet geprobeerd. Weet eigenlijk niet precies wat ik dan allemaal "kwijt" raak. Tot mijn verbazing lukte het net wel om met Safari in te loggen. Ik heb geen flauw idee waarom dat nu opeens wel lukt.......
Ik probeer het de aankomende dagen met enige regelmaat en laat weten hoe dat afloopt.
met het cache legen ben je de linken naar internet sites kwijt die je bezocht hebt. Ook de coekies zijn dan allemaal verdwenen.
Niks ergs wat je kwijt raakt.
Een update:
Heb afgelopen zondag de cache geleegd. Daarna geprobeerd om in te loggen, wat tot mijn verbazing lukte. Dit nog een aantal malen geprobeerd, met succes. Gisteravond begon het gedoe weer........opnieuw de cache geleegd, deze keer echter zonder positief effect. De Ziggo site blijft onbenaderbaar voor Safari. Met Chrome lukt het wel (vandaar dat ik hier wel kan reageren)
Iemand nog een idee??
Als engelse tekst geen probleem is dan probeer het onderstaande.
Maar vooraf heb je een virusscanner of zoiets op je computer staan, zet die eens uit en probeer het dan nog eens.
hieronder de engelse tekst met eventueel een oplossing:
May 17, 2018 2:37 PM in response to juanmanuelungaro
Safari/Preferences/Advanced - enable the Develop menu, then go there and Empty Caches. Quit/reopen Safari and test. Then try Safari/History/Show History and delete all history items. Quit/reopen Safari and test. You can also try try Safari/Clear History…. The down side is it clears all cookies. Doing this may cause some sites to no longer recognize your computer as one that has visited the web site. Go to Finder and select your user/home folder. With that Finder window as the front window, either select Finder/View/Show View options or go command - J. When the View options opens, check ’Show Library Folder’. That should make your user library folder visible in your user/home folder. Select Library/Caches/com.apple.Safari/Cache.db and move it to the trash.
Go to Safari Preferences/Extensions and turn all extensions off. Test. If okay, turn the extensions on one by one until you figure out what extension is causing the problem.
All,
niet zeker of het op een Mac ook werkt,
maar ik heb(had) dit probleem ook op mijn iPhone.
als ik op instellingen in Safari aanpas, kan ik wel aanmelden:
als ik deze op alleen trackers zet kan ik aanmelden, als dit op websites en trackers staat, krijg ik een foutmelding (Error 15)
Heb het idee dat het komt door de laatste update (Ventura) van Apple. Heb het idee dat Ziggo Apple software maar lastig vind om deze steeds te moeten updaten. Heb soort gelijke problemen in het verleden vaker gehad. Antwoord van Ziggo is dan ga maar werken met Google. Klopt dan werkt het wel maar ik vind dit een slecht en klant onvriendelijk antwoord.Maar voorlopig kan ik niet naar Mijn Ziggo in Safari!!!
ik gebruik ook ventura en kan gewoon via safari naar mijn ziggo.
kijk eens of je er met deze link wel inkomt:
https://www.vodafone.nl/account/inloggen?login=ziggo-selfcare
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...