1
Vraag
2
Reacties
HPDeskjet

Level 6
  • 95Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Volledige samenvoegen Vodafone/ Ziggo is niet goed gegaan.

Incident: 230322-002835

 

5 werkdagen geleden heb ik het onderstaande bericht naar Ziggo gestuurd.  Tot nu toe heb ik geen enkel reactie van Ziggo op mijn vragen ontvangen, telefonsch niet en ook niet via E-mail. 

 

1.  Ik kan geen gratis extra TV pakket aan mijn account toevoegen die maandelijks te veranderen is.

2.  Safe Online XL (gratis) kan ik niet aan mijn account toevoegen.

 

Wat is de oorzaak van het probleem en waarom wordt er vanuit de kant van Ziggo geen actie ondernomen om het probleem op te lossen?

 

"Op 21 februari 2023 heb ik een mobiele telefonie contract met Vodafone afgesloten. Ik ben van T-Mobile naar Vodafone overgesapt. Het gaat nu al mis. Alle extra's die ik als klant van Ziggo en Vodafone heb moeten krijgen, heb ik nog niet ontvangen. Ik heb geen SMS van Ziggo ontvangen waarin moet staan welke extra's ik recht op heb en hoe ik ze kan regelen. Ik heb 3 keer telefonisch contact met de klantenservice van Ziggo hierover opgenomen. Tijdens deze gesprekken is er mij belooft dat het probleem op korte termijn opgelost zou worden. Wij zijn nu 1 maand verder en ik heb nog steeds niet alle extra's waar ik als Ziggo/ Vodafone klant recht op heb. Wanneer ik op Mijn Ziggo kijk, zie ik dat mijn Vodafone en Ziggo contracten niet eens goed samengevoegd zijn. Mijn mobiele contract met Vodafone staat er niet bij terwijl het contract met Vodafone op 21 februari '23 geactiveerd is.

Ik ben sinds 2001 klant van UPC en Ziggo en ik moet toegeven dat ik nu niet onder de indruk ben van de huidige stand van zaken rondom het samenvoegen van mijn Ziggo/ Vodafone contracten.

Ik heb voor Ziggo 3 vragen waar ik antwoord er op wil hebben.

1. Waarom krijg ik geen toegang tot alle extra's die deel uitmaken van het contract dat ik met Ziggo en Vodafone afgesloten heb?
2. Waarom zijn mijn Ziggo en Vodafone contracten niet binnen 2 weken goed samengeveogd?
3. Waar blijft de SMS van Ziggo met informatie over de extra's die ik als ZIggo/ Vodafone klant zou moeten krijgen?

Als dit probleem niet binnen 14 dagen opgelost is, ga ik over naar het overwegen alle diensten van Ziggo op te zeggen wegens de incompetente gang van zaken en het niet nakomen van het koopcontract dat ik afgesloten heb. Ik heb al een mooie aanbieding van KPN ontvangen in verband met een overstap naar glasvezel .

De losse beloftes en het niet meteen ondernemen van actie om alles goed in orde te maken ervaar ik nu als klant zeer ongewenst en irritant. Ik beschouw jullie in overtreding van het koopcontract dat ik met Vodafone/ Ziggo heb afgesloten. Met name het niet leveren van de afgesproken diensten en extra's die bij mijn Ziggo/ Vodafone contracten horen.

Ik zie binnen 14 dagen de oplossing van Ziggo tegemoet. Na 22 jaar klant van UPC en Ziggo te zijn, kan een overstap naar glaswezel van KPN snel geregeld worden.

Met vriendelijke groet,

Richard L. Bijster"

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@HPDeskjet Inmiddels hebben we 3 keer telefonisch contact gezocht met de 'blokkerende' klant, maar helaas zonder resultaat. Nu is er een brief aan deze klant verstuurd met het verzoek tot contact opnemen. We zijn nog in afwachting van zijn telefoontje. Dit is enkel voor zijn eigen adresregistratie. 

Terugkomend op het oorspronkelijke probleem. Inmiddels hebben we de koppeling tussen de gratis extra's aangepast, waardoor de koppeling nu tussen jouw Vodafone en Ziggo producten actief is. Ik zie dat je inmiddels ook Ziggo Sport Totaal + Safe Online XL actief hebt staan. Dat is fijn, waarmee dat in ieder geval is opgelost!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Ik heb je een privé bericht gestuurd @HPDeskjet, daarin kunnen we gegevens delen en het oplossen. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Goedemorgen @HPDeskjet,

Even een tussentijdse update. Ik ben er inmiddels achter waardoor het komt dat je nog geen Ziggo voordelen hebt. Op jouw adres staat ook een zakelijke aansluiting actief. De 'benefit koppeling' is gemaakt met dit klantnummer en niet met jouw eigen Ziggo klantnummer. Hierdoor heb je dus niet de mogelijkheid om een Extra Zenderpakket + Safe Online XL te kiezen dan wel te gebruiken.
 

Klopt het volgens de GBA (gemeentelijke basisadministratie) dat je woonachtig bent op toevoeging A01? Zo ja: dan moet er in ons adresbeheer iets aangepast worden alvorens we de foutief geregistreerde klant kunnen verhuizen naar het adres zonder toevoeging, zodat de huidige onterechte koppeling ongedaan wordt gemaakt. Hierna vindt er een nieuwe synchronisatie en koppeling plaats tussen jouw adresgegevens. Ik hoor het graag!

HPDeskjet
Topicstarter
Level 6
  • 95Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Hoi Vincent,

 

Ik sta bij de Gemeeente Rotterdam ingeschreven op **adres** 113-A01. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Richard

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je terugkoppeling @HPDeskjet We gaan e.e.a. hier dan aanpassen zodat je abonnement op de juiste toevoeging actief komt te staan, daarna zullen dan de Gratis Extra's ook worden toegevoegd. Ik houd je op de hoogte. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@HPDeskjet Even een tussentijdse update. Vooralsnog hebben we geen telefonisch contact met de 'blokkerende klant' kunnen krijgen. Volgens het kadaster bestaat 113 niet meer, maar enkel 113 A01, A02 of B. Dit moet eerst worden afgestemd met de andere partij voordat we het om kunnen zetten. We zijn ermee bezig.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@HPDeskjet Inmiddels hebben we 3 keer telefonisch contact gezocht met de 'blokkerende' klant, maar helaas zonder resultaat. Nu is er een brief aan deze klant verstuurd met het verzoek tot contact opnemen. We zijn nog in afwachting van zijn telefoontje. Dit is enkel voor zijn eigen adresregistratie. 

Terugkomend op het oorspronkelijke probleem. Inmiddels hebben we de koppeling tussen de gratis extra's aangepast, waardoor de koppeling nu tussen jouw Vodafone en Ziggo producten actief is. Ik zie dat je inmiddels ook Ziggo Sport Totaal + Safe Online XL actief hebt staan. Dat is fijn, waarmee dat in ieder geval is opgelost!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic