1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ron571

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Viaplay

Viaplay kost via Ziggo 15,99 per maand. Viaplay zelf biedt een jaar-abonnement aan voor 10,49 p/m. Waarom kan deze laatste niet via Ziggo worden afgesloten?

8 Reacties 8
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5733Posts
  • 228Oplossingen
  • 4388Likes

Dag @Ron571 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Interessante vraag en het gaat inderdaad om een jaarabonnement en dat doet Viaplay waarschijnlijk om de Formule 1-fans (die na het seizoen vaak afhaken) binnenboord te houden. Deze actie loop tot 28 februari 2023 en ik vraag me af of Ziggo hiervoor de boel gaat ombouwen.

RoWi.

Level 20
  • 17740Posts
  • 748Oplossingen
  • 5992Likes

Er hoeft niks te worden 'omgebouwd' de verwachting dat Ziggo ook met een Viaplay actie komt schat ik zeer klein in. Ziggo zal als tussenpersoon enkel maandabonnementen mogen verkopen zonder kortingen.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2058Posts
  • 228Oplossingen
  • 988Likes

Goedemorgen!

Wij nemen de prijzen over van Viaplay dus wij zijn niet duurder 🙂 Alleen hebben zij een aanbieding als je daar een jaar-abonnement neemt en dat kan inderdaad bij ons niet. Dat is het enige verschil. @Ron571 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5733Posts
  • 228Oplossingen
  • 4388Likes

Het verschil tussen € 15,99 per maand opzegbaar en € 10,49 voor een jaarabonnement is wel groot: € 191,88 of € 125,88 per jaar.

Als je het abonnement via Ziggo opzegt en een nieuw abonnement afsluit bij Viaplay, dan loopt het abonnementsgeld natuurlijk via Viaplay en betaal je in één keer. Opzeggen bij Ziggo gaat per maand en het kán zijn dat je hierdoor enige overlap hebt en een maand extra betaalt.

Maar er is nog wel een dingetje: als je een nieuw abonnement afsluit bij Viaplay dan staan alle series en films die je hebt bekeken of half hebt bekeken weer als nieuw en niet-bekeken.

RoWi.

Level 20
  • 17740Posts
  • 748Oplossingen
  • 5992Likes

@Wim C. Dat lijkt mij het ergste niet en mogelijk kan je dezelfde account gegevens gebruiken als men hiertoe besluit. Ik weet dat dit bij andere streamingdiensten redelijk eenvoudig gaat.

Waar men ook rekening mee moet houden is het verdwijnen van het TV kanaal 200 die blijkbaar minder tijdelijk is dan werdt aangegeven.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5733Posts
  • 228Oplossingen
  • 4388Likes

@RoWi.  schreef:

Dat lijkt mij het ergste niet en mogelijk kan je dezelfde account gegevens gebruiken als men hiertoe besluit. Ik weet dat dit bij andere streamingdiensten redelijk eenvoudig gaat.

Ik ik wat dat aangaat al een e-mail gestuurd naar Viaplay met de vraag of mijn abonnement kan worden overgezet.

@RoWi.  schreef:

Waar men ook rekening mee moet houden is het verdwijnen van het TV kanaal 200 die blijkbaar minder tijdelijk is dan werd aangegeven.

Voor de echt fans van Formule 1 is dat inderdaad wel een dingetje omdat je met kanaal 200 dan een extra apparaat heb waar je Formule 1 kunt kijken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72636Posts
  • 5008Oplossingen
  • 20826Likes

Ik had een Viaplay abonnement via Ziggo en dit is per 2 december beëindigd.

Mail gehad van Ziggo: "Uw account blijft nog enkele maanden bewaard. Kiest u binnen die termijn opnieuw een Viaplay abonnement? Dan maakt u weer gebruik van uw account met uw eigen instellingen en kijkinformatie."

Naar Viaplay en via deze pagina https://viaplay.com/nl-nl/ een abonnement genomen voor een jaar en ingelogd met mijn oude inlog gegevens en betaald, er word € 10,49 per maand afgeschreven.

Alle eerdere ingevulde informatie en naam staat er nog in en eerder bekeken en verder kijken is aanwezig en we konden bepaalde series met een druk op Play verder kijken waar we gebleven waren, vanaf aflevering 10.

Bedenk dat kanaal 200 per 1 juni 2023 eindigt: Viaplay bij Ziggo | Formule 1, voetbal en meer

Bestel je Viaplay bij Ziggo? Dan kijk je in elk geval tot 1 juni 2023 live Formule 1 op Viaplay Xtra:

Bert_0-1675461082671.png

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5733Posts
  • 228Oplossingen
  • 4388Likes

Nou @Bert mooi geregeld en dank voor de info.

Ik ga Ziggo opzeggen. 😎

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic