1
Vraag
2
Reacties
frankvandedonk

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Viaplay via Ziggo werkt niet via app tijdens F1, wel in app op mediabox/kanaal 200.

Tijdens de F1 race op kanaal 200 wil mijn zoon ook tegelijkertijd Engels voetbal kijken op zijn laptop of via mobiel, maar dat werkt niet. Viaplay geeft dan een foutmelding (onbekende fout of geen internet terwijl Ziggo Go wel afspeelt). Viaplay gebeld, zij geven aan dat Ziggo het abonnement niet goed heeft geactiveerd. Ziggo gebeld, heeft u even en vervolgens niets meer. Heb nu Viaplay via Ziggo opgezegd per 10-10 en gelijjk rechtstreeks bij Viaplay een nieuw abonnement genomen. Als ik op de app met mijn Ziggo Viaplay account inlog, heb ik dezelfde problemen en als ik met mijn Viaplay abo inlog niet. Mijn conclusie, het ligt dus aan Ziggo. Wil wel graag een oplossing, zodat ik weer terug kan naar Viaplay via Ziggo.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 

Of het Viaplay abonnement via Ziggo wordt afgenomen of direct bij Viaplay mag voor het gebruiken van de Viaplay app op een smartphone of tablet of laptop niks uitmaken. Het TV kanaal hoort los te staan van de app, Viaplay staat zover mij bekend twee simultane streams toe en daar hoort het TV kanaal niet bij.

 

 

Als ik het start bericht goed lees en begrijp, zie ik niet zo snel een reden waarom er verschil in zit bij wie het abonnement wordt afgenomen. Het enige verschil is dat Ziggo de factuur stuurt en je toegang krijgt tot het TV kanaal verder staat Ziggo er in principe buiten, behalve dan de internet verbinding. De enige verklaring die ik heb is dat er ergens niet is uitgelogd, wat bij Viaplay tot een onduidelijke foutmelding lijdt.  Dat zal ook het verschil verklaren tussen de twee accounts, het zal gezocht moeten worden in het aantal ingelogde toestellen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Als je Viaplay opzegt via Ziggo dan heb je ook geen recht op het kanaal 200, tot december staat ook vermeld dat de Zaterdag vrije training en Kwalificatie en Zondag de Race wordt uitgezonden via Kanaal 200. Op vrijdag doet Ziggo geen kanaal 200.

 

@frankvandedonk schreef:

Als ik op de app met mijn Ziggo Viaplay account inlog, heb ik dezelfde problemen en als ik met mijn Viaplay abo inlog niet. Mijn conclusie, het ligt dus aan Ziggo. Wil wel graag een oplossing, zodat ik weer terug kan naar Viaplay via Ziggo.

 

Dit komt omdat je via Viaplay een contract hebt afgesloten, deze wordt dan verwerkt en met je contract via Viaplay kan je niet via Ziggo Go kijken, omdat Viaplay eigen rechten heeft, deze zijn gescheiden van elkaar. En daarom loopt kanaal 200 alleen via Ziggo abonnee's die via hin Viaplay hebben genomen, maar ook door dat er een Update nog uitgerold moet worden zal dat veranderen, de software van de Next gaat naar 4.42 toe en als het goed is moet alles dan werken, maar niet als je abonnement hebt via Viaplay. De App kan je gebruiken op de Media Box Next, maar kanaal 200 niet.

 

Mocht je Viaplay weer bij Ziggo willen nemen, je schiet er weinig mee op je hebt bij Viaplay een maand opzeg termijn, dus let dan op de datum wanneer je opzegt en weer terug gaat. en beste is dan beter je Viaplay omzetten na december de laatste race en dan naar Ziggo terug.

 

Ik heb zelf voor de F1 Pro TV App gekozen € 60,- per jaar maar wel toffe beelden en alleen de commentaar duo van Viaplay krijg je kado, wij hebben Olav Mol en Jack Plooij er onder via de sound bar Bluetooth werkt super.

frankvandedonk
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Dave. Ik heb het niet helemaal goed uitgelegd. Dat van de Ziggo Go en Media Box next is me duidelijk.

Mijn probleem is dat het ViaplayZiggo account niet of nauwelijks werkt op de viaplay app op een mobiel of laptop. Het ViaplayvanViaplay account werkt daar wel op. Ik hoop dat het nu duidelijker is.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

*** Aangepast *** 

 

@RoWi.  Ga jij maar verder in het topic dan zal ik me er buiten houden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 

Of het Viaplay abonnement via Ziggo wordt afgenomen of direct bij Viaplay mag voor het gebruiken van de Viaplay app op een smartphone of tablet of laptop niks uitmaken. Het TV kanaal hoort los te staan van de app, Viaplay staat zover mij bekend twee simultane streams toe en daar hoort het TV kanaal niet bij.

 

 

Als ik het start bericht goed lees en begrijp, zie ik niet zo snel een reden waarom er verschil in zit bij wie het abonnement wordt afgenomen. Het enige verschil is dat Ziggo de factuur stuurt en je toegang krijgt tot het TV kanaal verder staat Ziggo er in principe buiten, behalve dan de internet verbinding. De enige verklaring die ik heb is dat er ergens niet is uitgelogd, wat bij Viaplay tot een onduidelijke foutmelding lijdt.  Dat zal ook het verschil verklaren tussen de twee accounts, het zal gezocht moeten worden in het aantal ingelogde toestellen.

frankvandedonk
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt RoWi.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic