Vraag
Reacties
Jordy89
Level 3

Viaplay via Ziggo of rechtstreeks via Viaplay zelf, wat zijn de verschillen?

Ik ben op zoek naar het verschil tussen het afsluiten van Viaplay bij Ziggo of bij Viaplay zelf. 

Bij Viaplay zelf zou mijn voorkeur hebben omdat je daar de keuze hebt om advertenties te skippen. Maar zitten er dan consequenties aan tav het direct afsluiten bij Ziggo? In verleden had je als je bij Ziggo afsloot zender 200. Maar dat is nu ook niet meer dus ik zie geen voordelen om

direct bij Ziggo af te sluiten als je ook zonder advertenties voor paar euro meer direct bij Viaplay kan afsluiten.

Kan ik bv als ik bij Viaplay direct een pakket afsluit dan evengoed inloggen op de mediabox en vanuit daar kijken?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
12 Reacties 12
trebor66
Level 12

Ja dat kan. 

0 Kudos
Garihd
Level 18

Nooit je zelf met een streamingdienst afhankelijk maken van de provider als dat niet nodig is. Het enige 'voordeel' als je dat zo wil noemen is dat het via één factuur wordt betaald. 

Steefb
Level 20

Los van eventuele ziggo kortingen is het m.i. het beste om bij een streaming dienst zelf af te sluiten.

Het enige wat misschien als voordeel kan worden gezien is dat je bij ziggo alles op een rekening/factuur krijgt.

0 Kudos
Tjeerd85
Level 14

Enige voordeel wat ziggo sinds kort heeft is stapelkorting als je meer afneemt https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders-streamingdiensten daar valt viaplay alleen niet onder 

0 Kudos
puppie
Level 17

Hier viaplay via ziggo afgenomen en 1 via viaplay zelf.
Beide doen hetzelfde maar er is 1 groot verschil.
Bij een jaarcontract ben je bij via play toch per maand 2 euro goedkoper uit.

0 Kudos
Garihd
Level 18

@Tjeerd85 stapel korting? 

Die paar procent die Ziggo toepast bij geselecteerde streamingdiensten vallen niet onder de term stapelkorting. Die krijg je ook als je het minimale afneemt.

Of bedoelde je de bundelkortingen.

Dus de combinatie van Ziggo Sport Totaal met ESPN Compleet.

Behalve de keuze pakketten in combinatie met Vodafone kent Ziggo geen echte stapelkorting.

Wat met Viaplay wel kan is dit kiezen als kado voor nieuwe klanten. En het lijkt erop dat verlengde klanten dit soms ook aangeboden krijgen.

Zelf zou ik een streamingdienst zelfs niet gratis via welke provider dan ook kiezen. Bij Ziggo lezen wel helaas nog te veel topics waar het activeren niet lukt, dat is al reden genoeg om het niet eens te proberen.

Template
Level 17

@Garihd Kijk eens op de diverse fora. Het is tot op heden beter om streaming diensten niet via een provider te nemen. 

Jeff
Level 9

Nee @Tjeerd85 bedoelt stapelkorting wat je bij het nieuwe wifi portfolio krijgt. Ik heb 4 extra tv pakketten bij Ziggo (combinatie van streamingdiensten en TV zenderpakketten) en krijg 15% korting op alle.

Garihd
Level 18

Ik kom nergens maar dan ook echt nergens die stapel korting tegen via de bestel site.

Ik kan combineren wat ik wil.

Dat doet verder niets af aan het punt dat je jezelf beter niet kan vastleggen aan je provider met streamingdiensten.

0 Kudos
Jeff
Level 9

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb liever alles op één factuur en de korting is mooi meegenomen. Meer info is te vinden onder:

https://www.ziggo.nl/televisie/stapelvoordeel

bemuze1
Level 5

Dat klopt niet helemaal dat streamingsdiensten via Ziggo of andere providers problemen geven, vaak heeft het er ook mee te maken dat men tijdens het activeren niet  de vermelde instructies opvolgt bij het activeren,  zelf juli 2024 overgegaan naar Ziggo met tv max, met Sky Showtime en 1 jaar "gratis" Disney plus,  beiden waren na vertrek monteur binnen de kortste keren geactiveerd, en werken gewoon perfect op de Next Mini.

0 Kudos
Garihd
Level 18

@Jeff  schreef:

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb liever alles op één factuur en de korting is mooi meegenomen. Meer info is te vinden onder:

https://www.ziggo.nl/televisie/stapelvoordeel

Dat is inderdaad het gemak waar je voor kan kiezen.  Daarom nemen sommigen energie vast internet en mobiel bij 1 leverancier af.

De topicstarter zal genoeg info hebben om zelf te beslissen wat wijsheid is.

Ik weet nu waarom ik als ik een nieuw abonnement wil afsluiten die korting niet zie.

"Let op: de korting is nog niet zichtbaar in het bestelproces, maar wordt automatisch verrekend op je factuur."

0 Kudos