Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Tonbors1
Level 1

Viaplay opzeggen

Ik heb het al eens eerder aangekaart. Ik probeer het nogmaals. Binnenkort ben ik weg bij Ziggo.

Viaplay blijft volhouden dat er nog een abonnement loopt via Ziggo. Dus ik kan mijn account niet verwijderen.

ton

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
14 Reacties 14
Template
Level 17

Wat zei Ziggo er dan op de vorige keer? 

0 Kudos
Garihd
Level 17

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Opzegging-ViaPlay-niet-correct-verwerkt/td-p/1414187

Even een link naar een vorig topic. In de Ziggo systemen lijkt blijkbaar echt alles te duiden op een volledige opzegging.

@Tonbors1 heeft Viaplay jouw benaderd, want dat bijgevoegde bericht lijkt een bevestiging.

0 Kudos
Tonbors1
Level 1
Topicstarter

Ik heb vanuit mijn account van viaplay gevraagd om het account te verwijderen. Dan krijg je een e-mail waarop je moet reageren dat je dat gedaan hebt.

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Tonbors1  schreef:

Ik heb vanuit mijn account van viaplay gevraagd om het account te verwijderen. Dan krijg je een e-mail waarop je moet reageren dat je dat gedaan hebt.

Helder, maar omdat bij Viaplay zelf het Ziggo abonnement nog actief staat kan het hele account niet worden verwijderd.

Wat ik zelf nu niet begrijp ze moeten daar toch zien dat er niks wordt betaald. Hoewel ik geen idee heb hoe dat werkt tussen Ziggo en Viaplay.

Per wanneer stopt je contract met Ziggo? Je hebt in oktober toch al opgezegd?

Het Viaplay abonnement zou al sinds 24 augustus beëindigd zijn. Ik kan niet anders oordelen dat Viaplay hun systeem na moet kijken op de opzegging vanuit Ziggo. 

0 Kudos
Template
Level 17

@Garihd Misschien werkt het bij Viaplay net als bij de meeste Streaming diensten, niet betalen is niet kunnen kijken en account blijft bestaan. Als je weer betaald kan je verder met je account en de profielen in die account en verder kijken etc

Dus dat er niks betaald wordt is toch geen indicatie?

@Tonbors1 Wellicht je rechtsbijstand verzekering inschakelen anders richting Viaplay 

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Template  schreef:

@Garihd Misschien werkt het bij Viaplay net als bij de meeste Streaming diensten, niet betalen is niet kunnen kijken en account blijft bestaan. Als je weer betaald kan je verder met je account en de profielen in die account en verder kijken etc

Dus dat er niks betaald wordt is toch geen indicatie?

@Tonbors1 Wellicht je rechtsbijstand verzekering inschakelen anders richting Viaplay 

Dat het account blijft bestaan dat weet ik. Ik heb zelfs ter voorbeeld een screenshot daarvan geplaatst in een eerder topic. Wat bij de topicstarter speelt is dat bij facturatie nog steeds Ziggo staat en hij kon ook nog steeds kijken, dus het is zelfs mogelijk dat er vanuit Ziggo betalingen worden gedaan.

Daarom dat ik schrijf dat Viaplay in hun systemen de opzegging communicatie vanuit Ziggo moeten opzoeken. En los van wat in andere topis is gedeeld zou Ziggo de daadwerkelijke opzeg communicatie op tafel moeten leggen zodat de topicstarter dit als onweerlegbaar bewijs aan Viaplay kan overhandigen.

0 Kudos
Tonbors1
Level 1
Topicstarter

Ja voor 24 augustus opgezegd. Zie bijlage.

of Ziggo of Viaplay loopt te kloten. Ik ga ervan uit dat het Ziggo is. Ik heb dit soort problemen al eerder gehad met andere streamingdiensten die via Ziggo waren afgesloten.

je kunt toch kijken in je systemen of er nog betaald wordt tussen beide partijen, dat zou ik denken en onderzoeken.

ik dacht ik doe nog een poging voordat ik 14 februari overstap naar KPN. Misschien worden er nog mensen wakker tijdens de overstap die het probleem oplossen.

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Tonbors1 

Duidelijk op dit moment ben je dus nog steeds Ziggo klant, mogelijk dat het bij de werkelijke overstap inderdaad toch nog goed komt.

Op zich als je nog steeds kan kijken zonder kosten niet meer jouw probleem. Bij KPN kan je vanaf de aankomende veranderingen bij Viaplay enkel het maandabonnement met of zonder reclame afnemen. Het enige wat je mis kan lopen is de € 5,00 entertainment korting. Volledig toegang tot Viaplay met of zonder die aangekondigde reclame is in mijn ogen meer waard dan die entertainment voordeel.

Je hebt het netjes gedaan, ik zou zeggen laat het los en profiteer ervan zolang het kan.

Ik zelf ben van mening dat Viaplay aan hun kant de boel niet op orde heeft. 

Terzijde je had geen jaarabonnement via Ziggo als je dit namelijk volledig hebt betaald hoor je toegang te houden tot het einde van die factuur periode.

0 Kudos
trebor66
Level 12

Ik herken dit, een viaplay account dat sinds begin januari bij Ziggo is gestopt, maar de koppeling is er nog steeds met Ziggo als ik bij het betreffende viaplay account kijk. Geen idee waar het fout gaat, het account zal er wel een keer uitvallen. Maar blijft een vreemd iets.  Vraag me af hoe zoiets werkt, Viaplay houdt een account gekoppeld, waar een ziggo klant, terecht, niet meer voor betaald. Wie betaalt het dan wel vraag je af.

0 Kudos
Garihd
Level 17

@trebor66  schreef:

Ik herken dit, een viaplay account dat sinds begin januari bij Ziggo is gestopt, maar de koppeling is er nog steeds met Ziggo als ik bij het betreffende viaplay account kijk. Geen idee waar het fout gaat, het account zal er wel een keer uitvallen. Maar blijft een vreemd iets.  Vraag me af hoe zoiets werkt, Viaplay houdt een account gekoppeld, waar een ziggo klant, terecht, niet meer voor betaald. Wie betaalt het dan wel vraag je af.

Mogelijk neemt Viaplay dit voor lief om zo op papier meer abonnementen te hebben.

Bij mij was er een koppeling via KPN als welkomst kado dat heb ik voor het jaar om was zelf stopgezet nu staat er bij betalingsmethode niks.

trebor66
Level 12

het loopt ondertussen al een maand door, bizar

0 Kudos
Garihd
Level 17

@trebor66  schreef:

het loopt ondertussen al een maand door, bizar

Zeker bizar, maar die maand is dat bij jouw @trebor66 want bij de topicstarter al ruim een halfjaar.

trebor66
Level 12

Heb het zelf buiten ziggo om . Wachten het maar af

0 Kudos
Garihd
Level 17

Twee bijna identieke gevallen lijken toch te duiden op een onderliggend probleem mogelijk verband houdend met de andere Viaplay zaken die eerder plaatsvonden.

0 Kudos