Hallo,
Dit jaar ( 2022 ) is de laatste F1 race op 20 nov. en aangezien ik ViaPlay alleen heb om F1 te kijken, wil ik dus dat het abonnement daarna direct stopt. Waarschijnlijk hanteert Ziggo ( en/of Viaplay ) een maand opzegtermijn en moet ik het abonnement dus voor 1 okt bij Ziggo opzeggen, zodat het ViaPlay abonnement per 1 dec vervalt.
Wat ik natuurlijk niet wil is, dat door miscommunicatie ( of dergelijke ) het ViaPlay abonnement vóór 20 nov stopt of dat ik een maand onnodig €13,95 moet betalen voor ViaPlay.
@Ziggo: Ik verwacht dat veel meer Ziggo klanten, deze vraag hebben en/of interessant vinden. Kan een Ziggo mod een duidelijk antwoord geven, wanneer en hoe e.e.a. zo makkelijk en duidelijk mogelijk kan worden aangevraagd, zodat er geen misverstanden ontstaan en/of de opzegging verkeerd kan worden uitgevoerd?
Alvast bedankt 👍.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er is zover ik terug vind geen maand opzegtermijn.
Je zal het zelf via Mijn Ziggo uit moeten zetten.
Meer info vind men hier via deze link
De voorwaarden zijn duidelijk.
Dus ergens proberen te achterhalen, wanneer mijn ViaPlay abonnement is ingegaan! Helaas krijg ik op 'Mijn Ziggo' steeds de melding dat het erg druk is en verschijnt er daarna een error melding. Dus wordt ik via mijn abonnements gegevens op 'Mijn Ziggo' niets wijzer.
Dan maar proberen mijn facturen te downloaden, eh ??? wanneer had ik ViaPlay nu maar weer geactiveerd ? Daarin staat het onderstaande .....
Mijn ViaPlay abonnement start dus op de 11de van de maand. Dus betaal ik ook op 11 nov en kan dan tot 10 dec kijken.
Ik zou dus direct na 11 nov kunnen opzeggen, maar dat ga ik niet gokken. Ik ga dus daags na de race direct opzeggen, want ik heb tot 10 dec de tijd, dit geregeld te krijgen.
Zou mijn ViaPlay abonnement op de 22ste ( of later in de maand ) starten, dan kan men de dagen voor de race al opzeggen. Want dan loopt het abonnement tot en met de dagen na de race.
@Pasi een mooi onderwerp en inderdaad, zo lees ik het ook.
Als ik jouw voorbeeld pak, dan zou het dus zo eruit komen te zien:
- de laatste Grand Prix is 20 november.
- je wordt gefactureerd van 11 november - 11 december
- binnen deze ''range'' kan je de opzegging dus doorgeven en zal het 11 december stoppen.
Mijn abonnement is ingegaan op 1 maart en zag zojuist onderstaand in de bevestiging die ik destijds heb ontvangen van Ziggo.
Ik wil ook het risico niet nemen dat als ik nu opzeg dat ik de laatste 2 races niet kan kijken. Wellicht toch maar wachten tot 20 november.
@Danielle1985 Ik wacht ook voor alle zekerheid tot de races voorbij zijn, dan heb je nog tijd genoeg om op te zeggen.
@Danielle1985 schreef:Mijn abonnement is ingegaan op 1 maart en zag zojuist onderstaand in de bevestiging die ik destijds heb ontvangen van Ziggo.
.....
@Ziggo: Volgens mij is de tekst in het bovenstaande screenshot niet juist omschreven. Het is m.i. niet 'de resterende maanddagen van de maand', maar facturatie maanddagen. Ik heb op de 11de een ViaPlay abonnement genomen en dat abonnement loopt een maand, dus tot de 10 van de volgende maand. Zeg ik op een willekeurige dag op, dan loopt m'n ViaPlay abo door tot de 10de, want die periode heb ik al betaald.
U kan o.a. op de Ziggo factuur ( of via Mijn Ziggo, "Televisie", "Streamingdiensten beheren", "Mijn Abonnementen" ) achterhalen op welke dag in de maand ViaPlay gestart is. Als uw ViaPlay abonnement inderdaad op de 1ste start, dan hebt u na de 20ste nog dagen genoeg om deze te stoppen.
Zou uw ViaPlay op dag 22 starten ( dus eindigen op de 21ste ), dan misschien eerder of direct na de race opzeggen.
@Danielle1985 & @Pasi: Ik zie dat @Danielle1985 op de 1e van de maand Viaplay heeft aangevraagd. De tekst klopt 🙂
@Erik P schreef:...ik zie dat @Danielle1985 op de 1e van de maand Viaplay heeft aangevraagd. De tekst klopt 🙂
Ik verwacht niet dat het onderstaande kader/venster, een gepersonaliseerd voorbeeld is voor b.v. @Danielle1985. Waarbij er rekening wordt gehouden, op welke dag het ViaPlay abo is gestart.
Daarom is de tekst "...De resterende maand kunt u ViaPlay blijven kijken..." niet correct, want dat suggereert, dat een ViaPlay abonnement per maand ( jan, feb, maart... ) loopt. Terwijl het per facturatie maand loopt, b.v. van 15 maart tot 15 april .
Opzegging gaat inderdaad per facturatiemaand, daarover geen misverstand. In het geval van @Danielle1985 komt dit echter op het zelfde neer met wat in de bevestiging staat. Daarin staat geen fout.
Mocht er een ander voorbeeld zijn van iemand met een andere ingangsdatum dan de eerste dan ontvang ik daar graag een voorbeeld van.
@Pasi Goed idee! 👍
Ik kijk ook alleen maar F1 op Viaplay.
Mijn abonnement loopt vanaf 2 maart.
Kun je dan voor volgend jaar Viaplay via mijn Ziggo weer activeren?
Bijvoorbeeld: De race in Bahrein begint op 5 maart, Viaplay activeren op 1 maart?
Vriendelijke groet Anton.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.