Wim Tulleners

Level 2
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Viaplay opzeggen lukt niet

Probeer al 2 dagen het abonnement op viaplay via ziggo op te zeggen maar lukt op geen enkele manier. Niet via de ziggo app, mijn ziggo en niet via google chrome. Wordt hie zo moedeloos van. Je makkelijker een abonnement openen dan afzeggen. Tel contact gehad met ziggo maar die kunnen ook niet helpen dan aleen de klacht doorgeven. Krijg alleen de melding Oeps er ging iets mis. Het enige wat mis gaat is dat de app en mijn ziggo niet voldoende werken

Wim

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Wim Tulleners Dank voor het laten weten. Ik deel het met mijn collega's. De opdracht die vanochtend door mijn collega is aangemaakt omtrent het verzoek tot opzeggen is inmiddels ook al uitgevoerd. Per 19-02 stopt je Viaplay abonnement. 

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Welkom terug op de Community @Wim Tulleners!

Knap waardeloos dat het opzeggen van Viaplay maar niet wil vlotten. Er speelt inderdaad een incident met het opzeggen van streamingsdiensten. Op dit moment doen we er onderzoek naar en zijn er 3 opties waarmee het wellicht lukt:

- Legen van cache geheugen van de browser op de Mijn Ziggo app (instellingen > apps op mobiele telefoon)
- Andere browser proberen of incognito tabblad
- Ander apparaat proberen

Zou je bovenstaande punten kunnen testen en laten weten of het hiermee is gelukt? Het onderzoeksteam is benieuwd naar je bevindingen. Alvast bedankt!

 

Wim Tulleners
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

heb ik allemaal geprobeerd maar niets werkt krijg overal de melding oeps er ging iets mis

Wim Tulleners
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

incognito tabblad weet ik niet hoe dat werkt en heb geen laptop of pc werk alleen met ipad en iPhone 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Wim Tulleners Dank voor het laten weten. Ik deel het met mijn collega's. De opdracht die vanochtend door mijn collega is aangemaakt omtrent het verzoek tot opzeggen is inmiddels ook al uitgevoerd. Per 19-02 stopt je Viaplay abonnement. 

 

Wim Tulleners
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

bedankt voor alle moeite

Tim1985

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inderdaad, ben al weken bezig om viaplay op te zeggen en zonder resultaat.

 

Begin december heb ik voor het WK Darts een abonnement van Viaplay voor een maand afgenomen. Eind december heb ik mijn eerste poging gedaan om het abonnement te stoppen. Dit gaat via producten, tv standaard en diensten beheren. Vanwege een technische storing loopt de laatste stap continue vast en kan het abonnement niet beëindigd worden. Na verschillende keren contact met ziggo en allerlei varianten geprobeerd (cookies, explorer, apps) krijg ik te horen dat er inderdaad regelmatig een storing voorkomt en dat er geen andere manieren zijn om het contract te beëindigen en ziggo verder niks kan betekenen. Absurd dat een groot bedrijf als ziggo een technische storing al weken niet kan oplossen en het abonnement maar blijft doorlopen. Afspraak is dat het factuurbedrag elke maand gecompenseerd kan worden, maar wat een ellende en regelwerk.

Tim1985

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Ziggo,

 

Heb zojuist toevallig via een VPN verbinding het abonnement kunnen opzeggen. Dus als ik de kosten van afgelopen maand vergoedt krijg is alles weer in orde. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Super fijn dat het gelukt is, Tim1985
Het opzeggen gaat altijd met een maand opzegtermijn. 

Deze gaat in vanaf "eind december" op de datum dat je het opzei. Ik zie dat Viaplay niet meer actief staat bij jouw diensten. Daarnaast zie ik ook dat het nog niet in rekening is gebracht op onze facturen terwijl dit al lang had gemoeten. Weet je zeker dat je het via Ziggo afgesloten hebt? 

Sprink

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi, zeer herkenbaar probleem, frustrerend, maar het is mij gelukt ! Hoe? Via een VPN verbinding contact maken met een server in het buitenland (in mijn geval USA) en dan de 'normale' stappen volgen om Viaplay op te zeggen. Zeer bedenkelijke praktijk van Ziggo om het opzeggen van een streamingsdienst te vertragen. Schijnbaar technische problemen omzeilen via een VPN zou niet moeten kunnen en geeft serieus te denken. Succes iedereen. Doe hier al dan niet je voordeel mee.

Uitgelicht topic