Supernaus

Level 5
  • 66Posts
  • 4Oplossingen
  • 23Likes

Viaplay opgezegd maar toch nog betalen?

Ik heb op 9 oktober jl. Viaplay opgezegd. 

Kreeg netjes direct een mail dat per 2 november het abonnement wordt beëindigd.

Echter tot mijn verbazing kreeg ik alsnog een factuur voor de maand november met de kosten voor Viaplay.

 

Ik heb op dit moment geen toegang meer tot Viaplay dus waarom moet ik voor de hele maand november betalen? En als ik voor de hele maand betaal dan wil ik ook toegang hebben. 

 

Of wordt een deel van het bedrag bij de volgende factuur gerestitueerd?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Supernaus

Ik heb hier nog even opnieuw naar gekeken. Op de factuur die je in oktober van ons ontving stonden de abonnementskosten voor het Ziggo abonnement van 1 t/m 30 november. Voor Viaplay geldt dat de kosten van 1 t/m 31 oktober in rekening zijn gebracht op die factuur. Er zijn dus voor november, voor Viaplay, geen kosten in rekening gebracht. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @Supernaus

Ik snap dat dit vragen oproept, je hebt immers allang opgezegd. Omdat Viaplay nog actief was tijdens het opmaken van de factuur, staat deze er nog op. Komende maand worden alle teveel betaalde kosten na 2 november uiteraard verrekend 🙂 

 

Als je hier verder nog vragen over hebt, laat het gerust weten!

Supernaus
Topicstarter
Level 5
  • 66Posts
  • 4Oplossingen
  • 23Likes

Hey Mariska,

 

Dank je wel voor je reactie. Het is mij duidelijk. In ieder geval tevreden om te horen dat het goed gaat. Voorlopig heb ik er vertrouwen in. 

 

Ik wil wel een kanttekening maken, het voelt wel een beetje wrang dat Ziggo wel prima in staat is om het abonnement te beëindigen maar de facturering toch een maandje uitloopt.

Hoewel de kosten niet hoog zijn is het naar mijn idee iets geks, om een klant te laten betalen dat al beëindigd is.  

Zie dit niet als kritiek, gewoon een opmerking dat men niet altijd bewust is hoe het bij de klant kan overkomen.

 

Wellicht in de beëindigingmailbericht iets over de facturering opnemen, dan is de klant beter geïnformeerd. 

 

Rest mijn nog om jullie te bedanken voor de beschikbaarheid van kanaal 200. Het was een fijne service. Ik weet niet wat ik het volgende seizoen ga doen. Als er een pakket komt om alleen integraal F1 te kunnen zien zal ik me weer melden. Hopenlijk ook tegen een leuke prijs. De rest van viaplay was eigenlijk voor mij niet interessant. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Ik snap zeker wat je zegt en ik zal je feedback doorzetten! Het is juist fijn dat je dit met ons deelt, dat waarderen we zeker. 

En ik duim met je mee dat er volgend seizoen een goede aanbieding komt, dat is altijd leuk 🙂 Fijn weekend!

Supernaus
Topicstarter
Level 5
  • 66Posts
  • 4Oplossingen
  • 23Likes

Helaas is mijn vertrouwen een beetje  beschadigd. Voornamelijk doordat ik verwacht had dat een maand teveel in rekening gebracht van het viaplay abonnement gerestitueerd zou worden. Tot mijn verbazing wordt in de komende factuur hier niets over gezegd.

 

ik had ruim van te voren al opgezegd, dan voelt dit echt als een teleurstelling. Dit soort dingen moet ik toch van Ziggo op kunnen vertrouwen.  Wil het niet groter maken maar kost energie om achter dit soort dingen aan te lopen. 

 

Kan het hier opgelost worden of moet ik de klantenservice bellen en alles uitleggen wat er aan de hand is? Kijk er nu al tegenop. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Supernaus dit is helaas gebruikelijk. Of je nu je hele abonnement opzegd of slechts 1 dienst/pakket je betaalt altijd een maand meer dan wat je afneemt. Als je dan ook die dertig dagen toegang houd tot dat product is er natuurlijk niks aan de hand, maar dat is ook niet het geval. En dit laatste maakt het zo zuur, betalen voor een product die je niet meer kan gebruiken.

 

Wat mij inderdaad opvalt de 'dienst van derden' is nu wel weg maar de verrekening die is er niet.

Op deze factuur hoort een regel  - € 13,99 te staan. @Mariska zal dat kunnen nakijken wat en waarom er misgaat.

Supernaus
Topicstarter
Level 5
  • 66Posts
  • 4Oplossingen
  • 23Likes

@RoWi. Het klopt wat je zegt, daar verbaasde ik me al over het betalen en niet kunnen kijken maar @Mariska zegt; Komende maand worden alle teveel betaalde kosten na 2 november uiteraard verrekend " , dit is waar ik me nu zo druk om maak. Ik wil die verrekening gewoon zien

 

Dus ben erg benieuwd waarom het niet goed gaat.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 

 Dat klopt, zie de aanvulling. Ik bedoelde meer dat je begin post een van de zovele is het facturatie systeem moet gewoon op de schop, zeker waar het extra diensten betreft.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Supernaus

Ik heb hier nog even opnieuw naar gekeken. Op de factuur die je in oktober van ons ontving stonden de abonnementskosten voor het Ziggo abonnement van 1 t/m 30 november. Voor Viaplay geldt dat de kosten van 1 t/m 31 oktober in rekening zijn gebracht op die factuur. Er zijn dus voor november, voor Viaplay, geen kosten in rekening gebracht. 

Supernaus
Topicstarter
Level 5
  • 66Posts
  • 4Oplossingen
  • 23Likes

@Rikst nou breekt mijn klomp, check even de screenshot in de eerste post....daar staat toch echt diensten van derden van 1 november t/m 30 november. 

Maar goed; nu heb ik ook de factuur bekeken en zie ook staan in de specificatie dat de diensten van derden een termijn van 1 oktober t/m 31 oktober staat. 

 

Hoogste tijd dat tussen haakjes dan erbij staat dat diensten van derden niet vooraf maar achteraf in rekening wordt gebracht en in de factuur duidelijk staat welk termijn gefactureerd wordt, het is hoogst onduidelijk zo.  

 

Ik moet nu even ongeveer 7 maanden facturen nagaan omdat het zo verwarrend staat vermeld. 

 

Om ook eerlijk te zijn ik had nog op 2 november volgens mij toegang tot viaplay. Had ik niet voor die twee dagen moeten betalen?

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Sorry voor de onduidelijkheid @Supernaus. Het Viaplay abonnement lijkt echter wel steeds van de eerste tot de laatste dag van de maand te lopen. Dit heeft vaak te maken met de datum waarop Viaplay is aangevraagd. Als dat de 1e is, dan stopt het abonnement ook de eerste, als het de 14de is, dan stopt het de 14de.

Al met al hoef je niet voor 1 en 2 november te betalen. Je had toen eigenlijk geen toegang meer moeten hebben tot Viaplay.
 

Supernaus
Topicstarter
Level 5
  • 66Posts
  • 4Oplossingen
  • 23Likes

@Erik P excuses aanvaard. Er is geen extra kosten in rekening gebracht. Dus loopt het goed af. 

 

Wel is duidelijk geworden dat facturering wel een verbetering mag krijgen. Deels aan mezelf te danken, had specificaties moeten lezen maar overgrote deel de onduidelijkheid ontstond door termijnbedrag niet overzichtelijk opgebouwd is. 

 

Dank voor de reacties. 

Uitgelicht topic