1
Vraag
2
Reacties
Jazzy66

Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Viaplay, is dit alles?

Sinds gisteren is hij er dan: de Viaplay - app op de Next.

Enthousiast gaan kijken wat ze allemaal hebben.

Eerste indruk: direct stoppen met het abonnement!

 

Letterlijk het enigste dat interessant is, is de Formule 1. Als ik kijk naar de series en films, dan zijn 5,- per maand nog teveel. Oude films ( al op TV geweest tig keer ), betere B - films, veel te weinig aanbod, geen enkele echte A - film. Bij de series hetzelfde.

 

Weet iemand of Viaplay nog aan het opstarten is, en er later meer aanbod bijkomt, of dat dit dan toch het echte aanbod is?

Als dit her is, dan stop ik ermee, en ga wel naar F! TV. Voor de films en series kun je beter bij Netflix en dergelijke zijn.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

@Jazzy66 Stel je vraag bij Viaplay zelf. Aangezien het aanbod door hen wordt bepaald, niet Ziggo. Je kunt ze bereiken op https://help.viaplay.com/nl/request/?token=d948ba13c0

Bekijk in context

7 Reacties 7
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@Jazzy66 , je had natuurlijk ook het aangebodene kunnen bekijken op de website voor je het abbo nam. Kost niets en maakt veel duidelijk. En smaken verschillen.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

@Jazzy66 Stel je vraag bij Viaplay zelf. Aangezien het aanbod door hen wordt bepaald, niet Ziggo. Je kunt ze bereiken op https://help.viaplay.com/nl/request/?token=d948ba13c0

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik vind Viaplay ook zwaar tegenvallen. De ondertiteling is slecht leesbaar met series en films. De beeldkwaliteit zeer matig en het aanbod erg mager voor het gevraagde maandbedrag.

Ik verwacht voor dit bedrag toch minstens veel UHD aanbod met HDR 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Als je bij Viaplay het Formule 1-gebeuren zou wegdenken, dan blijft er qua series en films niet zo heel veel over. Zeker gezien de abonnementsprijs denk dat Viaplay nog een behoorlijke slag heeft te maken als het gaat om het aanvullen en interessanter maken van content. Ik geef ze een jaar om te zien of het verbetert.

@wewanl heeft zeker een punt als het gaat om ondertiteling. Ik heb hier-en-daar gelezen dat sommigen dat doorzichtig-zwarte vlakje onder de letters prima vinden, maar ik vind het storend. Eigenlijk had ik gehoopt op betere ondertitels na de installatie van de Viaplay-app op de Mediabox  Next, maar dat is dus niet het geval.

 

Waarom de ondertitels van Viaplay op AppleTV en de iPad er wèl normaal uitzien is me niet duidelijk. Maar ik denk dan toch dat het platform waarop Viaplay draait een rol speelt.

BarnOwl1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ben het geheel eens met bovenstaande.  Slechte beeldkwalitiet, ondertitels niet in te stellen (Zoals bij Netflix/Prime) en zeer slecht aanbod met een hoop skandinavische series en oude films. Dit alles via de Viaplay app op de mediabox next.

 

Daarentegen wel goede ontvangst van de Formule 1 op kanaal 200 gehad. Dat vond ik prima tijdens de testdagen, Het viel mij op dat ik hier het Viaplay Xtra logo in beeld zag.

 

Als dit kinderziekten zijn snap ik dat niet, Er is zeker voldoende tijd geweest om dit aan te pakken. Ik hoop dat dit snel gebeurd anders wordt alleen F1 kijken op kanaal 200 wel een erg duur grapje.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ga er maar vanuit dat het aanbod niet veel beter wordt, Zeker nu SkyShowtime naar Nederland komt, zullen streamdiensten als Viaplay, Videoland en Netflix het met de restjes moeten doen. Of investeren in eigen materiaal anders verwacht ik niet heel veel meer aanbod.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@BarnOwl1 schreef: “Als dit kinderziekten zijn snap ik dat niet, Er is zeker voldoende tijd geweest om dit aan te pakken.

Of het nu om een nieuw uit te rollen apparaat gaat, om een nieuwe app of om een kanaal 200; het testen of zoiets 100% gaat werken is nooit helemaal 100% zeker, want de échte test gebeurt pas als iets wordt uitgerold onder de gebruikers.
Hoeveel tijd Ziggo precies heeft gehad om het Viaplay-gebeuren op te tuigen weet ik niet en jij waarschijnlijk ook niet, maar wat wat wel zeker is dat er in de periode van lancering nog wel wat kinderziektes naarboven komen drijven met de daaropvolgende updates.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic