1
Vraag
2
Reacties
Kroketje15

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Viaplay - dubbel abonnement via Ziggo en Apple?

Hoi,

Ik heb vorige week via ziggo viaplay aangeschaft.

omdat er op tv niks te vinden was ben ik naar de applestore gegaan om de viaplay app te downloaden.

later kreeg ik een mail van apple van een abonnements bevestiging met alle abonnementskosten op een rijtje.

dus mijn vraag is eigelijk of ik nu 2 abonnementen afgesloten heb? En wat ik dan het beste kan doen..

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes
14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Heb je alleen de app gedownload en verder niets ingevuld of een account aangemaakt?

 

Als je alleen de app hebt gedownload en ingelogd hebt in de app met de inlog gegevens van Viaplay via Ziggo. heb je geen 2 abonnementen.

 

Of heb je in de Viaplay app een nieuw account aangemaakt met allerlei ingevulde gegevens?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zie de reactie van Bert.

 

Zoals je het nu schrijft lijkt het er inderdaad op dat je twee abonnementen hebt, dan zal je een van beiden kunnen opzeggen. Hoe hoog was het bedrag wat via apple binnenkwam?

 

Kroketje15
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Bert,

 

Nee heb nadat ik hem gedownload heb geen gegevens ingevuld maar omdat mijn gegevens bekend zijn bij apple ben ik bang dat het automatisch gegaan is

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Kroketje15  schreef:

Hoi Bert,

 

Nee heb nadat ik hem gedownload heb geen gegevens ingevuld maar omdat mijn gegevens bekend zijn bij apple ben ik bang dat het automatisch gegaan is


Dat mag natuurlijk niet. De bevestiging van een abonnement hoort volgens mij hoe dan ook van Viaplay te komen niet van Apple. Of Apple is ook een verkoop partner zoals Ziggo is.

Kroketje15
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Rowi,

 

10,99 voor proefperiode van 12 maanden en 15,99 na 12 maanden

Kroketje15
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Er staat onderaan:

betaalmethode: KPN Telfort

 

(Snap er niks meer van😬)

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Kroketje15  schreef:

Er staat onderaan:

betaalmethode: KPN Telfort

 

(Snap er niks meer van😬)


Heb je een mobiel abonnement bij KPN( oud Telfort abo) en reken je app aankopen af via de telefoonrekening?

 

Klopt die €15,99 want Viaplay kost normaal €13,99

Kroketje15
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ja heb idd nog een kpn mobiel abonnement en app aankopen worden idd dan via kpn verrekend.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Kroketje15  schreef:

Ja heb idd nog een kpn mobiel abonnement en app aankopen worden idd dan via kpn verrekend.


Dat verklaart dan die betaal methode, en dan vermoed ik toch dat je op de een of andere manier via de apple store  een abonnement hebt afgesloten. In dat geval zal je Apple moeten benaderen om dat ongedaan te maken.

 

Het Viaplay abonnenent hoort nu via de Ziggo factuur te gaan, als dat is gegaan zoals het hoort, zou je via de Ziggo pagina's bij Viaplay een account te hebben aangemaakt waarmee je in de app inlogt, zoals aangegeven door @Bert 

Kroketje15
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hmm ben bang dat ik dan nu gewoon een jaartje dubbel betaal dan.

Apple bellen is een ramp en alleen in het engels zover ik weet.

 

Evengoed bedankt voor de tijd en moeite👍🏼

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik ken Apple verder niet en dat houd ik graag zo, het lijkt mij dat je via de app store dat abonnement moet kunnen beëindigen. Of het Ziggo abbonnement stoppen, terzijde die genoemde € 15,99 is wel vreemd dan 'pikt' Apple over een jaar blijkbaar 2 euro in voor hunzelf. Dat hele rijtje in app prijzen zijn vreemd. Link 

Kroketje15
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ja is idd vreemd. Heb net 1 abonnement opgezegd, dus vanaf volgende maand heb ik alleen nog viaplay via ziggo.

Ik was bang dat ik aan allebei de abonnementen een jaar vastzat maar dat is gelukkig niet zo👍🏼

emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes
Kroketje15
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ja ik was al in de viaplay app daarbij uitgekomen👍🏼👍🏼 Dankjewel voor de moeite

(ik markeer jouw antwoord met de link als de oplossing)

iedereen bedankt 🙏🏻 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic