1
Vraag
2
Reacties
Snoeck

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Viaplay: Formule 1 opnemen?

Ik wil een Viaplay abonnement nemen en beschik over een mediabox Xl.

Is het dan mogelijk om de Formule 1 op te nemen en op een later tijdstip te bekijken, Ziggo kan mij hier geen antwoord op geven!

Tweede vraag is of ik met deze mediabox Xl Formule 1 kan bekijken daar ik steeds lees dat je over een mediabox next moet beschikken.

Alvast bedankt voor de moeite.

Snoeck

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8058Posts
  • 950Oplossingen
  • 3477Likes

Hi @Snoeck, welkom op de Ziggo Community!

Heb je inmiddels de antwoorden gevonden? Anders nog even voor de bevestiging:

"Is het dan mogelijk om de Formule 1 op te nemen en op een later tijdstip te bekijken"
Het is niet mogelijk om op te nemen op kanaal 200. Je kunt tijdens een live uitzending wel pauzeren en tot 4 uur terugspoelen.

"Tweede vraag is of ik met deze mediabox Xl Formule 1 kan bekijken daar ik steeds lees dat je over een mediabox next moet beschikken"

Vanaf 19 maart worden in de raceweekenden de Formule 1 kwalificaties, wedstrijden en studio programmering tijdelijk live uitgezonden op het lineaire kanaal 200 (tot in ieder geval 1 augustus). Doordeweeks en in weekenden dat er niet geracet wordt zullen er op dit kanaal o.a. herhalingen getoond worden. Dit lineaire kanaal is alléén beschikbaar voor klanten die via Ziggo een abonnement op Viaplay afnemen en beschikken over een mediabox of CI+ Module. Dit geldt dus ook voor de Mediabox XL 🙂

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 19
  • 14874Posts
  • 2851Oplossingen
  • 6529Likes

Waarschijnlijk zeer beperkt. Kanaal 200 zal alleen  het raceweekend beschikbaar zijn. Ik vermoed dat opnemen en/of terugkijken zeer beperkt of niet gaat.

Viaplay is net als netflix een streaming dienst.

Dit staat op hun website.

Opnieuw afspelen en livestreams terugspoelen
Heb je gisteren een evenement gemist en wil je dit terugkijken? Op de meeste apparaten kun je teruggaan en eerdere uitzendingen afspelen via ons sportschema. De evenementen zijn 48 uur beschikbaar vanaf het begin van de livestream.

WED

Level 7
  • 154Posts
  • 5Oplossingen
  • 33Likes

Misschien een domme vraag, maar als ik lid wordt van Viaplay via Ziggo, kan ik dan via de app (Google TV) en ook via kanaal 200 kijken ???

Pineapple

Level 16
  • 1465Posts
  • 168Oplossingen
  • 535Likes

De Viaplay app is alleen beschikbaar op de Mediabox Next. En je zult een abonnement op Viaplay moeten afsluiten bij Ziggo. Lees dit maar https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/viaplay

Je kunt Formule 1 op meerdere manieren kijken:

1. Via de Viaplay app op een apparaat van je keuze. Hoe je de app vindt, lees je hierboven.
  2. Via kanaal 200 (tot 1 augustus 2022). Hiervoor heb je wel een mediabox of CI+ module nodig. En dit werkt alleen als je via Ziggo een Viaplay abonnement hebt genomen. Vanaf 19 maart tot 1 augustus 2022 worden in de raceweekenden de Formule 1 kwalificaties, wedstrijden en studio programmering tijdelijk live uitgezonden op kanaal 200.
Steefb

Level 19
  • 14874Posts
  • 2851Oplossingen
  • 6529Likes

@WED  schreef:

Misschien een domme vraag, maar als ik lid wordt van Viaplay via Ziggo, kan ik dan via de app (Google TV) en ook via kanaal 200 kijken ???

Ja, maar alleen als je via ziggo je abonnement hebt afgesloten.

Waarschijnlijk is kanaal 200 els extra 3e stream te beschouwen, dit wordt tot 1-aug als extra lineair kanaal ingezet .

Dit staat op hun website.

Viaplay-accounts zijn alleen bedoeld voor persoonlijk gebruik en je kunt als klant twee streams tegelijkertijd hebben. Dit geldt voor series, films en sport. Als er al twee streams zijn gestart en je een derde stream wilt starten, verschijnt er een foutmelding met de vraag om één stream te sluiten om de nieuwe stream te kunnen starten.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8058Posts
  • 950Oplossingen
  • 3477Likes

Hi @Snoeck, welkom op de Ziggo Community!

Heb je inmiddels de antwoorden gevonden? Anders nog even voor de bevestiging:

"Is het dan mogelijk om de Formule 1 op te nemen en op een later tijdstip te bekijken"
Het is niet mogelijk om op te nemen op kanaal 200. Je kunt tijdens een live uitzending wel pauzeren en tot 4 uur terugspoelen.

"Tweede vraag is of ik met deze mediabox Xl Formule 1 kan bekijken daar ik steeds lees dat je over een mediabox next moet beschikken"

Vanaf 19 maart worden in de raceweekenden de Formule 1 kwalificaties, wedstrijden en studio programmering tijdelijk live uitgezonden op het lineaire kanaal 200 (tot in ieder geval 1 augustus). Doordeweeks en in weekenden dat er niet geracet wordt zullen er op dit kanaal o.a. herhalingen getoond worden. Dit lineaire kanaal is alléén beschikbaar voor klanten die via Ziggo een abonnement op Viaplay afnemen en beschikken over een mediabox of CI+ Module. Dit geldt dus ook voor de Mediabox XL 🙂

moniquepoos

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ook!

Jelleke01

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een ViaPlay abbo en gebruik de app op mijn smart tv van LG. (bouwjaar 2017) Toch kan ik niets terugkijken of opnemen van de F1. Als dat zo hoort vind ik het wel vreemd omdat het met andere zenders wel gewoon prima lukt en ik dit gewoon verwacht gezien de prijs. Als dat niet zo hoort wat doe ik dan fout. Ik kijk via de app en niet via kanaal 200

Steefb

Level 19
  • 14874Posts
  • 2851Oplossingen
  • 6529Likes

@Jelleke01  schreef:

Als dat niet zo hoort wat doe ik dan fout. Ik kijk via de app en niet via kanaal 200

Je doet niets fout, maar ziggo staat hier buiten, klaag bij viaplay.

Stache-

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sorry , maar ik vind de service die vaiplay bied zwaar ondermaats , je kan niet eens de kwalificatie in zijn geheel terugkijken maar alleen een "samenvatting" (veel te kort en gort droog matig commentaar zonder enige beleving!!) , ook bij de races is het commentaar  matig ! .

live streams lopen vaak niet soepel  en dat je via kanaal 200 niet terug kan kijken vind ik ook maar slecht !!.

Als dit niet veranderd zeg ik mijn viaplay abonnement spoedig op !

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70480Posts
  • 4903Oplossingen
  • 19928Likes

@Stache- Viaplay gaat volledig de mist in met zijn gids als je Het Formule 1 logo indrukt in het Sport menu.

Ik heb me rot gezocht om de hele kwalificatie te kunnen zien.

Ik vind de hele opmaak sowieso heel onhandig en onoverzichtelijk.

De volledige kwalificatie bekijken?

Ga naar de Home pagina, dezelfde pagina waarop de Viaplay app start en scroll naar beneden tot je Formule 1 ziet staan, deze rij heeft de volledige kwalificatie wel in de rij staan na Training 3.

Ik had verwacht dat Viaplay professioneler zou zijn, maar als ze zelf geen check dubbelcheck uitvoeren in de wijze van aangeven welke programma's te zien zijn in hun app, dan ben ik benieuwd wat ons nog aan vervelende verrassingen te wachten staat.

Beckerse

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

volledig mee eens. zelfs geen herhalingen. Gewoon belachelijk. hopelijk komt er snel een andere zender met fatsoenlijk commentaar. Had de wedstrijd geprogrammeerd en helaas. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70480Posts
  • 4903Oplossingen
  • 19928Likes

@Beckerse  schreef:

volledig mee eens. zelfs geen herhalingen. Gewoon belachelijk. hopelijk komt er snel een andere zender met fatsoenlijk commentaar. Had de wedstrijd geprogrammeerd en helaas. 

Je kunt tot 48 uur het programma met de Viaplay app volledig terug kijken en van de vorige trainingen, kwalificaties en races een samenvatting.

Beckerse

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ok bedankt. Maar niet echt handig maar ok.

Beckerse

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Neemt niet weg dat het commentaar waardeloos is. Totaal geen inlevingsvermogen.  Wordt tijd dat de Olaf Mol etc snel terugkomen!!!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70480Posts
  • 4903Oplossingen
  • 19928Likes

@Beckerse Dan zou ik dat aan Viaplay laten weten, zij bepalen wat en wie en hoe.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic