1
Vraag
2
Reacties
Wolf359

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vervanging Mediabox XL

Onze Mediabox XL blijft heel vaak hangen en is supertraag, het enige wat we dan kunnen is uitzetten en weer aan. Het is nu wel irritant vaak !

Wij zouden graag onze defecte XL kosteloos willen omruilen voor een nieuwe Mediabox Next en willen wij dezelfde zelfde pakketten (Internet Complete en TV Complete) behouden.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey Wolf359. De nieuwe mediabox is onderweg hoor. De bevestiging komt per mail. 

 

Ik sluit me echter wel ook aan bij Bert. Het is niet dat we je aansluitingen willen checken in de hoop dat er geen nieuwe mediabox nodig is (geen punt. Die kunnen we zo toesturen en dat is bij deze geregeld), we willen het graag nagaan, omdat gewoon blijkt dat bij veel klanten iets te verbeteren is. 9 van de 10 keer gratis door een monteur van ons of door gratis aansluitmatteriaal van ons. En dat voorkomt dan weer eventuele problemen die kunnen terugkomen (of blijven) met de nieuwe mediabox. Dus als je wilt dat we even meekijken, stuur dan alsnog even fotos. De nieuwe mediabox ontvang je deze week nog :-). 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk is er meer aan de hand en is de Next wel mogelijk om te ontvangen, maar niet de oplossing voor storingen en is de Mediabox XL niet alleen de mogelijke oorzaak als de aansluitmaterialen meer dan 5 jaar oud zijn.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Wolf359
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Bert, hartelijk dank voor je reactie.

Mijn aansluitmaterialen zijn heel simpel, de kabel direct in mijn kabel versterker en daar vandaan een directe kabel naar mijn tv. Mijn inziens kan het probleem hier niet aan liggen.

Mijn vermoeden is dat mijn mediabox langzaam aan het overlijden is en daarom zou ik graag een vervangende mediabox next willen hebben. Gaarne op korte termijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Wolf359 Heel simpele wandcontactdozen en aansluitingen kunnen ook defect raken in de loop van de tijd.

75% van de storingen blijkt in wandcontactdozen, splitters, stekkers en bekabeling te zitten, komt uit de praktijk naar voren en een nog grotere kans als sommige onderdelen ouder zijn dan een jaar of 6.

 

De 1e aansluitmaterialen in een woning worden gratis verzonden door Ziggo, als ze vervangen moeten worden.

De 1e wandcontactdoos wordt gratis vervangen door een Ziggo monteur, als die niet meer hedendaags is.

 

Een foto kan je veel toekomstige problemen besparen en sneller de juiste oplossing opleveren.

Wolf359
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@BertAangezien alles wat verder aangesloten is op deze versterker prima werkt blijf ik bij de opinie dat mijn mediabox langzaam aan het overlijden is en dat het niet ligt aan mijn bekabeling.

Wij zitten nu al op het punt dat hij minimaal een soms twee keer vastloopt en wij willen graag weer een keertje gewoon de hele avond tv kijken zonder dat de mediabox vastloopt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt verschillende apparatuur niet vergelijken met elkaar, de meeste apparatuur krijgt alleen signaal binnen en er hoeft geen signaal retour.

De Mediabox XL heeft ook zijn eigen modem waarmee hij contact maakt met Ziggo en hiermee replay / opnames en on-demand wordt aangestuurd en als er verouderde aansluitmaterialen zijn, dan kan het gebeuren dat het modem van de Mediabox XL Ziggo niet goed meer kan bereiken en uitval vertoond.

 

Maar wat je wil, veel succes verder ermee gewenst.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey Wolf359. De nieuwe mediabox is onderweg hoor. De bevestiging komt per mail. 

 

Ik sluit me echter wel ook aan bij Bert. Het is niet dat we je aansluitingen willen checken in de hoop dat er geen nieuwe mediabox nodig is (geen punt. Die kunnen we zo toesturen en dat is bij deze geregeld), we willen het graag nagaan, omdat gewoon blijkt dat bij veel klanten iets te verbeteren is. 9 van de 10 keer gratis door een monteur van ons of door gratis aansluitmatteriaal van ons. En dat voorkomt dan weer eventuele problemen die kunnen terugkomen (of blijven) met de nieuwe mediabox. Dus als je wilt dat we even meekijken, stuur dan alsnog even fotos. De nieuwe mediabox ontvang je deze week nog :-). 

Wolf359
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@LyckeHartelijk dank voor het regelen. Morgen zal ik in de gelegenheid zijn om een foto op te sturen .

Wolf359
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Lycke @Bert Hierbij de foto van mijn aansluitingen. De 1e verdeelpunt hangt echt naast dit kastje. volgorde is :

tv woonk - tv slaap- ziggo ap - modem

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit ziet er niet hedendaags uit en ik zie deze versterkers met regelmaat uitvallen en storingen veroorzaken vanwege de leeftijd.

Waar zit de kabel op aangesloten die met de pijl is aangeduid?

Kun je daar een foto van plaatsen?

 

Bert_0-1661978312265.png

 

Wolf359
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@BertHierbij de foto waar je om vroeg, de groene kabel kom achterin het aansluitpunt. De kabel die je ziet gaat naar de versterker . 20 - 25 cm?

Wolf359_0-1662054168409.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hier is een nieuwe wandcontactdoos nodig om één en ander op de juiste wijze aan te kunnen sluiten.

Een Ziggo monteur kan dit gratis uitvoeren.

 

Heb je ook een apart modem of is de Mediabox XL ook je modem?

Anders krijg je ook nog een apart modem.

Wolf359
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@BertDe nieuwe Mediabox is aangesloten en werkt als een tierelier ! Dus laat het zoals het zit op dit moment .

Bedankt voor het meedenken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic