Verplaatste Incassodatum

Kan iemand mij uitleggen waarom uitgerekend midden in een crisis Ziggo's incasso afdeling het in zijn hoofd haald dat men de incasso's moet gaan verschuiven naar een datum voor de 25ste van de maand ?
Ik ben hier zéér ontstemd over, en ik hoop oprecht dat dit verschoven kan worden, want ik kan nu dus de komende drie dagen geen boodschappen doen omdat Ziggo zo nodig eerder geld moest incasseren en mijn laatste geld heeft ingepikt...

Danny83
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
2 Reacties 2

Goedemiddag. 

 

Als klant bij Ziggo zit je in een zogeheten "billrun". In jouw geval zit je in een billrun waarbij er rond de 25e van de maand een incasso plaatsvindt. De ene maand is dit iets ervoor, de andere maand iets erna. In februari was de afschrijfdatum de 23e, als ik me niet vergis. 

Er is dus niets verschoven. Er is simpelweg geen vaste incassodatum. Altijd een "rond". 

 

Wat mogelijk is, is dat we je incassodatum/billrun verschuiven naar rond de 29e. Komt dit je beter uit? :-). 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11132Reacties
  • 853Oplossingen
  • 3915Likes

De incasso's zijn tot nu toe altijd tussen de 25ste en de 27ste van de maand geweest.
Dat het nu ineens op de 22ste gebeurde was dan ook een onaangename verrassing; en als ik de (boze) reacties op social media en op dit forum mag geloven was ik niet de enige die niet snapt waarom dit nu ineens zo gebeurd (zeker aangezien dit vorig jaar ook niet is gebeurd).


Dan als antwoord op de vraag; mits de aanpassing naar de 29ste geen verdere verrassingen zoals dubbele factuur of alsnog afschrijven voor de 25ste zou inhouden, dan lijkt me dat een hele goede oplossing.

Danny83
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgelicht topic