Ik heb vorig jaar gebruik gemaakt van de Viaplay-aanbieding om een jaarabonnement te nemen voor 99 euro. Dat abonnement loopt af op 1 maart.
Over Viaplay lees ik geregeld flinke kritiek van abonnees. Zoals de beeldkwaliteit, het F1-commentaar en het aanbod in het algemeen. Ik ben echter op alle punten heel tevreden en wil gaan verlengen. De prijs per maand, dan wel per jaar, gaat helaas fiks omhoog.
Op de site van Totaal Tv verscheen eergisteren een artikel ‘Zo maak je zelf Viaplay tot bijna 100 euro per jaar goedkoper’.
Zo maak je zelf Viaplay tot bijna 100 euro per jaar goedkoper | Totaal TV
Er worden 2 varianten besproken.
Over de eerste had ik een tijdje geleden gelezen, namelijk in de laatste week van februari het abbo opzeggen en daarna opnieuw afsluiten en gebruik maken van de actie in februari: een jaarabonnement voor € 10,49 per maand. Dan zou ik slechts op maandbasis 2 euro duurder uitkomen.
De eerste variant is mij vooralsnog niet duidelijk geworden.
Jarco Kriek schrijft het volgende:
bestaande abonnees met een jaarabonnement van 99 euro dat in maart afloopt tot €92,88 op jaarbasis besparen. Deze abonnees kunnen in hun eigen Viaplay-account zelf handmatig de nieuwe betaaldatum verplaatsen naar bijvoorbeeld enkele dagen nadat de handmatige wijziging is gemaakt. Abonnees die dit gedaan hebben, melden dat Viaplay het jaarabonnement dan voor een jaar verlengt voor het actiebedrag van vorig jaar, namelijk 99 euro.
In mijn account kan ik echter nergens ontdekken waar ik de betaaldatum kan aanpassen.
Ik sta open voor suggesties van forumleden waarvoor bij voorbaat mijn dank.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Op 6 februari j.l. stelde ik nader bericht in het vooruitzicht in dit topic met betrekking tot het verlengen van mijn abonnement op Viaplay. Vandaag is gebleken dat in tegenstelling tot mijn eerdere veronderstelling het niet mogelijk is om de verlenging te regelen via een webbrowser in je eigen account. Voor de duidelijkheid: ik heb vorig jaar een rechtstreeks jaarabonnement bij Viaplay afgesloten.
Voor het verlengen ben je als enige mogelijkheid aangewezen op de klantenservice van Viaplay.
Als je uiteindelijk telefonisch contact hebt (dat duurde vanmiddag 5 kwartier) en hebt aangegeven dat je wilt verlengen, wordt je lopende abonnement stopgezet, het resterende bedrag tot 1 maart teruggestort op je rekening (in mijn geval 8 euro) en moet je vervolgens zelf via een webbrowser (absoluut niet Safari) een nieuw jaarabonnement kiezen voor 10,49 per maand (kortingsactie stopt op 28 februari). Let wel dat je dan de komende 12 maanden niet meer tussentijds kan opzeggen, maar je bent wel 54 euro goedkoper uit op jaarbasis. Je kan met je nieuwe verlengde abonnement gebruik blijven maken van dezelfde inloggegevens en ook je persoonlijke instellingen in je account en alle profielgegevens blijven bewaard.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"Deze abonnees kunnen in hun eigen Viaplay-account zelf handmatig de nieuwe betaaldatum verplaatsen naar bijvoorbeeld enkele dagen nadat de handmatige wijziging is gemaakt."
Is dat misschien mogelijk, dat die mogelijkheid alleen kan, als je vorig jaar zelf voor 99 euro een abonnement hebt afgesloten bij Viaplay zelf?
Ik heb dat nooit gezien bij het abonnement afgesloten via Ziggo in de Viaplay instellingen.
Ik heb vorig jaar rechtstreek het abo afgesloten bij Viaplay, omdat ik al mijn streamingsdiensten wil kijken via de apps op mijn smart tv.
In mijn account van Viaplay zie ik om de zaak nog schimmiger te maken:
Viaplay
€99
Volgende factuurdatum: 23.03.2023
Je zou ogenschijnlijk de indruk krijgen dat wanneer ik niets onderneem mij voor de komende 12 maanden opnieuw 99 euro in rekening zal worden gebracht door Viaplay.
Maar dat lees ik dan weer niet terug in het artikel van Jarco Kriek.
In de tussentijd heb ik telefonisch contact gehad met klantenservice van ViaPlay.
De medewerker was het met mij eens dat in het account de indruk wordt gewekt dat er automatisch voor 1 jaar zal worden verlengd voor 99 euro. Volgens hem was ik de eerste klant die hierover een opmerking maakte!! Zeer opmerkelijk.
In ieder geval, het blijkt dus niet het geval te zijn. Wanneer ik niets onderneem, wordt mijn abonnement vanaf 1 maart automatisch omgezet naar een maandabonnement van 15,99 euro. Bijna het dubbele van wat ik de afgelopen 12 maanden betaalde.
Om goedkoper uit te zijn zou ik over ongeveer 2 weken opnieuw moeten bellen met de klantenservice met het verzoek mijn abonnement ‘geforceerd’ te laten beëindigen.
Per omgaande kan ik dan via de website van ViaPlay een nieuw jaarabonnement afsluiten voor de actieprijs van 10,49 per maand.
Echter, optie 2, zoals beschreven in het artikel van Jarco Kriek, lijkt volgens mij toch wel te kloppen. Alleen de knop ‘abonnement beheren’ heeft een andere omschrijving, namelijk ‘pakket beheren’. Daar staat omschreven: Jouw pakket: Viaplay € 15,99 per maand + een button ‘annuleren’. Ik heb nu nog niet op die annuleerknop gedrukt, daarmee wacht ik tot de laatste week van februari. Wanneer het lukt om zonder tussenkomst van klantenservice in je eigen account zelf te verlengen met de actieprijs, zal ik hierover in dit topic nader berichten.
Op 6 februari j.l. stelde ik nader bericht in het vooruitzicht in dit topic met betrekking tot het verlengen van mijn abonnement op Viaplay. Vandaag is gebleken dat in tegenstelling tot mijn eerdere veronderstelling het niet mogelijk is om de verlenging te regelen via een webbrowser in je eigen account. Voor de duidelijkheid: ik heb vorig jaar een rechtstreeks jaarabonnement bij Viaplay afgesloten.
Voor het verlengen ben je als enige mogelijkheid aangewezen op de klantenservice van Viaplay.
Als je uiteindelijk telefonisch contact hebt (dat duurde vanmiddag 5 kwartier) en hebt aangegeven dat je wilt verlengen, wordt je lopende abonnement stopgezet, het resterende bedrag tot 1 maart teruggestort op je rekening (in mijn geval 8 euro) en moet je vervolgens zelf via een webbrowser (absoluut niet Safari) een nieuw jaarabonnement kiezen voor 10,49 per maand (kortingsactie stopt op 28 februari). Let wel dat je dan de komende 12 maanden niet meer tussentijds kan opzeggen, maar je bent wel 54 euro goedkoper uit op jaarbasis. Je kan met je nieuwe verlengde abonnement gebruik blijven maken van dezelfde inloggegevens en ook je persoonlijke instellingen in je account en alle profielgegevens blijven bewaard.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.