1
Vraag
2
Reacties
Davendre

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Verlenging abo niet interessant voor Ziggo?

Sinds jaar en dag (i.i.g. 2012) ben ik Ziggo gebruiker waarbij ik altijd de hoofdprijs heb betaald voor de geleverde diensten (lees: geen kortingen gevraagd en ontvangen op de tarieven). Het stak mij toch wel met wat ik moest betalen dus vorig jaar gebeld over tarief. Vriendelijke medewerker gaf aan dat ze vaak kortingen geven op abonnement. 1e 6 mnd 50% korting op tarief, daarna volle prijs. Per saldo over het hele jaar betaal ik nu per maand 47,63 ipv 63,50. Vorig jaar heb ik gebruik gemaakt van aanbieding om over te gaan naar de Mediabox XL.

Erg tevreden over de service toen, helemaal toen ze aangaf om volgend jaar opnieuw opnieuw contact op te nemen zodat er opnieuw een mooie aanbieding gemaakt kan worden. Dit moment was vandaag aangekomen. Contact opgenomen en wilde opnieuw een mooie aanbieding (zoals was beloofd). Had gelezen over de nieuwe Next mediabox en gebeld met de mededeling dat ik graag een gelijke aanbieding als vorig jaar wil hebben.

Daar was een kort en duidelijk antwoord voor: “Doen we niet! Of de korting, of de mediabox maar niet allebei!”

Dus na 7 mooie jaren waarvan ik 6 jaar de hoofdprijs heb betaald laat Ziggo mij liever lopen dan dat ze enig behoud plegen. Er werd niet eens moeite gedaan om mij bij Ziggo te behouden!

Ziggo haalt schijnbaar liever nieuwe klanten binnen dan dat ze de trouwe bestaande klanten binnenhouden. Dat vind ik bijzonder.

Zo veeleisend ben ik de afgelopen jaren nou niet echt geweest. Nieuwe beleid Ziggo?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Next is een nieuw abbo waar waarschijnlijk geen korting op gegeven kan worden. Persoonlijk zou ik de next nog even laten voor wat het was en de korting nemen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
Je kan overstappen naar een andere provider. Je kan toch niet verwachten dat je ieder jaar een leuke korting krijgt? Wie denk je dat die kortingen moeten betalen?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Next is een nieuw abbo waar waarschijnlijk geen korting op gegeven kan worden. Persoonlijk zou ik de next nog even laten voor wat het was en de korting nemen.
Davendre
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Music19 wrote:
Je kan overstappen naar een andere provider. Je kan toch niet verwachten dat je ieder jaar een leuke korting krijgt? Wie denk je dat die kortingen moeten betalen?


Dat klopt inderdaad. Je kunt beter nieuwe klanten binnenharken en de trouwe klanten laten lopen.

Van 2012 tot 2018 nooit ergens om gevraagd. In 2018 de eerste keer en nu de 2e. Dat zijn 2 kortingen in 7 jaar. Dit jaar op aanraden van de Ziggo medewerker.

Maar he, wat is een trouwe klant waard? Laat mij gemiddeld € 50,00 per maand hebben betaald. € 600,00 per jaar, € 4.200,00 in 7 jaar. 6 mnd korting gehad, heeft Ziggo € 190,50 gekost. Dat is een fractie van wat ik heb betaald en, als ik blijf, nog ga betalen.
Davendre
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nick999 wrote:
Next is een nieuw abbo waar waarschijnlijk geen korting op gegeven kan worden. Persoonlijk zou ik de next nog even laten voor wat het was en de korting nemen.


Abonnement wordt niet aangepast. Is enkel een andere mediabox.
Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
Davendre Trouwe klant? Met 7 jaar spreek ik niet over een trouwe klant. Ik ben al meerdere decennia klant bij (voorloper van) Ziggo. Ik heb nog nooit ergens om gebedeld.
Davendre
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Music19 wrote:
Davendre Trouwe klant? Met 7 jaar spreek ik niet over een trouwe klant. Ik ben al meerdere decennia klant bij (voorloper van) Ziggo. Ik heb nog nooit ergens om gebedeld.


Voorloper (upc) heb ik ook even niet meegeteld. En bedelen heb ik tot vorig jaar ook nog nooit gedaan.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Davendre wrote:

Nick999 wrote:
Next is een nieuw abbo waar waarschijnlijk geen korting op gegeven kan worden. Persoonlijk zou ik de next nog even laten voor wat het was en de korting nemen.
Abonnement wordt niet aangepast. Is enkel een andere mediabox.



Zover als ik heb begrepen zijn alle abbo's met Next boxen nieuw/anders en niet zomaar even een toesturen van een andere mediabox.

Overigens zie ik het regelen van korting niet als bedelen. Ziggo is geen buurman waar je een kop suiker leent, maar een groot mediabedrijf met uitsluitend financiële belangen. En dat zijn vaak niet de belangen van de klanten.

Ik overweeg met enkele anderen ook weg te gaan bij Ziggo omdat de concurrent veel goedkoper is. Volgend jaar ben ik dan weer nieuwe klant bij Ziggo en krijg ook weer korting.
Ik denk aan mijn eigen portemonnee en niet aan die van Ziggo (dat doen ze andersom ook niet)
Davendre
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Gelukkig. Ik dacht al heel even dat ik een bijzonder persoon was die goed op let wat er in en uit gaat. Ben tevreden over Internet en televisie, maar inderdaad niet getrouwd met Ziggo. Wist trouwens niet dat Next compleet ander pakket is, weer wat geleerd, thnx.

Misschien naïef van mijn kant dat ik dacht dat ze meer aan klantbehoud zouden doen.
Millennium

Level 8
  • 234Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes
De abonnementen van de next zijn niet anders dan de huidige
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Millennium wrote:
De abonnementen van de next zijn niet anders dan de huidige


Volgens mij heb je Ziggo complete en Ziggo complete Next
De eerste is online te bestellen en wordt standaard geleverd met de mediabox XL. De tweede is nog steeds alleen via een speciaal aanbod te krijgen en niet los te bestellen.
Dus in die zin lijkt mij er wel verschil te zijn, ook administratief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic