Sinds jaar en dag (i.i.g. 2012) ben ik Ziggo gebruiker waarbij ik altijd de hoofdprijs heb betaald voor de geleverde diensten (lees: geen kortingen gevraagd en ontvangen op de tarieven). Het stak mij toch wel met wat ik moest betalen dus vorig jaar gebeld over tarief. Vriendelijke medewerker gaf aan dat ze vaak kortingen geven op abonnement. 1e 6 mnd 50% korting op tarief, daarna volle prijs. Per saldo over het hele jaar betaal ik nu per maand 47,63 ipv 63,50. Vorig jaar heb ik gebruik gemaakt van aanbieding om over te gaan naar de Mediabox XL.
Erg tevreden over de service toen, helemaal toen ze aangaf om volgend jaar opnieuw opnieuw contact op te nemen zodat er opnieuw een mooie aanbieding gemaakt kan worden. Dit moment was vandaag aangekomen. Contact opgenomen en wilde opnieuw een mooie aanbieding (zoals was beloofd). Had gelezen over de nieuwe Next mediabox en gebeld met de mededeling dat ik graag een gelijke aanbieding als vorig jaar wil hebben.
Daar was een kort en duidelijk antwoord voor: “Doen we niet! Of de korting, of de mediabox maar niet allebei!”
Dus na 7 mooie jaren waarvan ik 6 jaar de hoofdprijs heb betaald laat Ziggo mij liever lopen dan dat ze enig behoud plegen. Er werd niet eens moeite gedaan om mij bij Ziggo te behouden!
Ziggo haalt schijnbaar liever nieuwe klanten binnen dan dat ze de trouwe bestaande klanten binnenhouden. Dat vind ik bijzonder.
Zo veeleisend ben ik de afgelopen jaren nou niet echt geweest. Nieuwe beleid Ziggo?