langendoen6

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Verhuizing

Graag zou ik weten of andere dezelfde problemen ondervonden hebben als ik bij een verhuizing van Eindhoven naar Boxtel. Dit blijkt een 'crossover'  verhuizing te zijn.

Ik heb mijn verhuizing 19 december via een medewerker van Ziggo laten uitvoeren, de verhuisdatum was 27 december 2022. Nu 18 januari 2023 is deze verhuizing nog niet uitgevoerd/afgerond. Na heel veel bellen vanuit mijn kant (mijn vodafone beltegoed van 150 minuten is inmiddels op) is afgelopen zaterdag een monteur langs geweest. De tv doet het inmiddels, echter internet niet. De monteur heeft het modem geinstalleerd, alleen deze wordt niet door het systeem geactiveerd. Hij heeft de melding bij 'een afdeling' neergelegd, en die zouden het op moeten lossen. Als ze dat gedaan hebben moeten de 'groene lampjes' op mijn modem uit zijn. De monteur gaf aan dat er ergens een fout gemaakt is tijdens het verhuisproces van mijn abonnement, waardoor het modem nu de activatie niet kan uitvoeren.

Ik sta dus nu in de afwachtstand en kijk elke dag maar of de lampjes niet meer groen zijn. Wat mij vooral stoort is het volledig afwezig blijven van communicatie vanuit Ziggo zelf. Medewerkers die je belt zijn vriendelijk, maar kunnen niets oplossen en weten blijkbaar niet hoe om te gaan met dit soort problemen. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
langendoen6
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De groene lampjes zijn uit op mijn modem. Tablet en tv kunnen koppelen met wifi netwerk. Internet onderdelen werken via de mediabox, ook NPOplus werkt. Dus het lijkt er op dat ik nu volledig in de lucht ben hier. Mijn dank voor de hulp. Mochten er zich nog problemen voordoen, dan laat ik het weten.

Prettig weekend allen.

Bekijk in context

15 Reacties 15
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als je je postcode en huisnummer (alleen zichtbaar voor moderators=Ziggo medewerkers) plaatst in

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

dan kan een moderator kijken naar de stand van zaken.

Wellicht is het mogelijk om je mobiele telefoon te voorzien van een data backup, zodat je kan internetten.

Een moderator komt binnenkort langs in dit topic.

P.S. plaats ook je mobiele nummer in je profiel.

langendoen6
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dank je wel voor de tip, hopelijk gaat het wat opleveren.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De moderators op de community hebben meer mogelijkheden dan de reguliere helpdesk en kunnen dieper in de systemen. Houdt dus moed.🙂

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @langendoen6

Wat een vervelende gang van zaken met je verhuizing! Op je nieuwe adres wil je natuurlijk ook gewoon internet kunnen gebruiken. Ik zie inderdaad een probleem met de activatie van je modem. Ik zie ook dat de betreffende afdeling hier wel mee bezig is, maar ik kan geen exacte uitspraken doen over wanneer dit opgelost is. Beschik je toevallig ook over een Vodafone abonnement? Zorg dan dat daarbij ook je nieuwe adres staat (dit kun je makkelijk wijzigen via My Vodafone), dan kan ik kijken of ik ter overbrugging gratis mobiele data voor je kan activeren. 

langendoen6
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Rikst, dank voor de informatie. Goed te horen dat ze er mee bezig zijn. 

Ja ik heb een Vodafone abonnement. Daarin staat reeds het nieuwe adres vermeld.

Ik zie dat ik nog maar 1,4 G over heb van mijn data. Kan je ook iets doen tav de belbundel van 150 minuten die op is?

 

Alvast bedankt.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik heb op het telefoonnummer dat eindigt op 553 zojuist 100GB data toegevoegd, @langendoen6. Deze data is 2 weken geldig en wordt met voorrang op je eigen data gebruikt. Ik kan geen belminuten toevoegen. 

langendoen6
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik zag een sms bericht voorbijkomen, hartelijk dank voor het regelen

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Mocht onverhoopt de databundel eerder verbruikt zijn, vóór het modem geactiveerd is, trek dan hier opnieuw aan de bel.

langendoen6
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Vandaag verloopt de 5 werkdagen termijn tav het oplossen van het probleem. Hoe of wie kan ik benaderen zodat ik de status van dit onderhanden zijnde probleem kan achterhalen?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Iemand van het moderatie-team komt binnenkort langs om je van een status-update te voorzien.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

@langendoen6 je doet het goed door hier een reactie te plaatsen. Ik heb de melding doorgezet dat het probleem in ons systeem nog niet opgelost is. De omruiling van het modem is namelijk vastgelopen op een foutieve status. We houden dit voor je in de gaten. 

langendoen6
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dank je voor de update. Op deze manier blijf ik op de hoogte van de status. Thuiswerken via de extra data backup bundel werkt, dus daar ben ik blij mee.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

Gelukkig maar, niet helemaal onthand! 

langendoen6
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De groene lampjes zijn uit op mijn modem. Tablet en tv kunnen koppelen met wifi netwerk. Internet onderdelen werken via de mediabox, ook NPOplus werkt. Dus het lijkt er op dat ik nu volledig in de lucht ben hier. Mijn dank voor de hulp. Mochten er zich nog problemen voordoen, dan laat ik het weten.

Prettig weekend allen.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

Dat is supernieuws! Dankjewelvoor deze fijne update zo voor het weekend. We staan voor je klaar als er nog eens iets aan de hand is. 

Uitgelicht topic