1
Vraag
2
Reageer en help mee
MikeJ69

Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Verhuizing niet goed verwerkt en nu een week zonder internet - kan dat niet anders?

Mijn moeder gaat verhuizen. Deze verhuizing is ruim op tijd doorgegeven. Nu kan zij van de oude, coax, box naar de mini tv ontvanger. Deze zou verstuurd worden. Echter dat is mis gegaan en nu aangepast maar gaat wel vijf dagen duren (administratieve verwerking of zoiets). In feite maakt die mini ontvanger helemaal niets uit want de huidige oude ontvanger kan nog best even gebruikt worden. Maar in die meterkas van haar nieuwe huis ligt enkel een kabel en geen kastje, daar moet dus een monteur voor komen. Die probeer ik al een paar dagen te regelen. Maar die kan alleen ingepland worden als de mini ontvanger is verstuurd....

Ik begrijp niet waarom de monteur afhankelijk is van deze bestelling. Als de monteur het aansluitpunt maakt en het huidige modem plaatst is alles in orde. Nu lijkt het erop dat mijn moeder een week zonder telefoon/internet/tv zit.

Een spoedprocedure of iets dergelijks schijnt er niet te zijn.

Kort door de boch maakt Ziggo een fout, wat kan gebeuren, maar enige flexibiliteit om het op te lossen is niet mogelijk.

Kan dat niet anders?

27 Reacties 27
Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5293Likes

Hallo,

Tja ... Ziggo's administratie is blijkbaar een bende ! We lezen hier de laatste tijd al steeds meer fouten/problemen met die administratie !

Je zou inderdaad mogen verwachten, dat een monteur alle spullen die nodig zijn om een aansluiting te maken/repareren in de auto heeft. Maar een redelijke voorraad in alle alle auto's, kost natuurlijk ook veel geld. Het is ( lijkt ? ) veel goedkoper een kleinere voorraad in het magazijn te hebben en vandaar uit deze 'uit te delen'.

Spoed procedures heeft Ziggo m.i. niet, want die kosten ( vaak ) extra geld en dat geeft Ziggo liever niet uit.

Laat u verder de helpdesk maar links liggen, want die doen in dit soort situaties vaak meer kwaad, dan dat het er beter van wordt en dat is ook beter voor de bloeddruk !

Een Ziggo mod is vaak flexibel genoeg, maar of hij/zij Ziggo's systeem in uw voordeel kan 'ombuigen', dat is afwachten.

Als u wilt dat een Ziggo mod uw moeder helpt, dan hebben de Ziggo mods natuurlijk wel uw moeders gegevens nodig. Zet daarom uw moeders nieuwe en oude postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel in het veld ''Persoonlijke opmerkingen'' en maakt u duidelijk wat wat is !

Wacht u totdat een Ziggo mod hier verschijnt, zodra deze uw vraag behandelt zal hij/zij zich hier melden.

Ps. als er al een monteur is ingepland, is dat in de 'Mijn Ziggo' van uw moeder te controleren. Mocht er ergens een eerdere monteur afspraak uitvallen, dan zou u de nu geplande afspraak kunnen verzetten naar die eerdere datum/tijdstip. Iedere middag/avond even controleren, zou kunnen helpen.

MikeJ69
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dank je, ik heb mijn profiel aangepast.
Helpdesk heeft inderdaad, gevoelmatig, meer chaos verookzaakt dan opgelost....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74446Posts
  • 5095Oplossingen
  • 21623Likes

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

MikeJ69
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dat zou mooi zijn!

MikeJ69
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Hmmm, nog niets gehoord.

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5293Likes

@MikeJ69  schreef:

Hmmm, nog niets gehoord

Afhankelijk van de werkdruk komen Ziggo moderators binnen 1 week langs in ieder topic....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74446Posts
  • 5095Oplossingen
  • 21623Likes

@MikeJ69 Dit is geen chatkanaal, Ziggo forum medewerkers komen zo snel mogelijk langs in ieder topic op basis van binnenkomst en urgentie.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 636Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @MikeJ69 , welkom hier en een hele goedemorgen! 

We doen ons best om altijd zo snel mogelijk langs te komen. Het kan soms (ligt aan de drukte) een paar dagen duren. Gelukkig ben ik er nu ;-). 
Ik ga natuurlijk gelijk met je meekijken naar de situatie van jouw moeder.

Er zijn hier een paar dingen aan de hand. Er had een verhuizing moeten plaats vinden en er moest een Next Mini komen. Doordat deze orders los van elkaar zijn ingevoerd, zijn de orders klem komen te zitten. Dat kon niet goed verwerkt worden. Hierdoor is de verhuizing eerst geannuleerd en wordt er nu nog gewerkt om het pakket om te wisselen naar een Next Mini, zodat die geleverd kan worden. Die gaat dus naar het oude adres. 

Ons systeem werkt maar met 1 order tegelijk. De order die als eerst in is geschoten, moet eerst voltooid zijn. Daarna kan het systeem de volgende order oppakken. Het systeem werkt als het ware gewoon de lijst af. Op dit moment is ons systeem heel gevoelig. We hebben net een periode gehad waarin heel veel orders vast liepen. Dat komt nu gelukkig steeds minder voor (het is nog niet over), maar het systeem is nog wel snel overbeladen wanneer er meerdere orders ingevoerd worden voor 1 klantnummer. 

Voor jouw moeder is de situatie zo geweest:

- Order 1 met verhuizing aangevraagd naar nieuw adres

- Order 2 met nieuw pakket Next Mini op het oude adres aangevraagd

- Systeem in paniek want we moeten alles overzetten naar een nieuw adres, maar er moet ook iets naar een oud adres. 

De reden dat er nu ook nog geen monteur ingepland kan worden, is omdat de verhuizing nog niet heeft plaatsgevonden. Op het nieuwe adres staan dus nog geen gegevens van jouw moeder, waardoor er ook nog niets in te plannen valt. De Next Mini moet eerst komen, dan kan administratief de verhuizing plaats vinden en dan kan er een monteur ingepland worden. 

Via de Community loodsen we je graag door dit proces verder heen. Dan houden wij op de achtergrond alles voor je in de gaten. Zodra er progressie is en de volgende stap genomen kan worden, sturen wij (moderators) je hier dan een berichtje. Lijkt dat je een idee? 🙂

MikeJ69
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Goedemorgen @Marije, dat lijkt mij prima.

Wel en vraag, vandaag gaat ze wonen op het nieuwe adres en de nest wordt dus naar het oude adres gebracht. Kan dat adres niet veranderd worden naar het nieuwe adres? 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 636Oplossingen
  • 1723Likes

Dan gaan wij dat verzorgen hier voor je moeder en jou, @MikeJ69 .

Dat adres is in de order nu niet meer te wijzigen, dan moet het straks bij PostNL op de Track & Trace nog kunnen dat je daar een alternatief adres invult. 

Het is nu even afwachten wat daarmee gebeurd. Het kan ook nog wel zijn dat de afdeling die de order handmatig moet verwerken de hele order eruit sloopt. 

Dat houden wij hier op de achtergrond voor je in de gaten. Het is nu (helaas) verder afwachten.

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5293Likes

@Marije  schreef:

...Zodra er progressie is en de volgende stap genomen kan worden, sturen wij (moderators) je hier dan een berichtje....

@MikeJ69: zodra er bij uw moeder ( of op het oude adres ) een Ziggo pakket wordt afgeleverd met o.a. de Mini, dan zou ik dat hier ( op dit forum ) direct melden. Want vanaf dat moment, kunnen er ook nieuwe stappen worden uitgevoerd.

Overigens is het wel belachelijk, dat het Ziggo systeem ( kuch ) een aanvraag voor een mini, voor laat gaan op een geplande verhuizing en dus de verhuizing cancelt. Als de verhuizing wel was uitgevoerd ( in Ziggo systeem ), dan had de klant misschien nog de oude Ziggo apparatuur kunnen gebruiken.
Tevens wordt ( na de canceling van de verhuizing ) de nieuwe apparatuur dan ook nog eens naar het verkeerde adres gestuurd.

Door deze 'slimme' beslissing, van Ziggo's fabelachtig administratie systeem, heeft de klant nu nog minder, dan dat deze had voor die beslissing.

Misschien moet Ziggo dit aftandse systeem eens opdoeken en een fatsoenlijk modern systeem aanschaffen !

Ik vraag me af, of de helpdesk wel van dit manco van Ziggo's administratie systeem af weet. Want ( zo te lezen ) zal eerst de verhuizen ingeschoten moeten worden en iets later ( 1 uur ?, 12 uur ?, 1 dag ?, 1 week ? ) pas de aanvraag voor de Mini. Op die wijze, zal de stapel M3 Post-It papiertjes aardig groeien, want wie gaat anders al die latere aanvraag onthouden en alsnog invoeren ?

MikeJ69
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Inderdaad, als ik dit geweten had.....

Ik laat in ieder geval alles hier weten.

MikeJ69
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ze heeft nu een mail gekregen dat de verhuizing verwerkt is per 10 Februari. Ik ga nu weer proberen om een monteur in te plannen

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1009Posts
  • 101Oplossingen
  • 500Likes

Wat fijn @MikeJ69, dat de verhuizing eindelijk is verwerkt. Is het inmiddels gelukt een afspraak met een monteur in te plannen of kan ik hierin iets voor jullie betekenen? 

MikeJ69
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Hoi @Judith , plannen van de monteur is gelukt. Nu is de vraag nog of de Next mini onderweg is. Als het goed is zou die ook komen ter vervanging van de Horizon box. In dit huis ligt geen coax meer naar de TV.

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5293Likes

@MikeJ69  schreef:

Hoi @Judith , plannen van de monteur is gelukt. Nu is de vraag nog of de Next mini onderweg is. Als het goed is zou die ook komen ter vervanging van de Horizon box. In dit huis ligt geen coax meer naar de TV.

De monteur zal eerst de AOP controleren ( en eventueel vervangen ) en daarop de Ziggo Modem/Router aansluiten en deze testen. Welke Ziggo mediabox daarop wordt aangesloten, dat maakt niet uit.

Natuurlijk ( toch ? ) zal de monteur een spare/reserve Mini in zijn/haar bus hebben.

Als u een Mini wilt, dan kan deze m.b.v. wifi aangesloten worden en is een netwerkkabel naar de tv niet perse nodig. Maar is vaak wel beter/stabieler en kan b.v. ook later door u zelf worden aangelegd.

Algemeen : een monteur zal altijd proberen de tv aan te sluiten, mits e.e.a. niet te veel werk is. Anders kan een monteur dit als extra werkzaamheden noteren en moet u daarvoor betalen.

Bespreek eventueel e.e.a. vooraf met de monteur, dan is dit gelijk duidelijk. Overigens gaat een monteur niet boren in muren e.d., dus als dat wel moet gebeuren, dan zal u dat zelf moeten doen.

Overigens is een monteur niet omkoopbaar 😏, maar als u e.e.a. al voorbereid hebt en b.v. ruimte hebt gemaakt zodat de monteur alles makkelijk kan bereiken, dan is de kans op gratis 'wat extra moeite' van de monteur altijd aanwezig 😉. Natuurlijk houdt een monteur ook van thee/koffie/koekje, dus vergeet u vooral ook dat niet 😇.

MikeJ69
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Hoi @Pasi, klopt inderdaad maar met het doorgeven van de verhuizing had ik gelijk de next mini besteld. In het oude huis lag nog coax maar in de nieuw niet meer in de kamer. Vandaar dat de Next mini nodig is en de oude horizon niet meer te gebruiken is. Nu kan ik de Next ook wel zelf aansluiten maar omdat er al het nodige mis is gegaan met deze verhuizing ben ik benieuwd of de next wel onderweg is, een mail van verzending heeft mijn moeder nog niet gehad. 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1009Posts
  • 101Oplossingen
  • 500Likes

Goed te lezen dat het plannen van de monteur nu is gelukt @MikeJ69 dan is nu het wachten nog op de box. De order hiervoor heb ik gecontroleerd en deze is helaas nog niet op de juiste manier verwerkt, hierdoor is er ook nog geen e-mail van de verzending verstuurd. Nogmaals sorry dat dit zo lang duurt, we houden het scherp i de gaten! 

MikeJ69
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ah, een beetje 'Murphy' aan het worden maar we komen er wel. Dank je @Judith 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic