JaviOrellana

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Verhuizing niet goed doorgevoerd

Beste Ziggo,

 

Ik richt mij op de wijze naar jullie toe omdat ik inmiddels hopeloos aan het worden ben omdat ik niet goed geholpen wordt. Op 17 april 2023 heb ik tijdig mijn verhuizing doorgegeven. Dit heb ik telefonisch gedaan en ruim op tijd omdat ik thuis moet kunnen werken. De medewerkster vertelde mij dat ik ook 6 maanden 20 euro korting zou krijgen op mijn abonnement. (Hierdoor was ik erg tevreden) .

Mijn verhuisdatum op de bevestigingsmail van Ziggo stond op 1 juni dus ik was in veronderstelling dat ik dan ook gebruik kon maken van internet en tv, zoals aangegeven op jullie website.

 

1 juni belde ik Ziggo omdat ik drie dingen wilde vragen.

1. ik wilde een monteursafspraak inplannen voor het installeren van mijn WiFi modem.

2. Ik wilde checken of ik de verhuizing inderdaad goed was doorgevoerd en

3. ik wilde de mediabox next mini bestellen aangezien ik geen aansluiting had voor mijn mediabox.

 

Ik kreeg een vriendelijke medewerkster aan de lijn die mij vertelde dat mijn nieuwe adres er niet op stond. Best gek, want op 17 april heb ik alles netjes doorgegeven en daar heb ik zwart of wit een bevestiging van gekregen. Maar goed, ze zou het nieuwe adres nogmaals erin zetten. Ook bestelde zij de nieuwe next mini. Terwijl ik aan de telefoon zat met haar kreeg ik een bevestigingsmail van de ‘bestelling’ en tot mijn verbazing zag ik dat mijn oude adres er op stond. Ik gaf gelijk aan dat dit niet de bedoeling moest zijn aangezien ik daar dus niet meer verbleef, ik was immers verhuisd. De medewerkster verklaarde het niet meer te kunnen wijzigen en probeerde mij op alle soorten manieren voor elkaar krijgen dat ik het pakketje bij mijn oude adres zou ophalen. Die woning staat leeg en de mediabox zou in de brievenbus gaan… moeilijk verhaal dus. Hierna vroeg ik aan haar hoe het kon zijn dat mijn verhuizing niet door was gevoerd en dat ik dus geen internet had. Ze vertelde dat ze soms wel 24 h kon duren en dat ze mij diezelfde dag om 13:30 uur terug zou bellen om het e.e.a. door te nemen. Ruim na 13:30 uur was ik nog niet teruggebeld dus belde ik zelf maar terug. Ik kreeg wederom een medewerkster te spreken die aangaf dat de verhuizing enzovoort niet bekend waren. Ook deze gaf aan het te zullen wijzigen en dat ik op 2 juni terug moest bellen en dan gewoon internet zou hebben en dus een afspraak in kon plannen voor de monteur.

 

Op 2 juni belde ik dus terug in de veronderstelling dat alles gelukt was. Wederom kreeg ik een medewerkster te horen die mij vertelde van geen verhuizing te weten en dat mijn oude adres er nog in stond. Ze zou een aantal handelingen verrichten om er voor te zorgen dat het toch doorgevoerd zou worden. Daarna ben ik twee keer doorverbonden met een ‘betere’ afdeling die hier meer verstand van zou hebben. Na anderhalf uur kreeg ik een medewerker aan de lijn die mij het gevoel gaf het probleem te willen oplossen. Hij gaf aan dat diverse collega’s fouten hadden gemaakt door de verhuizing niet goed erin te zetten, te hebben geannuleerd of verkeerd te hebben doorgevoerd naar mijn oud adres. Hij gaf aan dat zijn collega’s niet goed hun werk hadden gedaan en dat hij het voor mij zou regelen. Ik was eindelijk blij met de aanpak van een van jullie medewerkers dus tevreden ging ik wachten op het doorvoeren van mijn internet en het regelen van de verhuizing. Met de medewerker sprak ik af dat ik de volgende dag teruggebeld zou worden. 

Maar helaas, ook deze medewerker belde niet terug. Ik was ondertussen 2-3 dagen verder en ik had nog steeds geen oplossing. Thuis werken ging niet en ik was veel uren kwijt aan het bellen met ziggo. Toch besloot ik nogmaals te bellen om te vragen hoe ver het allemaal was en of het inmiddels allemaal gelukt was. De medewerker vertelde dat het even kon duren en dat ik misschien woensdag internet zou hebben. Dat is bijna een week na de aangegeven verhuisdatum!!! 

Omdat ik vandaag, maandag 5 juni, echt een oplossing wilde hebben belde ik terug. De medewerkster vertelde dat er heel veel wijzigen waren gedaan door medewerkers en dat het daarom zo lang duurde. Aangeven wanneer ik internet zou hebben kon ze niet.

 

Zoals jullie begrijpen na het lezen van dit lange betoog ben ik er helemaal klaar mee. Ik ben jaren lang tevreden klant geweest maar die is echt een smet op de goede service die ik al die tijd heb gehad. Ik kan nog steeds niet vanuit thuis werken en heb nog steeds geen duidelijkheid wanneer ik dat wel kan. Iedere collega doet er een plasje over en verteld mij iets anders. Ik zou toch, via deze weg, een oplossing willen hebben. Op jullie website staat heel mooi dat bij tijdig doorgeven ik vrijwel gelijk gebruik kan maken van internet op mijn nieuwe adres. Nou dat is in mijn geval helaas niet zo.

 

Met vriendelijke groet,

 

Javi Orellana

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Dankjewel @JaviOrellana
Ik heb de verhuizing nu gelijkt voor je opgevoerd en ook de promotie van 6 maanden €20 korting voor je opgevoerd. Dit is een speciaal aanbod omdat je ons mee verhuist naar je nieuwe adres 🙂

Als datum heb ik vandaag aangehouden, maar ik vermoed dat het wel minimaal 24 uur nodig heeft voordat het geactiveerd kan worden op je nieuwe adres. Het kan zijn dat de toegang van de straatkast naar jouw huis nog moet worden aangesloten. Je ontvangt in ieder geval zo meteen een e-mail ter bevestiging! 

Sorry voor de vertraging, verwarring en slordigheid! 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Zorg dat je huidige postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan met je oude postcode en huisnummer er tussen haakjes achter, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

JaviOrellana
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt! Ik heb de wijzigingen in mijn profiel doorgevoerd!

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Hi @JaviOrellana 

Allereerst welkom hier op de community! 
De reden dat je je hier meldt is alleen niet zo leuk lees ik. Dat moet ontzettend frustrerend voor je zijn dat een verhuizing maar niet wordt doorgevoerd, terwijl jij er zoveel tijd en energie inmiddels in hebt gestoken 😞

Het lijkt er zelfs op dat je verhuizing niet is verwerkt, of doorgegeven in onze systemen. Super slordig en voor jou natuurlijk verschrikkelijk!
Zou je je nieuwe postcode en huisnummer in je community profiel willen vermelden? Dan ga ik daar gelijk mee aan de slag.


 

JaviOrellana
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Als het goed is staan ze nu op mijn profiel. Bedankt voor je bericht.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Dankjewel @JaviOrellana
Ik heb de verhuizing nu gelijkt voor je opgevoerd en ook de promotie van 6 maanden €20 korting voor je opgevoerd. Dit is een speciaal aanbod omdat je ons mee verhuist naar je nieuwe adres 🙂

Als datum heb ik vandaag aangehouden, maar ik vermoed dat het wel minimaal 24 uur nodig heeft voordat het geactiveerd kan worden op je nieuwe adres. Het kan zijn dat de toegang van de straatkast naar jouw huis nog moet worden aangesloten. Je ontvangt in ieder geval zo meteen een e-mail ter bevestiging! 

Sorry voor de vertraging, verwarring en slordigheid! 

JaviOrellana
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste Renata,

 

Hartstikke bedankt voor de moeite en tijd voor het oplossen van de problemen.

 

Ik had echter een vraag, vanaf wanneer zou ik nu de monteursafspraak in kunnen plannen voor het installeren van de WiFi (modem) ?

 

En als alle laatste, zoals je waarschijnlijk hebt kunnen zien ben ik dagen lang bezig geweest om met jullie op zoek te gaan naar een oplossing. Ik heb uren aan de telefoon gezeten en ik heb sinds 1 juni geen internet en tv gehad. Een medewerker gaf aan dat ik hier in gecompenseerd zou kunnen worden. Wat is hierin mogelijk?

 

Nogmaals bedankt voor de goede hulp.

 

groet,

 

Javi Orellana

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Heel erg graag gedaan @JaviOrellana

Ik zie dat je verhuizing inmiddels goed wordt opgepakt en verwerkt. Morgenochtend wordt er een monteur naar het kastje in je straat gestuurd, zodat je ook aangesloten kunt worden op je nieuwe adres. Ik verwacht ook dat morgen je adreswijziging administratief is verwerkt en vanaf dat moment kan ik een installatiemonteur voor je inplannen ook.
Zou je morgen in de loop van de ochtend nog even een bericht willen sturen? Check ik dan of het is afgerond en plannen we dan de afspraak.

En compensatie van de dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement kan ik aanmaken zodra je bent aangesloten en alles werkt. Je kunt in dat geval even aan de bel trekken als de monteur is geweest (dat mag ook via de klantenservice; telefonische, chat of twitter). 

JaviOrellana
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nogmaals bedankt! Ik zal je morgen, in de loop van de ochtend, een bericht sturen zodat je kan checken of het is gelukt.

JaviOrellana
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen Renata,

 

Ik zou je in de loop van de ochtend een bericht sturen om te checken of het was gelukt met het internet. Bij deze dus.

 

Groet,

 

Javi

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemorgen @JaviOrellana, ik neem het even over van Renata, al is ze vandaag wel aan het werk maar met mij is het ook gezellig hoor haha!

Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie dat het nieuwe adres eindelijk erin staat, wiehoeeee! Het heeft even mogen duren, en ik vind het vooral jammer dat het zo gegaan is. Maar laten we het positief bekijken, het is opgelost. Ik heb daarom een installatie monteur voor je ingepland: Monteursafspraak succesvol ingepland op wo 07-06-2023 12:00-18:00 uur.

Mocht morgen niet uitkomen, dan hoor ik graag vandaag nog welke dag je beter past, dan wijzigen we de afspraak naar een andere dag en tijdslot. 

JaviOrellana
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt! Ik heb via jullie website de afspraak gewijzigd naar de ochtend. Fijn dat het nu allemaal geregeld is👌

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Fantastisch, wil je morgen een kleine update geven over hoe het gegaan is en als alles weer naar behoren werkt @JaviOrellana? Voor nu een schitterende dag gewenst. 

JaviOrellana
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste Danitsja,

 

Het is dan eindelijk gelukt. Ik heb sinds vanmiddag internet in mijn huis. Wat kan ik het beste doen voor de compensatie voor de dagen dat ik geen gebruik heb kunnen maken van internet/tv? 

En tot slot, aan iedereen die vanuit deze forum geholpen heeft, bedankt! Het is veel soepeler gegaan dan telefonisch. 

Groet,

 

Javi

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Wat fijn dat het geregeld is en je weer online bent! Dankjewel voor de update.

Ik heb een vergoeding aangemaakt voor de periode van 1-6 t/m 7-6. 🙂 Dit bedrag wordt verrekend met de volgende factuur. 

Dankjewel voor je geduld de afgelopen week! @JaviOrellana 

JaviOrellana
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Top! Hartstikke bedankt voor de goede service. Fijne dag nog!

Uitgelicht topic