Beste Ziggo,
Ik richt mij op de wijze naar jullie toe omdat ik inmiddels hopeloos aan het worden ben omdat ik niet goed geholpen wordt. Op 17 april 2023 heb ik tijdig mijn verhuizing doorgegeven. Dit heb ik telefonisch gedaan en ruim op tijd omdat ik thuis moet kunnen werken. De medewerkster vertelde mij dat ik ook 6 maanden 20 euro korting zou krijgen op mijn abonnement. (Hierdoor was ik erg tevreden) .
Mijn verhuisdatum op de bevestigingsmail van Ziggo stond op 1 juni dus ik was in veronderstelling dat ik dan ook gebruik kon maken van internet en tv, zoals aangegeven op jullie website.
1 juni belde ik Ziggo omdat ik drie dingen wilde vragen.
1. ik wilde een monteursafspraak inplannen voor het installeren van mijn WiFi modem.
2. Ik wilde checken of ik de verhuizing inderdaad goed was doorgevoerd en
3. ik wilde de mediabox next mini bestellen aangezien ik geen aansluiting had voor mijn mediabox.
Ik kreeg een vriendelijke medewerkster aan de lijn die mij vertelde dat mijn nieuwe adres er niet op stond. Best gek, want op 17 april heb ik alles netjes doorgegeven en daar heb ik zwart of wit een bevestiging van gekregen. Maar goed, ze zou het nieuwe adres nogmaals erin zetten. Ook bestelde zij de nieuwe next mini. Terwijl ik aan de telefoon zat met haar kreeg ik een bevestigingsmail van de ‘bestelling’ en tot mijn verbazing zag ik dat mijn oude adres er op stond. Ik gaf gelijk aan dat dit niet de bedoeling moest zijn aangezien ik daar dus niet meer verbleef, ik was immers verhuisd. De medewerkster verklaarde het niet meer te kunnen wijzigen en probeerde mij op alle soorten manieren voor elkaar krijgen dat ik het pakketje bij mijn oude adres zou ophalen. Die woning staat leeg en de mediabox zou in de brievenbus gaan… moeilijk verhaal dus. Hierna vroeg ik aan haar hoe het kon zijn dat mijn verhuizing niet door was gevoerd en dat ik dus geen internet had. Ze vertelde dat ze soms wel 24 h kon duren en dat ze mij diezelfde dag om 13:30 uur terug zou bellen om het e.e.a. door te nemen. Ruim na 13:30 uur was ik nog niet teruggebeld dus belde ik zelf maar terug. Ik kreeg wederom een medewerkster te spreken die aangaf dat de verhuizing enzovoort niet bekend waren. Ook deze gaf aan het te zullen wijzigen en dat ik op 2 juni terug moest bellen en dan gewoon internet zou hebben en dus een afspraak in kon plannen voor de monteur.
Op 2 juni belde ik dus terug in de veronderstelling dat alles gelukt was. Wederom kreeg ik een medewerkster te horen die mij vertelde van geen verhuizing te weten en dat mijn oude adres er nog in stond. Ze zou een aantal handelingen verrichten om er voor te zorgen dat het toch doorgevoerd zou worden. Daarna ben ik twee keer doorverbonden met een ‘betere’ afdeling die hier meer verstand van zou hebben. Na anderhalf uur kreeg ik een medewerker aan de lijn die mij het gevoel gaf het probleem te willen oplossen. Hij gaf aan dat diverse collega’s fouten hadden gemaakt door de verhuizing niet goed erin te zetten, te hebben geannuleerd of verkeerd te hebben doorgevoerd naar mijn oud adres. Hij gaf aan dat zijn collega’s niet goed hun werk hadden gedaan en dat hij het voor mij zou regelen. Ik was eindelijk blij met de aanpak van een van jullie medewerkers dus tevreden ging ik wachten op het doorvoeren van mijn internet en het regelen van de verhuizing. Met de medewerker sprak ik af dat ik de volgende dag teruggebeld zou worden.
Maar helaas, ook deze medewerker belde niet terug. Ik was ondertussen 2-3 dagen verder en ik had nog steeds geen oplossing. Thuis werken ging niet en ik was veel uren kwijt aan het bellen met ziggo. Toch besloot ik nogmaals te bellen om te vragen hoe ver het allemaal was en of het inmiddels allemaal gelukt was. De medewerker vertelde dat het even kon duren en dat ik misschien woensdag internet zou hebben. Dat is bijna een week na de aangegeven verhuisdatum!!!
Omdat ik vandaag, maandag 5 juni, echt een oplossing wilde hebben belde ik terug. De medewerkster vertelde dat er heel veel wijzigen waren gedaan door medewerkers en dat het daarom zo lang duurde. Aangeven wanneer ik internet zou hebben kon ze niet.
Zoals jullie begrijpen na het lezen van dit lange betoog ben ik er helemaal klaar mee. Ik ben jaren lang tevreden klant geweest maar die is echt een smet op de goede service die ik al die tijd heb gehad. Ik kan nog steeds niet vanuit thuis werken en heb nog steeds geen duidelijkheid wanneer ik dat wel kan. Iedere collega doet er een plasje over en verteld mij iets anders. Ik zou toch, via deze weg, een oplossing willen hebben. Op jullie website staat heel mooi dat bij tijdig doorgeven ik vrijwel gelijk gebruik kan maken van internet op mijn nieuwe adres. Nou dat is in mijn geval helaas niet zo.
Met vriendelijke groet,
Javi Orellana