OmeSieds
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verhuizing administratieve "storing"

Hallo,

 

Begin maart heb ik een verhuizing aangevraag, dit moest telefonisch aangezien we van oud Multikabel naar UPC gebied gaan. Wel hetzelfde netnummer gebied.

Initiele aanvraag was voor 20 maart. Ziggo heeft dit dit 2x verplaatst waardoor wij onze verhuizing moesten uitstellen. Services zouden op 26 maart omgezet worden.

We konden dus de 27e verhuizen. Maar helaas, niks werkte dus Ziggo maar weer gebeld. Op die dag wel Televisie aan de gang kunnen krijgen maar internet en bellen niet. Dag later gebeld, dit zou komen door een administratieve "storing". Modemnummer moest handmatig toegevoegd worden. Klantenservice kon niks doen, ik moest wachten. Maar vandaag (30 maart) werkt Internet en Bellen nog steeds niet.....

Hoe moeilijk kan het zijn om een modemnummer toe te voegen? Heeft Ziggo issues met de systemen of ben ik ergen tussendoor geglipt?

Daarnaast, in Mijn Ziggo staat ook ineens alleen maar Televisie, maar dat zal wel komen omdat alle systemen gekoppeld zijn waarschijnlijk en pas actief wordt als het modemnr wordt toegevoegd...(?)

Als iemand van Ziggo kan antwoorden zou ik dat zeer waarderen.

 

Met vriendelijke groeten,
Sieds Schregardus

8 Reacties 8
Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 41508Reacties
  • 2351Oplossingen
  • 8666Likes

Als het vastgelopen is in het activatiesysteem, dan is het niet even een nummer toevoegen, maar moet eerst de vastgelopen opdracht eruit en dat moet handmatig stap voor stap gebeuren waar soms een nacht overheen moet gaan per stap.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

 
OmeSieds
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie Bert.

Ik wacht het rustig af tot iemand tijd heeft.

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 6125Reacties
  • 483Oplossingen
  • 1268Likes

Goedemiddag @OmeSieds en een warm welkom op de Community,

Wat onzettend vervelend dat de diensten telefonie en internet niet werken na de doorgegeven verhuizing! Ik heb jouw gegevens er even bij gepakt en zo te zien gaat er inderdaad iets mis in het adminsitratieve activatieproces. Door dat dit stagneert loopt de activatie van het  modem niet door waardoor de diensten telefonie & internet niet werken. Dit is helaas complexer dan gedacht omdat er ingegrepen moet worden in het geautomatiseerde proces.  Hier heb ik gelijk melding van gemaakt richting een gespecialiseerd team met het verzoek het probleem z.s.m op te lossen. Ik laat het jou weten zodra ik een terugkoppeling voor je heb. We doen in iedergeval hard ons best om het zo snel mogelijk voor je op te lossen. 

 

Als je een Vodafone mobiel abonnement hebt kan ik gratis 50 GB Wifi back up voor je regelen zodat je toch kunt internetten tot het probleem is opgelost. Je kan hiervoor het mobiele nummer aan mij doorgeven door mij een privébericht te sturen met daarin het mobiele Vodafonenummer. Je stuurt een privébericht door op mijn profielnaam te klikken en dan voor "Een bericht sturen" te kiezen.

OmeSieds
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Paul,

 

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik snap dat er soms dingen mis kunnen gaan maar leuk is dat natuurlijk nooit.

Ik wacht het rustig af.

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 6125Reacties
  • 483Oplossingen
  • 1268Likes

@OmeSieds Heel graag gedaan. Het is inderdaad balen dat het af en toe misgaat in het automatische proces. Gelukkig werken mijn collega's hard aan een oplossing. 

OmeSieds
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul Z Op dit moment werkt alles (!).

Alleen is de nummerportatie helaas niet uitgevoerd, hier gisteren over gebeld en dit zou binnen 3 werkdagen gaan werken.

Is dit iets wat jij nog kan bespoedigen?

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 6125Reacties
  • 483Oplossingen
  • 1268Likes

@OmeSieds Super dat alles inmiddels werkt! Wat betreft de nummerportatie, zo te zien is dit verzoek binnengekomen. Het duurt alleen een paar dagen voordat het tijdelijk telefoonnummer plaats maakt voor het nummer wat je meeneemt. Helaas kan ik dit niet verder bespoedigen. Meestal wordt het nummer binnen 3 tot 7 dagen omgezet.

Cecilia Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4503Reacties
  • 936Oplossingen
  • 1251Likes

Hey @OmeSieds
Aangezien we een tijdje niets meer van je hadden gehoord was ik nieuwsgierig naar de stand van zaken wat betreft de nummerportering. Ik zie dat deze vrij vlot is verwerkt en je sinds 8 april weer kunt bellen en gebeld worden op jouw oude vertrouwde nummer 🙂

Uitgelicht topic