1
Vraag
2
Reacties
van der Poel

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verhuizen vanuit een studentenwoning.

Momenteel woon ik in een studentenwoning, van waaruit er door de verhuurder in elke woning (zijn er in totaal ruim 200) in het gebouw een eigen router is. Ook heeft elke woning zijn eigen coax aansluiting. Hier kregen we geen apart account voor en als we dus aanvullende services wilde, we dit direct met Ziggo moesten regelen. Zo heb ik oa de vodafone-ziggo combi en het ZiggoSport/Foxsport pakket voor de TV. Ook heb ik een CI+ module in mijn tv gekregen.

Nu ga ik binnenkort verhuizen samen met mijn vriendin naar een relatief nieuw appartement, en waren we er beide al over eens om de services van Ziggo te nemen (TV + Internet). Is het verstandig om dit als nieuw account aan te vragen of moet ik dit door middel van de verhuis methode bij ziggo regelen. De router die hier momenteel staat is dus niet van mij (de CI+ module wel) en het abonnement wat ik momenteel krijg is een zakelijke en dus niet voor particulier (wat ik wel moet gaan doen in mijn nieuwe appartement) 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Is de CI+ module eigendom of in bruikleen via uw abonnement? Het zakelijke contract kunt u niet verhuizen naar een particulier adres. Het lijkt me dat u een nieuw abonnement op uw nieuwe adres moet afsluiten. U kunt dat doen via de website als nieuwe klant, maar omdat uw naam en mogelijk het daaraan gekoppelde rekeningnummer in het Ziggo-systeem bekend is lijkt me enig maatwerk nodig. @Lycke Ziggo is daar een ster in. Als u zorgt dat uw postcode en huisnummer in uw profiel staan kan ze u direct benaderen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Is de CI+ module eigendom of in bruikleen via uw abonnement? Het zakelijke contract kunt u niet verhuizen naar een particulier adres. Het lijkt me dat u een nieuw abonnement op uw nieuwe adres moet afsluiten. U kunt dat doen via de website als nieuwe klant, maar omdat uw naam en mogelijk het daaraan gekoppelde rekeningnummer in het Ziggo-systeem bekend is lijkt me enig maatwerk nodig. @Lycke Ziggo is daar een ster in. Als u zorgt dat uw postcode en huisnummer in uw profiel staan kan ze u direct benaderen.

van der Poel
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:

Is de CI+ module eigendom of in bruikleen via uw abonnement? Het zakelijke contract kunt u niet verhuizen naar een particulier adres. Het lijkt me dat u een nieuw abonnement op uw nieuwe adres moet afsluiten. U kunt dat doen via de website als nieuwe klant, maar omdat uw naam en mogelijk het daaraan gekoppelde rekeningnummer in het Ziggo-systeem bekend is lijkt me enig maatwerk nodig. @Lycke Ziggo is daar een ster in. Als u zorgt dat uw postcode en huisnummer in uw profiel staan kan ze u direct benaderen.



Bedankt voor de snelle reactie.
De CI+ module is van mij omdat ik deze meegestuurd heb gekregen bij aanvragen van het aanvullende TV pakket. Het zakelijke (wat bij de huur dus inbegrepen zit) is alleen voor de coax aansluiting en de router.

Ik heb momenteel inderdaad een volledig eigen account met mijn postcode en huisnummer, en ook mijn bankgegevens voor afschriften. Hier is ook een klantnummer aangekoppeld en bovendien is ook mijn vodafone account eraan gekoppeld.

Ik heb zojuist contact gehad via de livechat en daar raden ze me aan om dit abonnement op te zeggen. Het is me echter nog niet duidelijk of dit alleen het abonnement is, of ook het huidige account opzeggen en daarvoor een volledig nieuw account aan te maken. 

Als ik namelijk ingelogd op mijn account, kijk naar de mogelijke pakketten, dan geeft hij daarbij niets van acties aan (er werd mij verteld dat er momenteel geen aansluitkosten waren en de eerste 6 maanden een voordeligere prijs).

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Als u uw abonnement opzegt zult u de CI+module retour moeten sturen, die heeft u in bruikleen gekregen. Hoe het allemaal administratief het beste kan worden afgewikkeld zal @Lycke Ziggo of een van haar collega's u ongetwijfeld vertellen. Als u op een rijtje zet wat uw wensen zijn voor het nieuwe abonnement, komt er vast wel een goed aanbod.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @van der Poel . Welkom hier! 

Kijk; goed dat je hier vooraf navraag naar doet. Dan kunnen we de zaken meteen in juiste banen leiden. Ik denk dat het hier handig is een nieuw abonnement af te sluiten. 

Gefeliciteerd met jullie plannen te gaan samenwonen, trouwens. Super leuk!

Je mag me wel even een privebericht sturen met je huidige postcode/huisnummer en de postcode + huisnummer van jullie gezamenlijke nieuwe adres. Dan kijk ik de mogelijkheden samen met je na :-). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic