d.e.j.devries

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vast bellen in bejaardentehuis

Goedemorgen!

Graag zou ik wat advies van jullie inwinnen voor mijn moeder. Zij is afgelopen week opgenomen in het bejaardentehuis maar maakte daarvoor altijd gebruik van haar vaste telefoon. Die telefoon was aangesloten op haar (KPN) modem. In haar nieuwe kamer heeft ze televisie van Ziggo, maar geen eigen modem. Ons is nu aangeraden een mobiele telefoon voor haar te kopen, maar mijn moeder is dementerend en erg gehecht aan haar eigen telefoon, dus ik wil graag kijken of we toch iets kunnen doen.

 

Ik ga er vanuit dat we een abonnement moeten afsluiten waar Internet en Bellen bij zit inbegrepen, zodat de telefoon weer als vanouds in het modem kan, maar ik kom tot nu toe alleen maar uit op het Bellen abonnement waar ook televisie en van alles bij zit. In een ideale situatie zou ik voor mijn moeder een abonnement nemen met weinig MB/s en vast bellen, maar dit lijkt geen optie te zijn. 

 

Wellicht zijn er nog meer mogelijkheden of handigere manieren om dit te regelen. Heeft iemand ervaring of tips voor deze situatie? Ik hoor het heel graag!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het kan nogal heel ingewikkeld of zelfs heel simpel zijn in een bejaardenhuis.

Met regelmaat is het huis zelf ook niet helemaal goed op de hoogte hoe alles in elkaar zit, als ze alleen maar standaard Ziggo TV doorgeven, dan hangt de rest af van hoe de TV en KPN installatie in huis is opgebouwd en/of dat het allemaal al apart binnenkomt bij iedere kamer/appartement en de bewoner alles zelf aan kan vragen bij Ziggo of KPN.

 

De kosten voor telefonie bij Ziggo verschillen niet veel met de kosten van telefoon bij KPN, het gaat om de gemakkelijkste weg, mijn moeder had standaard TV van Ziggo via het bejaardenhuis, met een klein eigen extra internet abonnement via een eigen factuur en telefoon van KPN.

Maar het kan zomaar op een andere manier handiger zijn om te regelen.

Bij het begin beginnen:

Is de Ziggo TV nu al een eigen abonnement van haar bij Ziggo?

Of is die Ziggo TV een collectief abonnement via het bejaardenhuis.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@d.e.j.devries "Niemand op de afdeling heeft een vaste telefoon is mij verteld, maar een eigen internet abonnement afsluiten is wel mogelijk, staat in de informatiemap die we hebben gekregen."

 

Dan kun je dat ook doen bij Ziggo, dan heb je alles bij elkaar, dat is handig voor de facturatie en als er iets aan de hand is.

KPN was een analoge draadjeslijn, maar dat wordt ook binnenkort overal afgeschakeld en moet er ook een modem komen voor de telefoon.

 

Kijk de 1e factuur goed na van Ziggo, want soms wordt er ook de standaard TV meegerekend en die gaat via het huis met een zakelijk abonnement bij Ziggo.

Mocht er iets vreemds op de factuur staan, laat het hier op het forum weten, de standaard helpdesk weet niet hoe dat werkt en kan er ook niets mee doen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Bejaardenhuizen hebben vaak collectieve voorzieningen die wat afwijken van particulieren.

Neem eerst contact op met het tehuis hoe het daar geregeld is.

 

Ouderen gebruiken bijna allemaal een vaste telefoon, er moet in een tehuis info te verkrijgen zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het kan nogal heel ingewikkeld of zelfs heel simpel zijn in een bejaardenhuis.

Met regelmaat is het huis zelf ook niet helemaal goed op de hoogte hoe alles in elkaar zit, als ze alleen maar standaard Ziggo TV doorgeven, dan hangt de rest af van hoe de TV en KPN installatie in huis is opgebouwd en/of dat het allemaal al apart binnenkomt bij iedere kamer/appartement en de bewoner alles zelf aan kan vragen bij Ziggo of KPN.

 

De kosten voor telefonie bij Ziggo verschillen niet veel met de kosten van telefoon bij KPN, het gaat om de gemakkelijkste weg, mijn moeder had standaard TV van Ziggo via het bejaardenhuis, met een klein eigen extra internet abonnement via een eigen factuur en telefoon van KPN.

Maar het kan zomaar op een andere manier handiger zijn om te regelen.

Bij het begin beginnen:

Is de Ziggo TV nu al een eigen abonnement van haar bij Ziggo?

Of is die Ziggo TV een collectief abonnement via het bejaardenhuis.

d.e.j.devries
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Bert Hi Bert! De Ziggo TV is een collectief abonnement via het huis. Iedereen die ik gesproken heb is inderdaad niet erg goed op de hoogte. Niemand op de afdeling heeft een vaste telefoon is mij verteld, maar een eigen internet abonnement afsluiten is wel mogelijk, staat in de informatiemap die we hebben gekregen. Mijn moeder heeft dus op dit moment nog op haar oude adres een KPN abonnement met Internet en telefoon. Ik twijfel dus nu of ik dat abonnement gewoon laat overzetten naar de nieuwe kamer, of iets nieuws afsluit via Ziggo omdat dat een bekende partij is. Het klinkt alsof jouw moeder in ieder geval het eerste had, dus dat geeft hoop!

d.e.j.devries
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Steefb Thanks voor je reactie, Steef! De televisie gaat inderdaad via het bejaardentehuis, maar wat betreft de rest is heel veel onduidelijk en kan niemand echt mijn vragen beantwoorden, helaas. Mijn moeder is de enige persoon op de afdeling die een vaste telefoon wil gebruiken, de rest heeft een mobiele telefoon, vandaar dat niemand me kon vertellen hoe dit te regelen was. 

franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

Mocht Ziggo in dat bejaardenhuis geen mogelijkheid hebben voor haar eigen vaste telefoon aan te sluiten dan is er altijd nog een ander oplossing zodat uw moeder met haar eigen telefoon kan blijven bellen. En dat is gebruik maken van een zogenaamde "GSM adapter"   Dat is een klein kastje waar een simkaart inzit en dus een 06 nummer heeft, maar waarop iedere normale telefoon kan worden aangesloten en dat daarmee gewoon gebeld kan worden net als op de oude vaste lijn. Een voorbeeld van zo een ding vind U  HIER    Ik weet alleen dat deze dingen bestaan en heb er geen ervaring mee.  Deze is de eerste die ik vond met Google. Tip:  Koop er wel eentje die op het 4G netwerk werkt, want over een paar jaar stopt  het 2G netwerk.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@d.e.j.devries "Niemand op de afdeling heeft een vaste telefoon is mij verteld, maar een eigen internet abonnement afsluiten is wel mogelijk, staat in de informatiemap die we hebben gekregen."

 

Dan kun je dat ook doen bij Ziggo, dan heb je alles bij elkaar, dat is handig voor de facturatie en als er iets aan de hand is.

KPN was een analoge draadjeslijn, maar dat wordt ook binnenkort overal afgeschakeld en moet er ook een modem komen voor de telefoon.

 

Kijk de 1e factuur goed na van Ziggo, want soms wordt er ook de standaard TV meegerekend en die gaat via het huis met een zakelijk abonnement bij Ziggo.

Mocht er iets vreemds op de factuur staan, laat het hier op het forum weten, de standaard helpdesk weet niet hoe dat werkt en kan er ook niets mee doen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @d.e.j.devries

Is het inmiddels gelukt om voor je moeder een telefoonaansluiting te regelen? Ik zie dat er ook nog andere tips zijn gedeeld.

Uitgelicht topic