1
Vraag
2
Reacties
Toop1

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vast bellen abonnement stopgezet bij nummerbehoud, maar internet blijft actief?

Hallo,

 

Ik ben van plan om over te stappen op glasvezel met alleen internet en vast bellen, dus zonder TV (een combinatie die Ziggo niet lijkt aan te bieden). Ik wil daarbij wel gebruik maken van nummerbehoud, maar niet van de overstapservice via T-Mobile. Dit om er zeker van te zijn dat ik niet tijdelijk zonder internet kom te zitten in geval van vertraging bij T-Mobile. De eventuele extra abonnementskosten van 1 maand neem ik daarbij op de koop toe.

 

Echter: als mijn vaste nummer overgezet is van Ziggo naar T-Mobile, wordt dan automatisch mijn vast bellen abonnement stopgezet? Of krijg ik dan een tijdelijk nieuw nummer? Blijft mijn internetverbinding daarbij in ieder geval wel actief, totdat ik deze zelf opgezegd heb?

 

Alvast bedankt voor de informatie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Tobias.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Toop1 Dank voor het ophelderen van je vraag. Als je nummerbehoud via je nieuwe provider aanvraagt, zonder overstapservice, wordt alsnog automatisch jouw telefoonabonnement opgezegd. Er komt geen ander telefoonnummer voor in de plaats.

Door deze handeling valt wel jouw 'totaalpakket' uiteen, waardoor je voor tv en internet los gaat betalen en dus meer kwijt bent. Je pakketkorting vervalt namelijk. Op zich zou dit geen probleem moeten zijn als je de data op elkaar afstemt.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Ziggo biedt ook gewoon Internet en vast bellen aan.

Toop1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik (zogenaamd als nieuwe klant) internet + vast bellen probeer af te sluiten, staat deze optie er niet bij. Zie bijvoorbeeld https://www.ziggo.nl/internet/internet-only. Kan dit dan alleen via de (telefonische) helpdesk?

 

Maar ook belangrijk voor mij: kan Ziggo dit aanbieden voor 37.50 euro per maand (na tijdelijke korting)?

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

hier langs moet dat vast mogelijk zijn, alleen niet voor die prijs denk ik, Internet start is 43 euro, daar komt nog een paar (ik meen 3,50) bij voor een vaste lijn. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hallo @Toop1 en welkom op de Community! Jammer dat je ons overweegt in te ruilen voor T-Mobile! Uiteraard is dat je goed recht. Als je gebruik maakt van hun overstapservice, dan zeggen zij onze diensten pas op zodra alles bij hen werkt. Voor verdere uitleg over het proces kun je natuurlijk het beste bij hen zelf zijn.

Wat @Tjeerd85 aangeeft klopt overigens. Internet Basic + Vast bellen is verkrijgbaar, maar wordt niet via de website aangeboden. Het pakket kost € 43,50 per maand. Promo's zijn helaas niet mogelijk.

Toop1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Vincent,

 

Bedankt voor je reactie, maar het geeft niet echt antwoord op mijn eigenlijke vraag. Misschien heb ik deze niet duidelijk genoeg gesteld: als mijn huidige vaste telefoonnummer overgezet is van Ziggo naar T-Mobile, kan die laatste dan alleen mijn vast bellen abonnement opzeggen? Dus blijft mijn huidige internetabonnement bij Ziggo actief totdat ik deze zélf opzeg? Dat laatste is namelijk belangrijk voor mij, want ik wil daarvoor geen gebruik maken van T-Mobile's overstapservice; Ik bepaal graag zelf of de nieuwe internetverbinding daadwerkelijk goed werkt ;).

 

Ondertussen zal ik bij T-Mobile navragen of zij bij nummerbehoud ook hooguit mijn vast bellen abonnement bij Ziggo opzeggen, maar niet mijn complete pakket. Of eigenlijk heb ik het liefst dat zij helemaal niks opzeggen, maar dat betekent dan misschien dat het Ziggo vast bellen abonnement geen telefoonnummer meer heeft?

 

Alvast bedankt voor de extra informatie.

 

P.S. voor andere forumlezers: Internet Basic is maar 50Mbps down en 20 Mbps up (na overstappen zal ik 2x100Mbps hebben voor 6 euro minder per maand)

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Als je nummerbehoud aanvraagt en geen overstapservice zegt T-mobile niets op, je krijgt dan van ziggo een ander nummer en dient dit zelf op te zeggen. 

Toop1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Tjeerd85 : dat is inderdaad een (het?) antwoord op mijn vraag 🙂

@Vincent : is dit correct? En zijn er dan kosten verbonden aan dat tijdelijke telefoonnummer?

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

@Toop1 dit is het antwoord, en de kosten voor dat tijdelijke nummer zijn hetzelfde als voor je nummer nu. 😉

Toop1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Tjeerd85 : wat ik bedoelde was de (eenmalige) kosten voor dat tijdelijke telefoonnummer. Op https://www.ziggo.nl/tarieven/bellen zie ik staan: "Kosten wijzigen telefoonnummer: € 20". Geldt dat in het geval van nummerbehoud zonder directe opzegging ook?

 

Dat de maandelijkse kosten voor mijn bel-abonnement doorlopen tot opzegging begrijp ik uiteraard 😉.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Volgens mij betaal je die niet bij nummerbehoud, maar dat kan een moderator voor je bevestigen 😉

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Toop1 Dank voor het ophelderen van je vraag. Als je nummerbehoud via je nieuwe provider aanvraagt, zonder overstapservice, wordt alsnog automatisch jouw telefoonabonnement opgezegd. Er komt geen ander telefoonnummer voor in de plaats.

Door deze handeling valt wel jouw 'totaalpakket' uiteen, waardoor je voor tv en internet los gaat betalen en dus meer kwijt bent. Je pakketkorting vervalt namelijk. Op zich zou dit geen probleem moeten zijn als je de data op elkaar afstemt.

Toop1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Vincent,

 

Bedankt voor de duidelijke informatie. Ik zal het nummerbehoud proberen plaats te laten vinden op of kort voordat mijn abonnement bij jullie stopt.

 

Groeten en fijne jaarwisseling,

 

Tobias.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor het porteren van een telefoon nummer staat standaard een periode van 30 dagen! Dat is de opzegtermijn, de administratieve handeling is ongeveer 10 dagen. U zult dan voor dit rond is van de nieuwe provider een tijdelijk nummer krijgen. Deze info zou u bij de nieuwe provider moeten kunnen vinden.

 

Puur ter info en bevestiging.

Ik heb eerder dit jaar een zelfde weg bewandeld toen het telefoonnummer was geporteerd stopte het stukje telefonie bij Ziggo.  Een portering ofwel verzoek voor nummerbehoud staat gelijk aan het opzeggen van de telefoon dienst bij de huidige provider.

 

Omdat ik al buiten een korting periode zat gingen de maandlasten juist omlaag. Met een korting zit dat inderdaad anders. Het is mogelijk dat Ziggo het nummer pas vrij geeft als uw contract periode voorbij is. De nieuwe provider zal een bericht krijgen wanneer het kan worden afgerond.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic