Vraag
Reacties
Aankondigingen
CreatoX
Level 2

Vast Bellen uit Alles-in-1 Complete halen mogelijk? / Nummer porteren naar andere partij

Hallo allemaal,

Momenteel heb ik het volgende abonnement:

Graag zou ik mijn vast bellen nummer over willen zetten naar een VoIP oplossing i.v.m. de mogelijkheden en kosten. Twee zaken die ik mij afvraag:

• Is het mogelijk om het huidige pakket dusdanig aan te passen zodat Vast Bellen uit dit pakket is. Ik begrijp dat het dan niet meer Alles-in-1 is en dit waarschijnlijk een Internet & TV abonnement zal moeten worden. Deze mogelijkheid mis ik echter en kan dus ook geen vergelijking maken in de verschillen en kosten.
    Ook zou ik de Mediabox Next graag willen houden.

Mocht dit allemaal erg omslachtig en/of kostentechnisch niet uit kunnen, volgens mij is Vast Bellen slechts 1 euro p/m, dan laat ik dit zoals het nu is. 

Graag jullie input hierover.

• De tweede vraag is de portering van het huidige nummer.
    Dit kan ik in gang laten zetten door een 3e partij. Kan dit nog consequenties hebben met het Vast Bellen van Ziggo?
    Ik bedoel… Ziggo biedt mij Vast Bellen aan, maar daar zit dan geen telefoonnummer meer op. Is dit mogelijk of kent Ziggo mij dan een ander (085-nummer o.i.d.) toe?

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Graag zie ik jullie reactie. Avast bedankt.

Mvg,
Bert

0 Kudos
2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Pineapple
Level 16

Als ik je toch even wat informatie mag geven, is het van belang om zelf eerst bij Ziggo na te vragen of je op dit moment contractvrij bent, voordat je nummerportering naar een ander provider in gang zet. Een eventuele afkoopsom is namelijk voor je eigen rekening. Dt is meer een tip hoor, kijk maar wat je ermee doet 🙂

Als het onderdeel Vast Bellen met het bijbehorende telefoonnummer uit je pakket wordt verwijderd, betekent dit ook dat je daarna geen gebruik meer kunt maken van de Ziggo vaste telefoonaansluiting. Ook zal Ziggo je geen ander telefoonnummer toekennen, aangezien je aangeeft het nummer over te willen laten zetten naar een ander provider én dat je Vast Bellen uit je pakket zou willen hebben.  

Maar check eerst maar of je nog aan een contract vastzit bij Ziggo. 

Mariska
Community Developer
Community Developer

Hey @CreatoX en welkom op onze Community! 

Goed dat je je vraag hier neerlegt voor je wijzigingen doorvoert. Als je Vast Bellen opzegt dan scheelt dat maandelijks inderdaad € 1,-. Op deze pagina zie je de verschillen, bij optie 4 kies je dan voor ‘ik wil geen vaste telefonie’. Het opzeggen van telefonie kan via de afdeling opzeggingen, je hebt helaas geen adresgegevens vermeld in je profiel dus ik kan niet voor je checken of je nog een jaarcontract hebt zoals @Pineapple zegt. Als je geen telefonie meer hebt bij Ziggo dan heb je ook geen telefoonnummer meer wat geporteerd kan worden.

0 Kudos