Hallo allemaal,
Momenteel heb ik het volgende abonnement:
Graag zou ik mijn vast bellen nummer over willen zetten naar een VoIP oplossing i.v.m. de mogelijkheden en kosten. Twee zaken die ik mij afvraag:
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Graag zie ik jullie reactie. Avast bedankt.
Mvg,
Bert
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als ik je toch even wat informatie mag geven, is het van belang om zelf eerst bij Ziggo na te vragen of je op dit moment contractvrij bent, voordat je nummerportering naar een ander provider in gang zet. Een eventuele afkoopsom is namelijk voor je eigen rekening. Dt is meer een tip hoor, kijk maar wat je ermee doet 🙂
Als het onderdeel Vast Bellen met het bijbehorende telefoonnummer uit je pakket wordt verwijderd, betekent dit ook dat je daarna geen gebruik meer kunt maken van de Ziggo vaste telefoonaansluiting. Ook zal Ziggo je geen ander telefoonnummer toekennen, aangezien je aangeeft het nummer over te willen laten zetten naar een ander provider én dat je Vast Bellen uit je pakket zou willen hebben.
Maar check eerst maar of je nog aan een contract vastzit bij Ziggo.
Hey @CreatoX en welkom op onze Community!
Goed dat je je vraag hier neerlegt voor je wijzigingen doorvoert. Als je Vast Bellen opzegt dan scheelt dat maandelijks inderdaad € 1,-. Op deze pagina zie je de verschillen, bij optie 4 kies je dan voor ‘ik wil geen vaste telefonie’. Het opzeggen van telefonie kan via de afdeling opzeggingen, je hebt helaas geen adresgegevens vermeld in je profiel dus ik kan niet voor je checken of je nog een jaarcontract hebt zoals @Pineapple zegt. Als je geen telefonie meer hebt bij Ziggo dan heb je ook geen telefoonnummer meer wat geporteerd kan worden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.