Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Vanaf nu nog maar één inlog nodig

En wéér een wachtwoord minder!
We worden allemaal ondergedompeld in online accounts voor van alles en nog wat. Dat willen we graag iets makkelijker maken door de accounts voor Mijn Ziggo en My Vodafone samen te voegen. Ben jij klant van Vodafone en van Ziggo en lijkt het jou ideaal om hier gebruik van te maken? Dan heb je vanaf 25 juli nog maar één inlog nodig voor Mijn Ziggo, My Vodafone, Film1 GO, FOX Sports GO en Ziggo Sport Totaal GO.

Hoe gaat het in zijn werk?
Het samenvoegen van de accounts wordt je aangeboden in Mijn Ziggo en My Vodafone omgeving. Voorwaarde is wel dat de gebruikersnaam hetzelfde e-mailadres is. Volg de aangegeven stappen zodat je de verschillende accounts kan samenvoegen om van alle gemakken gebruik te maken. Als je de inlogcombinatie eenmaal goed hebt ingevuld en de koppeling is afgerond, kun je makkelijk switchen tussen Mijn Ziggo en My Vodafone. Wel zo makkelijk.

Bedenk een sterk wachtwoord
Om het gebruik van Mijn Ziggo en My Vodafone nog veiliger te maken hebben we de wachtwoordmeter in het leven geroepen. Deze meter laat de score zien van 0 tot en met 5, waarbij 5 een zeer sterk wachtwoord is. Zo weet je dus precies hoe veilig jij bezig bent. De vereiste is een wachtwoord van minimaal 8 tekens en een score van tenminste 2 op de wachtwoordmeter. Maar hoe hoger hoe beter!

Was jij ook al klant bij UPC voordat het Ziggo werd en maak je gebruik van de WifiSpots? Lees dan even verder…

Mocht je ook gebruik van maken de Ziggo WifiSpots, dan verandert de inlog ook. Je voert hier alleen je nieuwe gebruikersnaam in, namelijk je e-mailadres. Het wachtwoord is hier nog wél hetzelfde als voorheen. Dit wachtwoord is ook op te vragen via Mijn Ziggo. Doorloop hiervoor deze stappen.
153 Reacties 153
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
jaccies Dat gedoe met cookies heeft allerlei verschillende problemen opgeleverd en doet dat nog steeds op veel vlakken, ligt bij Ziggo en is in onderzoek.
jaccies

Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Be rt wrote:
jaccies Dat gedoe met cookies heeft allerlei verschillende problemen opgeleverd en doet dat nog steeds op veel vlakken, ligt bij Ziggo en is in onderzoek.


nou dan heb ik Ziggo alvast wat geholpen waar het aan ligt 🙂 geld dus ook voor andere browsers dit
mja ik heb op facebook een reactie geplaatst ben benieuwd wat ze ervan zeggen.
en zie wat voor een cookies ze plaatsen wat mijn cookie manager laat zien
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
jaccies TOP, je bent #LekkerBezig
jaccies

Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Be rt wrote:
jaccies TOP, je bent #LekkerBezig


Ik heb Ziggo benaderd en ze zouden het doorgeven, ben benieuwd of er wat uitkomt zodat het inlog probleem verdwijnt.
jaccies

Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Ik heb nog geconstateerd dat ze meerdere cookies zetten als je via IE explorer inlogt en de cookies van derden op VRAGEN heb gezet zie je nog dit
3 x wordt er gevraagd naar dit:

3x wordt gevraagd naar:

en 1 maal gevraagd naar dit:


dus waarom wil Ziggo dit ?? wij willen dan in ieder geval niet en Ziggo zal het voor onze privacy moeten aanpassen!!! zo snel mogelijk.
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Anne H Ziggo wrote:
We blijven doorlopend bezig om het inlogproces zo goed mogelijk te maken. Op korte termijn blijft het nodig dat sommige mensen instellingen op hun browsers moeten veranderen om goed te kunnen inloggen.


De korte termijn is inmiddels weer 5 weken verder, en het oorspronkelijke ontstaan van het probleem al weer 12 weken geleden. Wordt hier echt aan gewerkt?
En is de tool voor het weer ontkoppelen van accounts, die natuurlijk al voor de hele invoering van het 'makkelijker maken' klaar had moeten zijn al beschikbaar voor medewerkers?
jaccies

Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Shilka wrote:

Anne H Ziggo wrote:
We blijven doorlopend bezig om het inlogproces zo goed mogelijk te maken. Op korte termijn blijft het nodig dat sommige mensen instellingen op hun browsers moeten veranderen om goed te kunnen inloggen.
De korte termijn is inmiddels weer 5 weken verder, en het oorspronkelijke ontstaan van het probleem al weer 12 weken geleden. Wordt hier echt aan gewerkt?
En is de tool voor het weer ontkoppelen van accounts, die natuurlijk al voor de hele invoering van het 'makkelijker maken' klaar had moeten zijn al beschikbaar voor medewerkers?

Shilka, ik twijfel ook of eraan gewerkt wordt , als ze de oorzaak weten, want de webdesigner weet wanneer de pagina Error link geopend wordt en voor mij is dat als ik blokkeren van cookies van derde aan heb staan, dit moet ik uitzetten dan kan ik inloggen.
Ook is het niet netjes van Ziggo als je de cookie instellingen doet dat er dan standaard geselecteerd is Extern (o.a. Social Media) , ook als je dus niet naar cookie instellingen gaat en je accepteert het gewoon als je het verder niet duidelijk is dan accepteer je dus alle cookies van Ziggo en Ziggo dat is NIET netjes , kijk maar naar andere websites die het klantvriendelijker en aan hun privacy denken ze hebben standaard aan staan Strikt functioneel & noodzakelijk ,ga je niet naar hun cookie instellingen dan heb je alleen de cookies die noodzakelijk zijn, ga je naar hun cookie instellingen dan kun JIJ bepalen of je meer cookies toelaat, en zo hoort het Ziggo en NIET anders, let op de AVG wet!!!
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Jammer dat hier helemaal niet op gereageerd wordt....

Dan nu nog een vraag, die ik ook al eerder gesteld heb in dit topic en nooit beantwoord heb gezien. Dit vandaag op twitter:



Zoals ik hier al eerder vermeld, ik heb een ziggo account, mijn vrouw een vodafone account, beide op ons gezamenlijke e-mail adres, waardoor we tegen wil en dank onze accounts half aan elkaar gekoppeld zien en ik door hoepels moet springen om in te kunnen loggen.

Nu (nogmaals) de vraag; als mijn vrouw nu op zo'n phising link klikt of zo'n telefoontje beantwoord en gegevens verstrekt, lopen dan door de koppeling die jullie uitgevoerd hebben mijn persoonlijke gegevens in mijn ziggo ook een veiligheidsrisico? Ook als wij als klant de accounts niet gekoppeld hebben? Graag antwoord.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Shilka
Als je nu, bij het inloggen van Vodafone, ook de gegevens van Ziggo ziet, dan loop je het gevaar dat een crimineel dit ook kan zien. Dus ja, je loopt dan een risico! Daarom wil ik graag alles lekker los van elkaar houden en koppel ik NIETS met elkaar. Als ik info wil zien bij Vodafone dan log ik in met mijn Vodafone inlog en wil ik Ziggo bekijken dan gebruik ik mijn Ziggo inlog. Als je gaat koppelen en een crimineel ontvangt het e-mail adres en gegevens van je vrouw dan kunnen die ook kijken bij je persoonlijke gegevens.

Als je niets hebt gekoppeld en gewoon alles los gebruikt loop je het minst gevaar op phising en fouten die een ander maakt om daarop per ongelijk toch te reageren.

Tenminste, zo zie ik het
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Ik koppel ook niets aan elkaar, maar vraag me wel af of iemand anders dan via de vodofone kant de twee accounts alsnog aan elkaar kan koppelen? Bovendien schijnt er toch iets van koppeling achter de schermen te zijn ook als ik het goed begrepen heb.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Goedemorgen allemaal,

Jullie terechte vragen heb ik uitgezet en heb nu antwoorden gekregen.

Het doubleclick.net cookie zou er niet moeten zijn zonder toestemming. Even voor de duidelijkheid en verder onderzoek, dit is wel bij jullie het geval?

De 2 cookies van svtrd.com zijn cookies afkomstig van onze tagmanager. Dit instrument regelt de cookie-consent en vrijwaart de klant voor cookies als hij zijn consent-level aanpast. Met andere woorden: de cookies van de tagmanager zorgen er voor dat alle andere cookies alleen op het juiste niveau worden geplaatst. Dit zijn dan ook geen tracking cookies.
Brax

Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Vraag: hoe is dit op te lossen via IE 11 ?

Ik heb het vermoeden dat het aan de kant van Ziggo zit. Standaard instellingen voor zover ik weet, wel, eerst de optie çookies instellen" kiezen, waarbij ik dan de meest minimale keuze maak. Moet kunnen ?

https://www.vodafone.nl/sso/static/error.html

Gebeurt na inloggen via 'mijn produkten'. Vvermoedelijk stel ik meestal eerst de cookies via de opties van Ziggo in.
Brax

Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Sander Ziggo ,

OK, ik kan het niet meer bewerken ...

Niet helemaal de standaard instellingen. De 'eigen cookies' worden toegestaan, de 'cookies van derden' niet. Eigenlijk ken ik IE 9 beter. Ook de termen ('direct cookies, indirect cookies')

Elders werkt het wel.
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Wanneer gaan julllie er nu er eens voor zorgen dat dit helemaal niet meer nodig is. Er zijn een heleboel beloftes gemaakt dat jullie dit op gaan lossen, maar er is nu in 98 dagen tijd niets aan veranderd.

98 dagen.

En er is niets veranderd.

Uitgelicht topic