Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Vanaf nu nog maar één inlog nodig

En wéér een wachtwoord minder!
We worden allemaal ondergedompeld in online accounts voor van alles en nog wat. Dat willen we graag iets makkelijker maken door de accounts voor Mijn Ziggo en My Vodafone samen te voegen. Ben jij klant van Vodafone en van Ziggo en lijkt het jou ideaal om hier gebruik van te maken? Dan heb je vanaf 25 juli nog maar één inlog nodig voor Mijn Ziggo, My Vodafone, Film1 GO, FOX Sports GO en Ziggo Sport Totaal GO.

Hoe gaat het in zijn werk?
Het samenvoegen van de accounts wordt je aangeboden in Mijn Ziggo en My Vodafone omgeving. Voorwaarde is wel dat de gebruikersnaam hetzelfde e-mailadres is. Volg de aangegeven stappen zodat je de verschillende accounts kan samenvoegen om van alle gemakken gebruik te maken. Als je de inlogcombinatie eenmaal goed hebt ingevuld en de koppeling is afgerond, kun je makkelijk switchen tussen Mijn Ziggo en My Vodafone. Wel zo makkelijk.

Bedenk een sterk wachtwoord
Om het gebruik van Mijn Ziggo en My Vodafone nog veiliger te maken hebben we de wachtwoordmeter in het leven geroepen. Deze meter laat de score zien van 0 tot en met 5, waarbij 5 een zeer sterk wachtwoord is. Zo weet je dus precies hoe veilig jij bezig bent. De vereiste is een wachtwoord van minimaal 8 tekens en een score van tenminste 2 op de wachtwoordmeter. Maar hoe hoger hoe beter!

Was jij ook al klant bij UPC voordat het Ziggo werd en maak je gebruik van de WifiSpots? Lees dan even verder…

Mocht je ook gebruik van maken de Ziggo WifiSpots, dan verandert de inlog ook. Je voert hier alleen je nieuwe gebruikersnaam in, namelijk je e-mailadres. Het wachtwoord is hier nog wél hetzelfde als voorheen. Dit wachtwoord is ook op te vragen via Mijn Ziggo. Doorloop hiervoor deze stappen.
153 Reacties 153
Verwijderd account
Niet van toepassing
Shilka wrote:
Ik heb trouwens helemaal niets samengevoegd en ook niet geprobeerd samen te voegen en ik kan ook niet inloggen. Het probleem lijkt dan ook bij het voorbereidende werk van ziggo te liggen, en niet bij het al of niet samenvoegen door de klant?

Hallo Shilka,
Ik wil ook niet samenvoegen, maar het is wel erg toevallig dat deze ellende begint op de dag (25 juli) dat ze die mogelijkheid geopend hebben.
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Nee , het is inderdaad duidelijk dat de introductie van de -mogelijkheid- om samen te voegen de reden is. Ik wou alleen zeggen dat het probleem niet alleen bestaat bij mensen die de accounts samengevoegd hebben, maar ook bij mensen, zoals wij, die helemaal niets samengevoegd of gedaan hebben. (behalve dan zowel een vodafone en ziggo account hebben dat aan hetzelfde e-mail adres gelinkt is, en dan ook nog niet eens voor dezelfde persoon)
Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Goedemorgen,

Er is afgelopen weekend hard gewerkt om het probleem om te lossen. Het resetten van het wachtwoord is weer mogelijk en klanten die de koppeling nu voor het eerst maken komen niet de problemen tegen die jullie wel hebben ondervonden. Maar daar zijn jullie natuurlijk nog niet mee geholpen.

Ook vandaag zijn we nog druk bezig de lopende zaken op te lossen. Zodra er een update is, meld ik deze hier.
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Sander Ziggo wrote:
Goedemorgen,

Er is afgelopen weekend hard gewerkt om het probleem om te lossen. Het resetten van het wachtwoord is weer mogelijk en klanten die de koppeling nu voor het eerst maken komen niet de problemen tegen die jullie wel hebben ondervonden. Maar daar zijn jullie natuurlijk nog niet mee geholpen.

Ook vandaag zijn we nog druk bezig de lopende zaken op te lossen. Zodra er een update is, meld ik deze hier.


Sorry hoor, maar er zijn ook mensen zoals ik en anderen die ook niet kunnen inloggen die nooit de koppeling hebben gemaakt en wij kunnen ook niet inloggen.

Hoe kom je er bij dat dit een probleem is dat alleen veroorzaakt wordt door het koppelen?

Ik heb helemaal niets gekoppeld, ik heb ook niets geprobeerd te koppelen, en ook na jullie harde werk dit weekend kan ik nog steeds niet inloggen, dus beweren dat mensen die niet gekoppeld hebben nu gewoon weer kunnen inloggen is niet waar!
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Voor de duidelijkheid, ik heb niets gekoppeld, heb net geprobeerd in te loggen en ik zie weer https://www.vodafone.nl/sso/static/error.html
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Ik heb net een nieuw wachtwoord aangevraagd op mijn ziggo en ik krijg een mail met:

"Even een snelle check. Je geeft aan dat je je wachtwoord voor My Vodafone wilt wijzigen. Klopt dat?"

Nee dat klopt niet! Dus dat het wachtwoord resetten gefixt is dit weekend is ook niet waar...
Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Shilka,

Sorry voor de onduidelijkheid. Klanten die niet hebben ingelogd tussen 25 juli en afgelopen weekend lopen niet tegen deze problemen aan. Vandaar ook dat ik schrijf "Maar daar zijn jullie natuurlijk nog niet mee geholpen."

Het inlogprobleem wordt wel degelijk veroorzaakt doordat wij van twee inlogs één willen maken. Dat is ook de reden dat je mail ontvangt van de Vodafone kant terwijl je Mijn Ziggo probeert te herstellen. Wat we dus nu hebben is een preventieve oplossing omdat de er geen nieuwe situaties bij komen met hetzelfde probleem waarin de dit soort vreemde zaken voorkomen. Voor jou en anderen die hier mee te maken hebben, is het dus niet oplost. Hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid.

Als er een update is meld ik mij hier zo snel mogelijk.
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Maar, maar .. Ik ben iemand die niet heeft ingelogd tussen 25 juli en afgelopen weekend, want ik kan helemaal niet inloggen. Ik neem maar aan dat je bedoelt mensen die -geprobeerd- hebben in te loggen?


Sander Ziggo wrote:
Het inlogprobleem wordt wel degelijk veroorzaakt doordat wij van twee inlogs één willen maken. Dat is ook de reden dat je mail ontvangt van de Vodafone kant terwijl je Mijn Ziggo probeert te herstellen.


Dit is het gedeelte wat ik nog steeds niet compleet begrijp. In de eerste post lijkt het of je een vrije keus hebt tussen het samenvoegen van accounts. Maar ik krijg een mail op de vodafone account van mijn vrouw, en ik heb niet gekoppeld.

Het lijkt er voor mij als IT-leek dus sterk op dat je alleen kunt kiezen tussen het samenvoegen van de inlog, maar dat achter de schermen de accounts allang gekoppeld zijn.

In andere woorden, we kunnen kiezen tussen één of twee voordeuren in het huis, maar Henk Ziggo en Irma Vodafone wonen allang samen op hetzelfde adres?

Of heb ik nu gewoon heel vreemde hersenkronkels?
Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
In een goed werkende omgeving heb je inderdaad de keus. In jouw specifieke geval is het een heel ander verhaal omdat je van My Vodafone kan schakelen naar Mijn Ziggo terwijl daar geen producten beschikbaar staan. Maar rechtstreeks inloggen in Mijn Ziggo is niet mogelijk. Dat gaat dus alles behalve goed.

Door jou uitgebreide uitleg en bijlagen is dit specifieke probleem bekend en in onderzoek. Hopelijk krijgen we snel een update hoe we dit verder kunnen oppakken.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Shilka wrote:
Maar, maar .. Ik ben iemand die niet heeft ingelogd tussen 25 juli en afgelopen weekend, want ik kan helemaal niet inloggen. Ik neem maar aan dat je bedoelt mensen die -geprobeerd- hebben in te loggen?


Sander Ziggo wrote:
Het inlogprobleem wordt wel degelijk veroorzaakt doordat wij van twee inlogs één willen maken. Dat is ook de reden dat je mail ontvangt van de Vodafone kant terwijl je Mijn Ziggo probeert te herstellen.




Dit is het gedeelte wat ik nog steeds niet compleet begrijp. In de eerste post lijkt het of je een vrije keus hebt tussen het samenvoegen van accounts. Maar ik krijg een mail op de vodafone account van mijn vrouw, en ik heb niet gekoppeld.

Het lijkt er voor mij als IT-leek dus sterk op dat je alleen kunt kiezen tussen het samenvoegen van de inlog, maar dat achter de schermen de accounts allang gekoppeld zijn.

In andere woorden, we kunnen kiezen tussen één of twee voordeuren in het huis, maar Henk Ziggo en Irma Vodafone wonen allang samen op hetzelfde adres?

Of heb ik nu gewoon heel vreemde hersenkronkels?


Shilka

Je bent niet de enige die problemen hebt, en ja is lastig dat dit voor een weekend plaats vind. Ik zelf kan er ook niet in, en alle aparaten van mijn accounts hebben dit, en ja ik heb ook nog een formule 1 moeten missen op locatie en dat is erg jammer en kan me er boos om maken, maar dat lost het niet op. Sander Ziggo heeft alles in onderzoek en ik werd ook door Ziggo benaderd via Facebook omdat ik een opmerking had gezet, ik heb er keurig gezegd ik laat alles bij de Community achter die hebben het in onderzoek en zo krijg je dat het sneller wordt opgelost. Hopelijk heeft snel zijn werking en kunnen we weer genieten van alle Ziggo diensten.
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Ik begrijp je helemaal, maar voor mij is dit de 245e dag in 2 jaar tijd dat ik problemen heb met mijn ziggo. (Naast het feit dat ik automatisch betalen heb ingesteld , maar toch een factuur met digitaal betaalverzoek krijg (iets wat ik graag wil oplossen nadat ik weer in mijn ziggo kan komen zodat ik zelf ook kan nakijken hoe het nu ingesteld staat), en nog een ander probleem met het opvragen van mijn privacy informatie dat ook niet loopt.)

Ik wil graag duidelijkheid in dit topic zodat het ook nuttig is voor andere mensen met soortgelijke problemen, en bedenk hierbij dat mensen die hun mijn ziggo account gebruiken voor het forum en hetzelfde probleem hebben dit wel kunnen lezen maar hier helemaal niet kunnen reageren, omdat ze dan ook niet kunnen inloggen op het forum met hun mijn ziggo). Als ik dan zie dat beweerd wordt dat de groep mensen waar ik onder val geen problemen heeft, dan kan ik niet anders dan mijn problemen maar wederom herhalen. Dit is niet persoon specifiek, want ik zie meer mensen voorbijkomen die precies hetzelfde hebben als mij en van my vodafone kunnen schakelen naar mijn ziggo en dan alleen hun vodafone gegevens zien, zowel hier als op webcare.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Shilka Top dat je vol blijft houden en dit probleem zo duidelijk wegzet, hier zijn de Ziggo moderators oprecht blij mee en andere klanten ook die dit probleem hier nu lezen. #LekkerBezig
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Shilka wrote:
Ik begrijp je helemaal, maar voor mij is dit de 245e dag in 2 jaar tijd dat ik problemen heb met mijn ziggo. (Naast het feit dat ik automatisch betalen heb ingesteld , maar toch een factuur met digitaal betaalverzoek krijg (iets wat ik graag wil oplossen nadat ik weer in mijn ziggo kan komen zodat ik zelf ook kan nakijken hoe het nu ingesteld staat), en nog een ander probleem met het opvragen van mijn privacy informatie dat ook niet loopt.)

Ik wil graag duidelijkheid in dit topic zodat het ook nuttig is voor andere mensen met soortgelijke problemen, en bedenk hierbij dat mensen die hun mijn ziggo account gebruiken voor het forum en hetzelfde probleem hebben dit wel kunnen lezen maar hier helemaal niet kunnen reageren, omdat ze dan ook niet kunnen inloggen op het forum met hun mijn ziggo). Als ik dan zie dat beweerd wordt dat de groep mensen waar ik onder val geen problemen heeft, dan kan ik niet anders dan mijn problemen maar wederom herhalen. Dit is niet persoon specifiek, want ik zie meer mensen voorbijkomen die precies hetzelfde hebben als mij en van my vodafone kunnen schakelen naar mijn ziggo en dan alleen hun vodafone gegevens zien, zowel hier als op webcare.


Ik snap jou ook helemaal en laten we hopen dat alles wordt opgelost zodat we weer tevreden met onze diensten in kunnen loggen en gebruik maken.

Nogmaals ik snap je punt, erg vervelend te lezen dit en ja frustratie is dat erg logisch :wink:
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Ja frustratie is het goede woord, mijn excuses mocht ik boos overkomen, ik weet dat Sander Ziggo zijn best doet voor ons (plus het hele IT team dat er mee bezig is natuurlijk)!

Maar graag wel eerlijk en accuraat blijven, ik begrijp natuurlijk ook wel dat ook ziggo er niet op zit te wachten als ze enthousiast "het makkelijker gaan maken" voor ons en dan vervolgens een lijst met klachten zien verschijnen over hoe het niet werkt. Dat de koe bij de hoorns wordt gevat door ziggo daar heb ik geen twijfels over, maar het beestje bij de naam blijven noemen moet ook kunnen, ook al staat het niet erg leuk in een sticky 😉
Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Momenteel wordt er hard gezocht naar een oplossing om het resetten van het wachtwoord weer op orde te krijgen. Als er nieuws is, meld ik mij weer.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik ben blij dat ik een apart account heb aangemaakt voor de community want als ik kies voor inloggen via Mijn Ziggo dan kom ik vrolijk in het keuzescherm terecht van Vodafone - Mijn Ziggo.
Kies ik Vodafone dan wordt er niet meteen ingelogd maar kom ik in het Vodafone inlog menu terecht en kan ik wel inloggen. (bij Vodafone)

Kies ik Mijn Ziggo dan kom ik in een loop terecht en verschijnt weer het eerste inlog scherm. Dit allemaal zonder foutmeldingen.


Vreemd is wel dat als ik uitlog bij de community (ben ingelogd als mguzz) de melding verschijnt xxx@ziggo.nl is uitgelogd (dit is mijn e-mail adres) bij xxx staat uiteraard een ander naam.

Sander Ziggo Weet niet of je hier wat aan hebt maar ik meld het maar ff.

EDIT
Ik krijg sinds deze storing ook geen e-mail meer als iemand reageert als ik binnen een topic een reactie heb gegeven
Naomi Radewalt

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn huidige Vodafone account hoort gekoppeld te zijn aan het Ziggo account dat op naam van mijn man staat en beide op hetzelfde adres staat. Echter is mijn Vodafone account gekoppeld aan mijn oude Ziggo account dat niet meer in gebruik is en op een oud adres staat. Het Ziggo account dat op naam van mijn man staat is gekoppeld aan zijn oude Vodafone account dat niet meer in gebruik is en op een nog ouder adres staat. Navraag bij Ziggo leert dat in hun systeem de koppeling wel correct staat. Ik ben lost...

Gevolg: ik kan niet meer bij Mijn Ziggo om het rekeningnummer te wijzigen. Ik heb alle klantnummers en dergelijke bij de hand, maar het lukt niet om een PM te sturen.
nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes
Sander Ziggo

Er zijn wel een paar issues door het samen voegen.

1. eigen gekozen gebruikersnaam voor je mijn ziggo is vervallen, staat niet vermeld.
2. bij aparte wachtwoorden voor ziggo en vodafone en je koppelt vanuit ziggo je vodafone dan is je wachtwoord voor mijn ziggo dat van je my vodafone account.
3. email adressen moet je nu op 3 plekken aanpassen om ze gelijk te kunnen trekken (ziggo had ziggo@mijndomein, vodafone had vodafone@mijndomein, samen dus nu vodafoneziggo@mijndomein
Mijn Ziggo https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/gegevens/
My Vodafone https://www.vodafone.nl/my/
Account Ziggo https://account.ziggo.nl/account/verander-login
4. iphone My Vodafone app moet je verwijderen want de login kan je niet aanpassen na een gewijzigd email adres

Wellicht handig dit in een FAQ op te nemen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Met de internet pagina's kom ik zowel in beide account's alleen de Ziggo Go app is bij mij niet in te komen. Maar wel goed te weten wat je schrijft nspoor zeer duidelijk :thumbsup_tone1:
nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes
xGarfieldx-Dave wrote:
Met de internet pagina's kom ik zowel in beide account's alleen de Ziggo Go app is bij mij niet in te komen. Maar wel goed te weten wat je schrijft nspoor zeer duidelijk :thumbsup_tone1:


Even getest op zowel iPhone als Android uitgelogged
Beiden werken met het "nieuwe" samengevoegde account
iPhone App 2.3.33 (16107) - Android App 2.3.32 Prod(16105)

Uitgelicht topic