Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2168Likes

Vanaf nu nog maar één inlog nodig

En wéér een wachtwoord minder!
We worden allemaal ondergedompeld in online accounts voor van alles en nog wat. Dat willen we graag iets makkelijker maken door de accounts voor Mijn Ziggo en My Vodafone samen te voegen. Ben jij klant van Vodafone en van Ziggo en lijkt het jou ideaal om hier gebruik van te maken? Dan heb je vanaf 25 juli nog maar één inlog nodig voor Mijn Ziggo, My Vodafone, Film1 GO, FOX Sports GO en Ziggo Sport Totaal GO.

Hoe gaat het in zijn werk?
Het samenvoegen van de accounts wordt je aangeboden in Mijn Ziggo en My Vodafone omgeving. Voorwaarde is wel dat de gebruikersnaam hetzelfde e-mailadres is. Volg de aangegeven stappen zodat je de verschillende accounts kan samenvoegen om van alle gemakken gebruik te maken. Als je de inlogcombinatie eenmaal goed hebt ingevuld en de koppeling is afgerond, kun je makkelijk switchen tussen Mijn Ziggo en My Vodafone. Wel zo makkelijk.

Bedenk een sterk wachtwoord
Om het gebruik van Mijn Ziggo en My Vodafone nog veiliger te maken hebben we de wachtwoordmeter in het leven geroepen. Deze meter laat de score zien van 0 tot en met 5, waarbij 5 een zeer sterk wachtwoord is. Zo weet je dus precies hoe veilig jij bezig bent. De vereiste is een wachtwoord van minimaal 8 tekens en een score van tenminste 2 op de wachtwoordmeter. Maar hoe hoger hoe beter!

Was jij ook al klant bij UPC voordat het Ziggo werd en maak je gebruik van de WifiSpots? Lees dan even verder…

Mocht je ook gebruik van maken de Ziggo WifiSpots, dan verandert de inlog ook. Je voert hier alleen je nieuwe gebruikersnaam in, namelijk je e-mailadres. Het wachtwoord is hier nog wél hetzelfde als voorheen. Dit wachtwoord is ook op te vragen via Mijn Ziggo. Doorloop hiervoor deze stappen.
153 Reacties 153
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Sander Ziggo,
MOET ik dat samenvoegen?
Ik heb een abo bij Ziggo.
Mijn vrouw heeft een abo bij Vodafone.
Ik houd dat het liefst gescheiden.
Ingelogd bij Vodafone om de maandfactuur te downloaden en Vodafone biedt aan om de accounts samen te voegen.
Bij Ziggo wordt mij niets aangeboden, zie ook de screenshots:
Mijn account bij Ziggo wordt echter niet herkend via de Vodafone-site en ook niet via de Ziggo-site. :sob:

w.vanroode

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde laken een pak: probeer in te loggen bij Mijn Ziggo en waarempel ziet hij wel mijn Vodafone abonnement, maar Ziggo (telefonie, internet, etc) ontbreekt in het geheel. Samenvoegen gaat ook niet want kan niet 2 Ziggo abonnementen samenvoegen......zal weer een leuk telefoontje worden.

edit: saillant detail is dat als je inlogt op mijn "ZIGGO" en en voor de zekerheid je wachtwoord wijzigt, je een mail krijgt in de kleuren en layout van VODAFONE. Kan natuurlijk, omdat het mailadres (login) voor beiden hetzelfde is.
Dus voor de vorm eventjes op de site van ZIGGO mijn login gegevens opgevraagd; klantcode, postcode en huisnummer ingetypt......onbekend......yeah right....way to go

edit2: lijkt erop dat, omdat in mijn geval het emailadres om in te loggen voor Vodafone en Ziggo gelijk is, de site geen keuze kan maken. Voor de vorm 2 compleet aparte wachtwoorden gegenereerd, zodat ik weet of ik inlog op Ziggo of op Vodafone en dit leek te werken. Ingelogd met email en wachtwoord van Vodafone, account van Ziggo koppelen, vraagt om "mijn Ziggo" inlogcode, dus emailadres Ziggo (zelfde als Vodafone) en wachtwoord Ziggo ingeklopt.....yup, u raadt het al: onjuist en gelocked.
Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2168Likes
N.N.,
Je hoeft de accounts niet te samen te voegen als je dat niet wilt. Als je de accounts eenmaal hebt samengevoegd en je wilt ze weer ontkoppelen, kan dit alleen een medewerker voor je doen.

w.vanroode,
Dit gaat niet zoals het moet:disappointed_relieved: Wil je mij een privébericht sturen met de betreffende postcode, huisnummer en gebruikersnaam? Dan ga ik kijken wat er aan de hand is en kom ik er zo snel mogelijk op terug.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Heel erg handig voor nieuwe klanten, of bestaande klanten die graag veel samen voegen. Maar zelf heb ik daar niet zoveel mee. Liever 1 wachtwoord teveel ingeven dan straks mijn wachtwoord gekaapt en men kan overal in.

Fijn dat het dus niet verplicht is om te doen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Sander Ziggo wrote:
N.N.,
Je hoeft de accounts niet te samen te voegen als je dat niet wilt. Als je de accounts eenmaal hebt samengevoegd en je wilt ze weer ontkoppelen, kan dit alleen een medewerker voor je doen.
Hallo Sander Ziggo,
Fijn om te lezen dat we geen verplichting hebben om te koppelen.
Als je nu nog kunt zorgen dat ik wel weer in kan loggen in MijnZiggo, zou ik erg blij zijn, want dat wil nog niet, nog steeds dezelfde foutmelding, zie mijn eerdere screenshots.
Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2168Likes
N.N. & w.vanroode,

De situatie die jullie schetsen is inmiddels bij ons ook geconstateerd. Op dit moment kan ik dit niet rechttrekken zodat jullie weer in kunnen loggen. Het projectteam werkt met man en macht om dit zo snel mogelijk op te lossen. Zodra er nieuws is, neem ik contact met jullie op.
schuurbiers.198

Level 9
  • 252Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook aan elkaar gekoppeld Ziggo en Vodafone inloggegevens alleen kan ik via jullie site niet meer inloggen. Kunnen jullie dat oplossing?
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Ik heb niets aan elkaar gekoppeld en ik wil ook niets aan elkaar koppelen. Toch kan ook ik opeens niet meer inloggen met mijnziggo. De inlog van de myfodafone (voor mijn vrouw) werkt wel. ik krijg dezelfde error als gepost door N.N. "AI, dat ging even mis".

Hierdoor kan ik ook niet bij de rekening die betaald moet worden. En nu?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Shilka,
Als je even iets terugleest binnen dit topic lees je de reactie van een moderator dat het bekend is en dat aan een oplossing wordt gewerkt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Wat nu, daar kan Sander Ziggo morgen waarschijnlijk al naar kijken Shilka

Je moet natuurlijk geen problemen gaan krijgen door een verkeerd ingestelde login procedure.
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Nou, ik heb al eens eerder problemen gehad met mijnziggo, en dat heeft toen uiteindelijk 8 maanden geduurd om op te lossen. Toen betaalde ik echter mijn rekeningen niet via mijnziggo, nu wel. Ik heb er nu al spijt van dat ik gestopt ben met accept giro's, want dat werkt tenminste gewoon. Nu zit ik weer met hetzelfde probleem dat het alwéér niet werkt.
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Het is trouwens niet alleen het inloggen dat niet werkt. Als ik bij myvodafone inlog met de inlog van mijn vrouw, en daarna naar de login pagina van mijnziggo ga, zit ik ineens wel in mijnziggo, zonder in te loggen. Hoe is dit mogelijk als ik niets aan elkaar gekoppeld heb?

Vervolgens staat er bovenaan mijn ziggo de vraag of ik ook ziggo klant ben?

Vervolgens staat er bij producten dat ik 1 vodafone product heb, en 0 ziggo producten? Nogmaals, hoe kan er op mijn mijnziggo pagina staan dat ik een vodafone product heb als ik niets aan elkaar gekoppeld heb?

Bovendien heb ik een ziggo product, en mijn vrouw het vodafone product. Wij zijn niet eens dezelfde persoon!

Waar is mijn ziggo product gebleven?

Vervolgens als ik op het vodafone product klik, zie ik alleen maar dit:

dus zelfs dat werkt niet.

Vervolgens kun je onder een kopje veiligheid zien op hoeveel apparaten je bent ingelogd (actieve sessies), nou 16 apparaten blijkbaar. 16! (Die blijkbaar allemaal met dezelfde browser op dezelfde windows versie zitten) Ik zit maar op 1 pc ingelogd!

Sorry hoor, maar wat een.. nou ja, laat maar... Ik hoop wel dat jullie dit oplossen voordat jullie betalingsherinneringen gaan sturen...
Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2168Likes
De gestelde problemen lopen nogal uiteen. Om zo goed mogelijk te kunnen helpen wil ik dit graag per persoon in kaart brengen. Ik zorg ervoor dat jullie mij een privébericht kunnen sturen. De vraag is dus ook of jullie de onderstaande vragen willen kopiëren en invullen via een PB naar mij willen sturen.

Situatie My Vodafone:

Wat is de gebruikersnaam?
Kun je nog inloggen? Ja/Nee
Nee? Wat is dan de foutmelding?
Heb je geprobeerd het account te koppelen? Ja/Nee

Oude Situatie Mijn Ziggo:

Wat was je gebruikersnaam?
Kun je Mijn Ziggo nog benaderen? Ja/Nee
Zo nee, wat is de foutmelding?

Klantnummer Ziggo:
Klantnummer Vodafone:
E-mailadres:
Postcode huisnummer:
Telefoonnummer:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Voor diegenen die nog niet weten hoe een PM te sturen op de Ziggo community:

Je kunt Sander Ziggo een Personal Message = Privébericht sturen door op zijn naam te klikken en op de volgende pagina die opent op Stuur Bericht.
Blauwvinger

Level 9
  • 368Posts
  • 17Oplossingen
  • 123Likes
Bijgaande foutmelding krijg ik bij het inloggen.

update:
Na een aantal keren de foutmelding gekregen te hebben kan ik nu weer inloggen.
Het gaat wel erg langzaam, maar toch.
Arahon

Level 3
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Blijkbaar moet ik het persé hier delen om geholpen te worden. Mijn topic https://community.ziggo.nl/mijn-ziggo-152/ziggo-en-vodafone-accounts-samenvoegen-gaat-helemaal-verkeerd-29351 wordt helaas gesloten en nu kan ik mijn post ook niet meer aanpassen. Blijkbaar had ik mijn klantnummers niet moeten delen, kan een mod deze weghalen?

Afijn, ik zou dus graag mijn gekoppelde accounts willen ontkoppelen (1) en ook graag toegang tot mijn echte Mijn Ziggo account (2), zodat deze gekoppeld kan worden aan het Vodafone account (3). De inloggegevens van mijn Ziggo account bestaan blijkbaar niet meer.

Nu is het gekoppelde Ziggo account een dummy Vodafone account, daar heb ik dus niets aan.
sme012

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vanochtend mijn accounts van vodafone en ziggo gekoppeld. Maar nu kan ik bij beide niet meer inloggen omdat mijn wachtwoord niet juist zou zijn. Ik heb geprobeerd om mij wachtwoord te resetten maar ik krijg dan geen mail om het wachtwoord te wijzigen. Ik dacht handig dat samenvoegen.... Ook op de ziggo go app kan ik niet meer inloggen. Alleen de app My Vodafone doet het nog. Hoe kan dit worden opgelost?
Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2168Likes
Goedemorgensme012,

Goed dat je de Community hebt gevonden! Welkom.

Als de koppeling succesvol is verlopen, is je gebruikersnaam aangepast in het e-mailadres. Deze is gelijk aan de gebruikersnaam van de My Vodafone omgeving. Helaas krijgen we momenteel ook meldingen binnen dat deze mail waaraan je refereert, is de spamfolder belandt. Wil je dit eens controleren?
sme012

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Sander,

Ik kan niet met mijn emailadres inloggen. Mijn account is nu voor 15 minuten geblokkeerd. Ik heb overigens van Vodafone wel een mail ontvangen dat het koppelen van de accounts is gelukt.

Uitgelicht topic