Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Vanaf nu nog maar één inlog nodig

En wéér een wachtwoord minder!
We worden allemaal ondergedompeld in online accounts voor van alles en nog wat. Dat willen we graag iets makkelijker maken door de accounts voor Mijn Ziggo en My Vodafone samen te voegen. Ben jij klant van Vodafone en van Ziggo en lijkt het jou ideaal om hier gebruik van te maken? Dan heb je vanaf 25 juli nog maar één inlog nodig voor Mijn Ziggo, My Vodafone, Film1 GO, FOX Sports GO en Ziggo Sport Totaal GO.

Hoe gaat het in zijn werk?
Het samenvoegen van de accounts wordt je aangeboden in Mijn Ziggo en My Vodafone omgeving. Voorwaarde is wel dat de gebruikersnaam hetzelfde e-mailadres is. Volg de aangegeven stappen zodat je de verschillende accounts kan samenvoegen om van alle gemakken gebruik te maken. Als je de inlogcombinatie eenmaal goed hebt ingevuld en de koppeling is afgerond, kun je makkelijk switchen tussen Mijn Ziggo en My Vodafone. Wel zo makkelijk.

Bedenk een sterk wachtwoord
Om het gebruik van Mijn Ziggo en My Vodafone nog veiliger te maken hebben we de wachtwoordmeter in het leven geroepen. Deze meter laat de score zien van 0 tot en met 5, waarbij 5 een zeer sterk wachtwoord is. Zo weet je dus precies hoe veilig jij bezig bent. De vereiste is een wachtwoord van minimaal 8 tekens en een score van tenminste 2 op de wachtwoordmeter. Maar hoe hoger hoe beter!

Was jij ook al klant bij UPC voordat het Ziggo werd en maak je gebruik van de WifiSpots? Lees dan even verder…

Mocht je ook gebruik van maken de Ziggo WifiSpots, dan verandert de inlog ook. Je voert hier alleen je nieuwe gebruikersnaam in, namelijk je e-mailadres. Het wachtwoord is hier nog wél hetzelfde als voorheen. Dit wachtwoord is ook op te vragen via Mijn Ziggo. Doorloop hiervoor deze stappen.
153 Reacties 153
Rinaldootje

Level 6
  • 112Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
Shilka wrote:
En ja hoor, ook www.vodafone.nl aan de whitelist toegevoegd, en nu kan ik wel inloggen op mijn ziggo.

Sterker nog als ik -alleen- www.vodafone.nl aan de whitelist toevoeg kan ik inloggen op mijn ziggo.

Dus wel degelijk vodafone, terwijl ik niets heb samengevoegd.

Het probleem is dus NIET dat chrome account.ziggo.nl niet whitelist, want dat gebeurt ook correct in chrome, het probleem is dat vodafone toegang wil, en dat wil ik wel graag opgelost zien... nog steeds...


Met alleen https://www.vodafone.nl redt je het ook. Vergeet de "onveilige http://www.vodafone.nl maar.
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Goed punt Rinaldootje 🙂

Maar inloggen in mijn ziggo zou natuurlijk moeten kunnen helemaal zonder dat vodafone over je schouder meekijkt, zeker als je helemaal geen vodafone hebt en maar beperkt toestemming voor cookies gegeven hebt...
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Inmiddels 23 dagen verder en het 'Ai, dat ging even mis' probleem is nog steeds aanwezig.
Nogmaals de vraag, gaan jullie hier nog iets aan doen?
benji

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier nog steeds de melding 'Ai, dat ging even mis'. Ik vind het behoorlijk triest dat het probleem nog steeds niet opgelost is. Word het niet tijd om er mensen op te zetten die het wel kunnen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Er zijn wat problemen met cookies geweest met inloggen e.d.

Mogelijke oplossing: een andere browser proberen of de cookies verwijderen uit je huidige browser.
benji

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het op vier verschillende browsers geprobeerd en cookies verwijderen werkt ook niet.
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Be rt wrote:
Er zijn wat problemen met cookies geweest met inloggen e.d.

Mogelijke oplossing: een andere browser proberen of de cookies verwijderen uit je huidige browser.


Geweest? Net nog weer even geprobeerd en weer als resultaat: https://www.vodafone.nl/sso/static/error.html

Het probleem is dus nog precies hetzelfde als op dag 1, hier is - helemaal niets - aan veranderd.

Ik denk ook niet dat toen we een week geleden ontdekten dat het dus vodafone cookies zijn die problemen veroorzaken, ook voor degenen die niets samengevoegd hebben, dat dit als een verrassing voor de IT afdeling kwam. Dat terwijl ons diverse malen gezegd is dat als je niets samenvoegd dat vodafone ook niet met je inlog meekijkt, dat we speciale uitzonderingsgevallen zijn, dat chrome ziggo niet goed zou whitelisten etc.
mt07

Level 6
  • 93Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes
Inloggen lukt NIET via FF DEv. Laatste weken kon ik inloggen op Chrome op Ziggo, daarna naar de community daar inloggen via mijnziggo. Kan nu niet eens meer inloggen bij Ziggo zelf via Chrome. Met arremoede maar Edge gebruikt, daar werkt het wel.

Die SSO is één grote ramp. Ik werk zelf met FF DEv de hele dag moet daar ook de hele dag op o.a. zwaar beveiligde omgevingen inloggen maar ook op tientallen andere sites, ook deels met SSO en geen enkel probleem.

Ik als zogenaamde iemand met nogal wat meer kennis op internetgebied kom er uiteindelijk wel uit maar MOET andere browsers steeds gebruiken. Dat is toch niet normal?


HEb ook nog andere issues met mijn verbindingen (heel ander verhaal). Dat wordt ook steeds MIJ de schuld van in de schoenen geschoven maar begint er steeds meer op te lijken dat Ziggo technisch zijn zaakjes niet 100% op orde heeft.

Kom op en laat het in orde maken. Jullie hebben er genoeg voor betaald ben ik bang.
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Dit moet de oplossing voorstellen?

Edammer

Level 6
  • 140Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Dag,

probeer al enige tijd mijn account samen te voegen, het lukt mij echter niet.
contact met Vodafone helpt niet die stuurt mij naar Ziggo en vice versa.

al reeds gedaan:
Wachtwoord van beide account naar 1 dezelfde ww gesteld.

maar als ik inlog bij Vodafone zie ik mijn Ziggo producten wel staan maar niet als ik inlog bij mijn Ziggo, daar zie ik daar niet de Vodafone producten staan.
samenvoegen vanuit beide accounts werkt niet.... krijg dan te zien dat ik geen 2accounts kan samenvoegen of een zie een storingspagina.


waarom houden julie 2 paginas in de lucht? is het niet gewoon makkelijker om 1 pagina te maken ipv logins samen te voegen? vind dit nl nu zeer frustrerend.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hi Edammer
Jij schreef: waarom houden julie 2 paginas in de lucht? is het niet gewoon makkelijker om 1 pagina te maken ipv logins samen te voegen? vind dit nl nu zeer frustrerend.

Omdat ik niet graag wil dat ik alles bij elkaar kan voegen. Ik wil graag inloggen bij Ziggo (en alleen Ziggo zien) en inloggen bij Vodafone (om daar alleen Vodafone te zien). Als ik ga koppelen dat krijgt het hele huishouden alles in 1x mee en dat is gewoon niet nodig!!

Als mensen willen samenvoegen, prima, de juiste manier die VodafoneZiggo nu heeft gekozen, lijkt me. Samenvoegen is echt dan de beste oplossing ipv verplicht alles op 1 inlog (binnen een gezin).
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Behalve dat ik nu steeds instellingen moet aanpassen en verplicht externe pagina's moet whitelisten moet ik nu ook steeds na het inloggen kiezen of ik naar vodafone of ziggo wil terwijl iik niets heb samengevoegd. Voor de mensen die niet willen samenvoegen is het in ieder geval helemaal niet handiger geworden.

Als ik mijn vrouw kan overtuigen om naar een andere provider dan vodafone te gaan, kan ik dan het vodafone account laten verwijderen zodat ik niet steeds hoef te kiezen tussen inloggen in vodafone of mijn ziggo -nadat- ik bij mijn ziggo heb ingelogd en niets heb samengevoegd? Of zit ik nu gewoon aan dat vodafone geouwehoer vast terwijl ik helemaal niets heb samengevoegd?
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Zomaar even een paar vragen waar ik nog steeds geen antwoord op heb;


  • Waarom moet ik Vodafone whitelisten als ik niets heb samengevoegd?
  • Waarom worden er Vodafone cookies gebruikt voor de inlog procedure als ik niets heb samengevoegd?
  • Waarom word ik naar een vodafone webpagina geleid na inloggen op mijn ziggo (succesvol of niet) als ik niets heb samengevoegd?
  • Waarom heeft deze Vodafone site geen pop-up over cookies of privacy settings en geen links naar cookie en privacy settings voor het vodafone domein? (Ook als ik alle cookies op voorhand verwijderd heb)
  • Waarom gebruiken jullie Vodafone cookies waar ik geen toestemming voor gegeven heb in de cookie settings op de Ziggo website (staan niet vermeld bij de functioneel cookies)
  • Waarom moet ik na inloggen steeds kiezen tussen Vodafone en Ziggo als ik niets heb samengevoegd
  • Waarom word ik doodgegooid met vodafone reclame als de cookies voor inloggen alleen maar voor functionaliteit zijn?
  • Waarom staat er een vodafone mobiel pagina in mijn producten als ik niets heb samengevoegd?
  • Als het Vodafone account van mijn vrouw gehackt wordt (of de Vodafone database in het algemeen), lopen mijn gegevens bij mijn ziggo dan ook een veiligheids risico, ook als ik niets heb samengevoegd?
  • Gaan jullie nu nog actie ondernemen om alle inlog problemen op te lossen aan jullie kant zodat mensen niet allerlei instellingen op hun browsers moeten veranderen (ook als ze niets hebben samengevoegd) en andere problemen hebben met o.a. het samenvoegen zelf, wachtwoorden resetten, inloggen etc. of blijft het gewoon zoals het nu is?
Nadiehvisser

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Is het ook mogelijk om je accounts weer te ontkoppelen? Want vind het heel vervelend dat ze zijn samengevoegd
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Sander Ziggo wrote:
Als je de accounts eenmaal hebt samengevoegd en je wilt ze weer ontkoppelen, kan dit alleen een medewerker voor je doen.


Welke medewerkers of hoe je die moet bereiken is me echter totaal onduidelijk, misschien even contact opnemen met chat of helpdesk, want dit topic wordt al wekenlang totaal genegeerd.

Hoe je de koppeling ongedaan moet maken zelfs al heb je helemaal niets samengevoegd is me helemaal onduidelijk...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Shilka Ik heb het bij een Ziggo moderator op z'n ontbijtbordje gelegd.:relaxed:
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Dank je wel Be rt !
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo,

Vodafone en Ziggo zijn in Nederland samengevoegd tot 1 en hetzelfde bedrijf. Sommige interne techniek gaat onlosmakelijk aan elkaar verbonden worden. We zijn nu bezig om 1 heldere inlogstructuur te maken voor onze klanten. Deze Single Sign On techniek gaat gebeuren.

De Mijn-accounts blijven inhoudelijk gescheiden, het enige wat is veranderd is dat je er als klant voor kan kiezen om de logins aan elkaar te koppelen.

Bij het inloggen op Mijn Ziggo wordt er meteen een check uitgevoerd of de accounts wel of niet zijn samengevoegd. Zijn de accounts niet samengevoegd? Dan ga je gewoon terug naar je Mijn Ziggo. Deze check wordt gedaan door een server binnen ons bedrijf waar de login voorkeur op is bijgehouden. Deze server staat in het netwerk van Vodafone. Dat verklaart het whitelisten van de Vodafone url om in te loggen in Mijn Ziggo.

Heb je zelf de logins al samengevoegd en wil je dit toch liever niet? Dit moet dan door een medewerker ongedaan gemaakt worden. Wij medewerkers krijgen nog een speciale tool om dit te doen. De oplevering van deze tool is op dit moment vertraagd helaas.

We blijven doorlopend bezig om het inlogproces zo goed mogelijk te maken. Op korte termijn blijft het nodig dat sommige mensen instellingen op hun browsers moeten veranderen om goed te kunnen inloggen. Ik geef de bovenstaande opmerkingen over de cookies door aan de developers van SSO.
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Dank je wel Anne H voor deze heldere uitleg!

Ik heb nog wel een vraag, je zegt namelijk het volgende:

Bij het inloggen op Mijn Ziggo wordt er meteen een check uitgevoerd of de accounts wel of niet zijn samengevoegd. Zijn de accounts niet samengevoegd? Dan ga je gewoon terug naar je Mijn Ziggo.


Echter, ik heb niet samengevoegd, en kom na inloggen vrijwel iedere keer (na een browser restart altijd) eerst op deze pagina:
https://www.vodafone.nl/sso/static/portals.html


Ik word dus niet meteen terug geleid naar mijn ziggo zoals jij beschrijft , maar moet eerst hier nogmaals op "naar mijn ziggo" klikken om door te gaan naar mijn ziggo.

Ter informatie, als ik daar op 'Naar My Vodafone' klik kom ik terecht op: https://www.vodafone.nl/account/overzicht?messages=ZIGGO_ONLY_USER met de volgende foutmelding:


Die check op samenvoegen en direct doorgeleid worden naar mijn ziggo als je niet hebt samengevoegd zoals jij beschrijft lijkt bij mij dus in ieder geval niet correct te gebeuren Anne H Ziggo
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Ik twijfel nu wat er precies moet gebeuren wanneer na die check blijkt dat je geen samengevoegde login hebt. Heb je dit ook met een andere browser? En herkennen anderen hier op het forum dit exacte probleem ook?

Uitgelicht topic