Vraag
Reacties
Karel.
Level 17

Van internet XXL naar wifi-middel via wifi-start - bestelling loopt vast

Om uiteindelijk van Internet XXL naar wifi-middel over te kunnen stappen heb ik:

 

  1. De Ziggo modem weer actief gemaakt.
  2. De Ziggo modem is actief maar zonder telefonie
  3. De Fritz!Box modem is nog steeds actief maar nu ook zonder telefonie
  4. Heb een bestelling geplaatst van XXL naar wifi-start
  5. Bestelling loopt vast.
  6. Heb nu op beide modems de snelheid voor XXL maar geen telefoon

Dus nu heb ik wederom twee actieve modems, geen telefonie en een bestelling die gierend vastloopt. Dit is nu alweer de derde keer in 1 jaar tijd.

 

Als een Moderator alles weer op gang kan krijgen graag. En dan uiteraard met behoud van mijn 4 koop smartcards en Film1 voor een jaar gratis.

 

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
20 Reacties 20
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

waarschijnlijk is de order vastgelopen omdat je meerdere bestellingen/acties hebt uitgevoerd en de vorige wijziging nog niet verwerkt was

0 Kudos
Karel.
Level 17
Topicstarter

Ik heb alleen het Ziggo modem weer actief gemaakt en 1 bestelling geplaatst.

 

Dit gaat elke keer zo als ik het Ziggo modem weer actief maakt. Dan heb ik geen vaste telefoon meer en twee modems actief. En steeds weer hulp nodig van Ziggo om het weer normaal werkend te krijgen.

Karel.
Level 17
Topicstarter

Huidige status van 2 actieve modems en bestelling in behandeling op 7 maart na het weer actief maken van het ziggo modem op 6 maart:

  • Eigen modem nog steeds actief, maar telefonie was gelijk al niet meer actief
  • Ziggo modem actief, nog steeds geen telefonie
  • Bestelling van 6 maart blijft in behandeling

IMG_1020.jpeg

IMG_1019.png

IMG_1021.jpeg

Karel.
Level 17
Topicstarter

Huidige status:

 

1. Eigen modem nog steeds actief, ook na reset en op snelheden voor XXL (400/40 Mbps)

2. Ziggo modem actief, telefonie actief en op snelheden van het bestelde wifi-start. (100/25 Mbps)

3. Bestelling is afgerond naar wifi-start. En staat nu ook als zodanig in “Mijn Ziggo”. Gegevens eigen modem staat ook niet meer in “Mijn Ziggo” zoals het hoort.

 

0 Kudos
Karel.
Level 17
Topicstarter

Als ik nu wil ugraden naar wifi-middel kan ik geen keuze maken zonder korting en maandelijks opzegbaar.  

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

Zie hier het nadeel van een eigen modem 

0 Kudos
Garihd
Level 18

@MR_CHIP  schreef:

Zie hier het nadeel van een eigen modem 


Nee, zie hier de bizarre eis van Ziggo om bij dergelijke wijzigingen de Ziggo modemrouter te moeten aansluiten. 

Dat zou helemaal niet nodig moeten zijn. De eigen modem moet uiteindelijk toch ook de nieuwe bootfile krijgen dus waarom niet meteen.

 

Dit lijkt mij al reden genoeg om voor een provider te kiezen waarbij je deze onzin met eigen apparatuur niet hebt.

CobusR
Level 10

Ben het volledig eens met Garidh daar moet het modem van ziggo helemaal niet aan te pas te horen komen dat is gewoon kul.

MR_CHIP
Level 19

Ach de enige instantie die er wat aan kan doen, doet niet veel zo lijkt het

Garihd
Level 18

@MR_CHIP  schreef:

Ach de enige instantie die er wat aan kan doen, doet niet veel zo lijkt het


Wat zou de ACM hier dan aan kunnen doen? Of bedoel je een andere instantie?

Er zal vast een goed onderbouwde reden voor zijn. Die mischien al eens is uitgelegd maar die ben ik dan alweer vergeten.

 

Dat de Ziggo apparatuur aangesloten moet worden bij verbindings problemen dat is prima, maar voor wezenlijk administratieve veranderingen is een heel ander verhaal.

Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Karel. zo te lezen voer je het goed uit en is het lastig dat die order niet zo goed gaat als dat jij hoopte. Ik begrijp dat de order voor wijzigen naar Wifi Start wel gelukt is, maar je nog graag een stapje hoger wil met Wifi Groot, klopt dat nog steeds? Laat het me weten en ik zet de wijziging erin. 

0 Kudos
Karel.
Level 17
Topicstarter

@Jos 

  1. Op dit moment is het Ziggo modem inclusief telefonie actief op mijn wifi-start abonnement. Mijn Fritz!Box is administratief uit de ‘Vodafone&Ziggo’ ‘Mijn Ziggo’ omgeving verwijderd. Maar mijn Fritz!Box is nog steeds actief op XXL internet snelheid. 
    Administratief gaat er iets niet goed bij Ziggo bij het deactiveren van eigen modems.

  2. Ik ben er nog niet uit of ik naar wifi-middel ga. Als je het via ‘Mijn Ziggo’ regel bieden ze een schamelige €5 korting voor 6 maanden. Maar mogelijk en wat zeer onduidelik is zit je dan ook vast aan een jaar contract. Dat wordt overigens nergens in de bestel procedure vermeld. Die korting vind ik het niet waard om een jaar contract aan te gaan.
    Overigens vind ik wifi-groot overkill, wifi-start is mogelijk voldoende en wifi-middel zou vergelijkbaar met XXL wat ik had en zou ruim voldoende zijn. En dit gaat dan over de snelheid. Het aantal vierkante meters dat bij die abonnements vormen genoemd wordt vind ik ‘lariekoek’.

     

0 Kudos
Japie33
Level 6

Ik vraag mij af hoe je van XXL naar middel kan, ik krijg deze optie niet te zien, alleen start en groot is zichtbaar.

0 Kudos
Karel.
Level 17
Topicstarter

@Japie33  schreef:

Ik vraag mij af hoe je van XXL naar middel kan, ik krijg deze optie niet te zien, alleen start en groot is zichtbaar.


Via start of via groot. Als dat is verwerkt wordt middel als keuze beschikbaar.

MR_CHIP
Level 19

@Japie33  schreef:

Ik vraag mij af hoe je van XXL naar middel kan, ik krijg deze optie niet te zien, alleen start en groot is zichtbaar.


Bellen met Ziggo 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Karel. , zeker erg bijzonder dat je Fritz!Box ineens administratief is verdwenen. Ik zie deze inderdaad niet meer staan in je Mijn Ziggo omgeving. Deze zou ook geen contact meer moeten hebben met onze servers. Wanneer deze nog steeds actief staat, moeten wij gaan kijken of we deze op afstand kunnen loskoppen in ons netwerk.


De Ziggo modem is zo te zien inmiddels volledig goed aangemeld en ik zie dat Wifi Start zowel administratief actief staat en ook op je modem. Werkt alles nog steeds goed op inclusief telefonie op je Ziggo modem?


Een abonnement met een financiële korting is altijd in combinatie met een jaarcontract van 12 maanden. Mocht jij toch een keuze willen maken naar Wifi middel, laat het dan gerust weten. Dan helpen wij je hiermee. 

0 Kudos
Karel.
Level 17
Topicstarter

@Meindert 

Mijn Fritz!Box is nog steeds actief op XXL snelheid. Zelfs na herstarts.

Ik kan de Fritz!Box niet inactief maken, die komt immers niet meer voor in de ‘Mijn Ziggo’ omgeving.

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Helaas is er een probleem gaande waarin je niet terug kan naar het originele modem @Karel.. Het probleem is inmiddels in onderzoek, en we doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Het advies is blijven proberen.

0 Kudos
Karel.
Level 17
Topicstarter

@Marco 

Wat bedoel je met het originele modem? het Ziggo modem of de Fritz!Box 6690 Cable modem.

 

Ik heb nog niet geprobeerd om terug te gaan naar mijn Fritz!Box modem door deze aan melden in “Mijn Ziggo”.

 

Even voor de duidelijkheid:

 

  • De Compal Ziggo modem is actief voor wifi-start internet en vastbellen.
  • De Fritz!box is nog steeds actief op XXL internet.

 

0 Kudos