Om uiteindelijk van Internet XXL naar wifi-middel over te kunnen stappen heb ik:
Dus nu heb ik wederom twee actieve modems, geen telefonie en een bestelling die gierend vastloopt. Dit is nu alweer de derde keer in 1 jaar tijd.
Als een Moderator alles weer op gang kan krijgen graag. En dan uiteraard met behoud van mijn 4 koop smartcards en Film1 voor een jaar gratis.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
waarschijnlijk is de order vastgelopen omdat je meerdere bestellingen/acties hebt uitgevoerd en de vorige wijziging nog niet verwerkt was
Ik heb alleen het Ziggo modem weer actief gemaakt en 1 bestelling geplaatst.
Dit gaat elke keer zo als ik het Ziggo modem weer actief maakt. Dan heb ik geen vaste telefoon meer en twee modems actief. En steeds weer hulp nodig van Ziggo om het weer normaal werkend te krijgen.
Huidige status van 2 actieve modems en bestelling in behandeling op 7 maart na het weer actief maken van het ziggo modem op 6 maart:
Huidige status:
1. Eigen modem nog steeds actief, ook na reset en op snelheden voor XXL (400/40 Mbps)
2. Ziggo modem actief, telefonie actief en op snelheden van het bestelde wifi-start. (100/25 Mbps)
3. Bestelling is afgerond naar wifi-start. En staat nu ook als zodanig in “Mijn Ziggo”. Gegevens eigen modem staat ook niet meer in “Mijn Ziggo” zoals het hoort.
Als ik nu wil ugraden naar wifi-middel kan ik geen keuze maken zonder korting en maandelijks opzegbaar.
Zie hier het nadeel van een eigen modem
@MR_CHIP schreef:Zie hier het nadeel van een eigen modem
Nee, zie hier de bizarre eis van Ziggo om bij dergelijke wijzigingen de Ziggo modemrouter te moeten aansluiten.
Dat zou helemaal niet nodig moeten zijn. De eigen modem moet uiteindelijk toch ook de nieuwe bootfile krijgen dus waarom niet meteen.
Dit lijkt mij al reden genoeg om voor een provider te kiezen waarbij je deze onzin met eigen apparatuur niet hebt.
Ben het volledig eens met Garidh daar moet het modem van ziggo helemaal niet aan te pas te horen komen dat is gewoon kul.
Ach de enige instantie die er wat aan kan doen, doet niet veel zo lijkt het
@MR_CHIP schreef:Ach de enige instantie die er wat aan kan doen, doet niet veel zo lijkt het
Wat zou de ACM hier dan aan kunnen doen? Of bedoel je een andere instantie?
Er zal vast een goed onderbouwde reden voor zijn. Die mischien al eens is uitgelegd maar die ben ik dan alweer vergeten.
Dat de Ziggo apparatuur aangesloten moet worden bij verbindings problemen dat is prima, maar voor wezenlijk administratieve veranderingen is een heel ander verhaal.
@Karel. zo te lezen voer je het goed uit en is het lastig dat die order niet zo goed gaat als dat jij hoopte. Ik begrijp dat de order voor wijzigen naar Wifi Start wel gelukt is, maar je nog graag een stapje hoger wil met Wifi Groot, klopt dat nog steeds? Laat het me weten en ik zet de wijziging erin.
Ik vraag mij af hoe je van XXL naar middel kan, ik krijg deze optie niet te zien, alleen start en groot is zichtbaar.
@Japie33 schreef:Ik vraag mij af hoe je van XXL naar middel kan, ik krijg deze optie niet te zien, alleen start en groot is zichtbaar.
Via start of via groot. Als dat is verwerkt wordt middel als keuze beschikbaar.
@Japie33 schreef:Ik vraag mij af hoe je van XXL naar middel kan, ik krijg deze optie niet te zien, alleen start en groot is zichtbaar.
Bellen met Ziggo
Hallo @Karel. , zeker erg bijzonder dat je Fritz!Box ineens administratief is verdwenen. Ik zie deze inderdaad niet meer staan in je Mijn Ziggo omgeving. Deze zou ook geen contact meer moeten hebben met onze servers. Wanneer deze nog steeds actief staat, moeten wij gaan kijken of we deze op afstand kunnen loskoppen in ons netwerk.
De Ziggo modem is zo te zien inmiddels volledig goed aangemeld en ik zie dat Wifi Start zowel administratief actief staat en ook op je modem. Werkt alles nog steeds goed op inclusief telefonie op je Ziggo modem?
Een abonnement met een financiële korting is altijd in combinatie met een jaarcontract van 12 maanden. Mocht jij toch een keuze willen maken naar Wifi middel, laat het dan gerust weten. Dan helpen wij je hiermee.
Mijn Fritz!Box is nog steeds actief op XXL snelheid. Zelfs na herstarts.
Ik kan de Fritz!Box niet inactief maken, die komt immers niet meer voor in de ‘Mijn Ziggo’ omgeving.
Helaas is er een probleem gaande waarin je niet terug kan naar het originele modem @Karel.. Het probleem is inmiddels in onderzoek, en we doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Het advies is blijven proberen.
Wat bedoel je met het originele modem? het Ziggo modem of de Fritz!Box 6690 Cable modem.
Ik heb nog niet geprobeerd om terug te gaan naar mijn Fritz!Box modem door deze aan melden in “Mijn Ziggo”.
Even voor de duidelijkheid:
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.