Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Van Max naar Giga en € 5 korting

Vraagje:

 

Ik zag op de site van Ziggo (Ziggo.nl) dat als ik de internetsnelheid verhoog van Max (600/40) naar Giga (1000/50) ik € 5,-- korting voor 6 maanden krijg (= € 30,--).

 

Zit ik dan ook gelijk vast aan een nieuw contract met 12 maanden looptijd? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @borry52 

 

In hoeverre zijn wij hier volgens jou nog nodig met een toelichting?

Zo te zien hebben @Pasi en @RoWi. hier al het juiste antwoord op gegeven.

Ontvang je een korting op je abonnement? Dan verleng je hiermee je contract voor 12 maanden. Nieuwe klanten die kiezen voor een welkomstkorting gaan ook akkoord met een abonnementduur van 1 jaar.

 

Bekijk in context

30 Reacties 30
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

zover ik weet : krijgt u korting, dan is het een jaar abonnement.

Maar is die korting niet alleen voor nieuwe klanten?

 

 

Marinus
Topicstarter
Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Nee voor nieuwe klanten het 50% voor 12 maanden.

 

Voor ons (?) is het iets meer dan 3% over 12 maanden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als het niet expliciet wordt genoemd zit je niet vast aan een abonnement voor 12 maanden.

 

Dit is inderdaad een korting die bestaande Ziggo klanten krijgen bij een pakket wijziging. Zie het als een beloning om klant te blijven. Zover mij bekend legt Ziggo bestaande klanten die hun abonnement aanpassen niet meer vast voor 12 maanden.

 

Ps @Marinus was dat niet zichtbaar in de Mijn Ziggo omgeving? Of nadat u met de Mijn Ziggo gegevens hebt ingelogd na dat was aangegeven dat u Ziggo klant bent.

Marinus
Topicstarter
Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@RoWi. 

Ik kan er natuurlijk overheen gelezen hebben, maar het was/is mij niet 100% duidelijk.

 

Indien ik dan niet vast zit aan een nieuw contract lijkt het mij een redelijke deal, zeker als ik ook de vaste telefoon er uitgooi.

Zeker als na de prijsverhogingen Max en Giga internet hetzelfde gaat kosten.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wacht eventueel de reactie van een moderator af, maar in principe moet voor u ergens akkoord mee gaat worden gemeld of u een nieuw jaar contract aangaat.

Marinus
Topicstarter
Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@RoWi. 

Ik wacht de reactie van een moderator even af, dan kan ik eventueel alles in een keer rondmaken (of juist niet).

 

Deze kan dan ook gelijk vertellen wt ik moet gaan betalen na de prijsverhoging inclusief de eventuele veranderingen.

 

Mijn ervaring is dat het dan ook goed gaat, als ik diverse ervaringen hier op het forum lees, brrrrrr.

Dat wil je niet.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Marinus
Topicstarter
Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@youriy 

Dat zou dus betekenen: "geen nieuw jaarcontract"?

 

Mooi!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zie daar geen link om het zelf te proberen en het is niet duidelijk of het geen nieuw jaarcontract is.

Wacht een Ziggo moderator af, die kan precies vertellen hoe en wat en de juiste stappen zetten voor je wensen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Elke Ziggo klant kan die 5 euro aanbieding zien bij een abonnementswijziging in zijn of haar Mijn Ziggo omgeving, wat blijkbaar niet duidelijk is of dit een dusdanige contract wijziging betreft dat je vast zit, normaliter hoort een snelheids wijziging geen consequentie te hebben voor de looptijd. Bij het doorlopen van de procedure moet dat ondubbelzinnig worden aangegeven.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

heb hier zelf gebruik van gemaakt 2 maanden geleden en zit wel degelijk aan een nieuw jaarcontract vast.

kan ook komen omdat ik tv max toen naar complete heb bijgesteld (icm internet van max naar giga dus).

 

ik geloof dat korting ervoor zorgt dat je aan een jaarcontract vastzit, als je belt met retentie voor korting krijg je die ook, maar mét nieuw jaarcontract

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Gio2903 werdt dit duidelijk vermeld voor je de bestelling bevestigde want daar gaat het om.

 

Het zal mij inderdaad niks verbazen dat die korting een prijs heeft.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

stond er inderdaad bij. anders gaan mensen na dat half jaar korting misschien wel weg. is natuurlijk niet de bedoeling hahah

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

@Marinus  schreef:

@youriy 

Dat zou dus betekenen: "geen nieuw jaarcontract"?

 

Mooi!


Nee, 6 maanden 5 euro korting, 12 maanden contract.

Screenshot_20230325-230454.png

 

Marinus
Topicstarter
Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Nou, dat is niet zo mooi.

 

En dan ook nog € 19,95 te betalen?

 

Steekt wel heel schril af tegen 12 maanden 50% korting, toch?

 

Volgens tweakers is 6 x € 10 wel het minste aan korting wat er te halen is..........

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Marinus Het voorbeeld met 100 Mbit/s en TV Max komt niet overeen met een internet verhoging voorstel en de € 19,95 zie ik nooit voorbijkomen bij alleen een internet verhoging.

 

"Volgens tweakers is 6 x € 10 wel het minste aan korting wat er te halen is.........."

Altijd leuk om over een provider zomaar iets te roepen, zoals op Tweakers, zonder dat je er ook maar enige invloed op hebt of de achtergrond weet van een situatie.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die € 19,95 uit het voorbeeld kan ook komen doordat er gekozen is voor een Next Mini. Nieuwe hardware betekent bijna altijd administratie/verzendkosten. De enige reden dat een hogere bandbreedte tot administratie kosten lijdt is de toezending van een andere modem/router.

 

Waar het nu omgaat is er staat duidelijk 12 maanden contract. Kortom wie iets wijzigt legt zichzelf deels begrijpelijk 12 maanden vast vanwege die € 5,00 korting.

 

 

Bestaande Ziggo klanten mogen deels blij zijn dat een abonnements wijziging via Mijn Ziggo een kleine korting oplevert. Dat is er nog niet zo heel lang.

 

 

Wat dat tweakers bericht betreft als iemand met de afdeling retentie belt kan het aanbod behoorlijk verschillen. Vaak gaat het om een aanvullend TV pakket ter waarde van bedrag € ***,** met een looptijd van xx maanden 

Marinus
Topicstarter
Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Zojuist niet door mij gekozen oplossing ongedaan gemaakt.

Marinus
Topicstarter
Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

3 aanvullende vragen:

 

1 - Krijg je bij omzetten 600/40 naar 1000/50 ook een nieuw modem? Ik heb nu de Giga - Arris (melkpak).

 

2 - Wat ga ik na de tariefsverhoging betalen voor 1000/50 zonder vaste telefonie? (excl. € 5 korting)

 

3 - Wordt internet Max automatisch omgezet in Giga na de tariefsverhoging (zelfde prijs)? En zo nee waarom niet?

Uitgelicht topic