Verleden week de TV van mijn schoonmoeder ( 93 jaar) van analoog naar digitaal omgeschakeld. Ik moest hiervoor van Dronten naar Joure rijden, maar ja , je doet wat je moet doen.
Abonnement is gewoon "kabel TV", dus coax kabel vanuit de muur direct naar de TV, zonder decoder, kastje o.i.d.
Met de online hulp was dit redelijk snel gebeurd, er was nml. een ingebouwde DVB_C tuner in de tv (panasonic), en alles werkte zoals in de instructies aangegeven, ( frequentie 474 MHz en Netwerk ID 4444 gebruikt) en zenders werden netjes op de juiste nummers opgeslagen. Alle zenders zoals in de Ziggo lijst "Kabel TV” waren aanwezig. Kopje koffie gedronken, en terug naar Dronten.
Vandaag Schoonmoeder aan de lijn, ze heeft alleen NPO 1,2,3 en 13 en 14 en 30 ( Omroep Friesland).
De rest geeft de boodschap “ Zender gecodeerd “ . Geeft niet ze heeft er genoeg aan zegt ze, maar dit is natuurlijk niet zoals het moet zijn.
M.I. heeft Ziggo iets aan haar aansluiting / abonnement gedaan.
Ziggo bellen, lukt wel maar niet om een MENS aan de lijn te krijgen om advies te vragen en haar adres / abonn. nummer door te geven.
Wie herkend dit en kan mij / schoonmoeder helpen , zonder dat ik weer een rit naar Joure moet maken ?
Bij voorbaat dank,
Pieter ( abonne van Ziggo in Dronten zonder problemen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Uiteindelijk de lokale "Expert" winkel gebeld, en gevraagd of ze een nieuwe tv wilden leveren. Dat wilden ze wel, maar men stelde voor om eerst even de bestaande tv te controleren / opnieuw in te stellen, lukte dit niet, dan zou men een nieuwe leveren. In tegenstelling tot wat Ziggo op de site voorstelt als netwerk id (4444) gebruikt Expert recent 5555 vertelde men mij.
TV is vandaag opnieuw ingesteld door Expert en werkt weer 100% met alle kabelzenders. Schoonmoeder blij, en ik ook, weer een ritje Joure en een halve dag bespaard. Kosten € 50, - hetgeen ik redelijk vind.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Laat haar een kijken op kanaal 925 en verder. Als het goed is zijn daar de zenders weer te vinden.
Het lijkt er op dat op miraculeuze wijze het netwerk id op 5555 is komen te staan.
heeft ze misschien aan de instellingen van de tv gezeten?
-Ik zal haar vragen naar 925 te kijken. Wel vreemd dat 1,2,3, 13 en 14 en 30 wel gewoon goed zitten zoals ingesteld, dus dat wijst er m.i. op dat het id gewoon op 4444 is blijven staan.
Ik hoop van de week toch telefonisch iemand van Ziggo te pakken te krijgen ( Hoe ?? via 1200 kom je alleen in die eindeloze menu's, maar krijgt niemand aan de lijn) die eens bij haar account / klantnr. kan kijken.
Ik heb niet het idee dat de klantenservice je hiermee kan helpen, ziggo kan niet iets op afstand in de tv veranderen.
De kanalen die je noemt zijn ongecodeerd en dit is typisch gedrag voor een tv met netwerk id 5555 zonder module.
Zit er wel een CI module met smartcard in de TV? Zonee dan kun je alleen de ongecodeerde signalen ontvangen. (of zit module+smartcard niet goed).
(overigens is het mij in het verleden wel gelukt om een persoon aan de lijn te krijgen via 1200 maar dat terzijde (en soms is het druk))
Uiteindelijk de lokale "Expert" winkel gebeld, en gevraagd of ze een nieuwe tv wilden leveren. Dat wilden ze wel, maar men stelde voor om eerst even de bestaande tv te controleren / opnieuw in te stellen, lukte dit niet, dan zou men een nieuwe leveren. In tegenstelling tot wat Ziggo op de site voorstelt als netwerk id (4444) gebruikt Expert recent 5555 vertelde men mij.
TV is vandaag opnieuw ingesteld door Expert en werkt weer 100% met alle kabelzenders. Schoonmoeder blij, en ik ook, weer een ritje Joure en een halve dag bespaard. Kosten € 50, - hetgeen ik redelijk vind.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.