Upgrades abonnement

Beste Community,

Al een tijdje klant bij Ziggo met het standaard tv en internet abonnement. Nu werd ik vorige week gebeld met een aanbod voor het GiG netwerk. Vanwege de beperking omtrent deze hoge snelheid van mijn Ubiquiti apparatuur hier voor bedankt. Nu heb ik van de week gebeld voor een upgrade naar een hogere internet snelheid en de Mediabox next. 

Uiteindelijk kwam ik uit op het Max pakket voor zowel internet als tv. Mijn abonnement loopt tot juni of juli dit jaar. Volgens de gesproken medewerker kon ik binnen mijn huidige abonnement de upgrade activeren zonder opnieuw een verbintenis aan te gaan. Wel was dan wel noodzakelijk om geen nieuwe korting of aanbieding te accepteren. Prima, kan ik een aantal maanden kijken of het bevalt en echt noodzakelijk is (internet). 

Nu zag ik vandaag een mail waarin stond dat het contract voor 12 maanden is, en dat er een bedrag wordt gerekend van 19,95 euro administratiekosten. Dit is dus niet zoals aan de telefoon is besproken. 

Gebeld naar de klantenservice en uitermate vriendelijk te woord gestaan door een medewerkster. Volgens haar was het dus niet mogelijk in een lopend contract een upgrade te activeren. Zij heeft verschillende afdelingen gebeld voor informatie.  Kortom 19,95 wordt gecrediteerd. Gesprek met eerste medewerker terug luisteren scheen nogal lastig te zijn. 

Twee verschillende medewerker, twee verschillende verhalen. Waar gaat de communicatie mis? 

ChrisCC
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
8 Reacties 8

Als u zorgt dat postcode en huisnummer in uw profiel staan, (alleen zichtbaar voor moderators), dan leg ik het issue voor aan het moderatieteam. Zij kunnen diep in de systemen van Ziggo kijken en wellicht achterhalen wat er aan de hand is.

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5146Reacties
  • 214Oplossingen
  • 1786Likes

@ChrisCC adresgegevens in je profiel plaatsen doe je door te klikken op je foto / avatar rechtsboven > profielinstellingen. Een moderator kan dan je gegevens erbij pakken.

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5146Reacties
  • 214Oplossingen
  • 1786Likes

Bedankt voor je bericht, gegevens staan er in. 

ChrisCC
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag @ChrisCC en welkom op de Community,

Vervelend om te lezen dat je niet goed geïnformeerd bent over de upgrade van het abonnement. Ik heb je gegevens er even bij gepakt en ben er even voor je ingedoken.

In zekere zin hebben beide collega's gelijk. Het klopt dat wanneer je jouw pakket upgrade de normale looptijd (contract) in stand blijft en niet veranderd. Er is alleen een maar. 

Zo te zien heb je het pakket naar  Internet Max en TV Max Next. Bij alle abonnementen met de Next is een jaarcontract van toepassing. Dit dient ook op de orderbevestiging terug te vinden zijn.
Het spijt mij dat dit bij het aanpassen van het pakket ook niet mondeling is doorgegeven net als de eenmalige kosten a € 19,95. De kosten a € 19,95 worden in ieder geval gecrediteerd. 
Laat het mij maar weten als je hierover verder nog vragen hebt. Wij helpen je dan graag. 

Tot slot: volgens de Wet koop op afstand heb je 14 dagen bedenktijd om alsnog van je koop/upgrade af te zien. Het is dus mogelijk om het pakket weer terug te zetten zoals het was met de eerdere looptijd. 
Je dient dan de Next wel te retourneren. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5297Reacties
  • 414Oplossingen
  • 1022Likes

Waarom is dat nu eigenlijk die 12 maanden? Ik zie het bijna als een straf om TV Max/Next te bestellen. Je doet neem ik aan geen upgrade om na een maand over te stappen.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4613Reacties
  • 196Oplossingen
  • 1127Likes

@RoWi. Daar is nou eenmaal voor gekozen bij alle pakketten met de Mediabox Next. Ik ben helaas niet betrokken bij dergelijke besluitvormingen. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5297Reacties
  • 414Oplossingen
  • 1022Likes

Paul Ziggo wrote:

@RoWi. Daar is nou eenmaal voor gekozen bij alle pakketten met de Mediabox Next. Ik ben helaas niet betrokken bij dergelijke besluitvormingen. 

Ik had beter moeten weten, bij het stellen van deze vraag. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 4613Reacties
  • 196Oplossingen
  • 1127Likes

Jammer! Al best wel wat jaartjes klant bij Ziggo en altijd goed geholpen. Dit is wel een gevalletje hele slechte communicatie. 

Als er verder geen gewenste oplossing komt, ga ik het pakket annuleren. Jammer want de next box is wel een verademing na  het hebben van de media xl. 

ChrisCC
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgelicht topic