Vraag
Reacties
Oplossing
LisanneK
Level 2

UPC mediabox HD vervangen door Next of Next mini

Goedemiddag,

Ik hoor van andere abonnementhouders van Ziggo dat hun UPC mediabox kosteloos wordt omgeruild voor een Next mini. Wij vroegen ons af of dat voor ons ook mogelijk is. 

Ik lees nog wat verschillen tussen de Next en de Next mini, welk apparaat is voor ons het beste?

Met vriendelijke groeten,

Lisanne

0 Kudos
Oplossingen
32 Reacties 32
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Dank je wel beide @Garihd  en @Verwijderd account 

RoWi.
Level 20

Als het gaat over de keuze tussen een Next of de Mini zie ik niet wat hier of topic is.

Voor een Mini is één verbinding.genoeg, bij voorkeur bedraad internet.  Voor een Next zijn beide nodig dus een coaxkabel en een netwerk kabel of wifi. Wat er veranderd is dat het specifiek een Ziggo lijn moet zijn. Om volledig van de diensten gebruik te kunnen maken is hoe dan ook een internet verbinding nodig met een Next.

Dan blijft wat beslissende factor betreft de aansluitingen over. En dat staat en valt met het gebruik.

De maandlasten gaan zo lees ik met €6,00 omhoog dus € 72,00 per jaar. Met een TV start abonnement hebben beide boxen dan enkel als meerwaarde de twee dagen via de gids kunnen terugkijken en het handjevol aanwezige apps. Ik vraag mij sterk af of dat dan opweegt tegen voorlopig niks veranderen.

LisanneK
Level 2
Topicstarter

Dankjewel, dan houden wij graag onze oude box. Ik lees dat er voor ons weinig/geen meerwaarde aan een Next zit, dus dan laten we het lekker zo.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@RoWi.  waarom moet je over het antwoord van @Erik P heen die alles al uitlegt en jij de koste nog eens hoger maakt. Ik snap niet dat je een Community Moderator in twijfel neemt.

Ik begrijp hem niet.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Dave "Nu raak ik het pad kwijt @Bert  en @Visser_ 

de Media Box Next zal nooit Coax loos zijn omdat veel oudere mensen met oude Pace, Cisco en Media Box XL deze graag weer oo Coax willen, ook veel ouderen hebben alleen een TV abonnement zoals me vader die heeft alleen moden internet only voor de Media Box XL"

@Dave Even voor de volledigheid, de Next kan volledig zonder coaxkabel werken, als dat zo wordt ingesteld in de Next, dat kan nu al met 4K Love Nature, dat gaat al via het modem en niet via de coax kabel.

Dat heeft verder niets te maken met het uitzetten van DVB-C voor allerlei andere mediaboxen en TV's, dat zal nog zeker 5-10 jaar te gebruiken zijn.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Bert  Neem aan dat ze de Next voorlopig laten zoals het is, als mijn vader van 90 via internet moet doen, is ie de klos. Hij gebruikt nu de MBXL Internet Only voor de EPG en update's en hij wil dit zo laten, dan gaan ze dit toch niet ook met de Next zo doen als de Mini. Daarvoor zijn dan toch de Mini's toch gekomen. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd. Vind ook beetje vreemde kwestie dat ze na 24ste Coax Loos worden. Ik weet je bedoeld het goed dat weet je, ik snap Ziggo nu even helemaal niet.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Dave 

De Next wordt na de 24ste niet coax loos, dat is nooit door Ziggo zo gemeld en nooit ergens geschreven.

@Erik P schreef hierboven in zijn bericht precies zoals het is:

"Als je een Mediabox Next wil, dan heb je ook een internet abonnement van Ziggo nodig.  

De Mediabox Next ontvangt de abonnementsgegevens via een beveiligde verbinding.

Om de beveiliging te waarborgen is het belangrijk dat de internetverbinding via het Ziggo netwerk loopt.

Bij de update van 24 januari werkt de Mediaobox Next niet meer via een internetverbinding via een netwerk van een andere provider.

De coaxkabel blijft -net als nu- gewoon nodig voor live tv."

Verwijderd account
Niet van toepassing

Maar @Bert , het is toch wel zo dat de Next ook bij een internetstoring vanaf 24 januari niet meer werkt voor de live kanalen?

Ik ga ervan uit dat de next helemaal niet meer zonder internet functioneert, ook niet voor heel even.Klopt dat?

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Dank je @Bert  die wilde ik weten dank je mijn hart klopt even wat minder dan snel dan net 😉

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Verwijderd account  schreef:

Maar @Bert , het is toch wel zo dat de Next ook bij een internetstoring vanaf 24 januari niet meer werkt voor de live kanalen?

Ik ga ervan uit dat de next helemaal niet meer zonder internet functioneert, ook niet voor heel even. Klopt dat?

@Verwijderd account Dat is de vraag, geen idee.

Ik vermoed dat er niet continu een verbinding is voor de controle  van de abonnementsgegevens.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik twijfel ook @Bert .

Misschien dat jij/iemand anders met een Next dat na 24 januari wilt testen?Ik heb zelf een XL, dus hier kan ik het niet testen.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Ik neem niemand in twijfel ik verduidelijk enkel de situatie. Als deze verandering tot hogere maandlasten lijdt, dan is het niet meer dan netjes hier extra aandacht aan te schenken. 

De in het start topic vermoedelijk bedoelde administratie kosten is één ding, maandelijks meer kosten moeten wel opwegen tegen wat je er voor terugkrijgt. En die maandelijkse extra € 6,00 die duidelijk worden genoemd wegen in mijn ogen niet op tegen de twee dagen mogen terugkijken en de apps.