1
Vraag
2
Reacties
LisanneK

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

UPC mediabox HD vervangen door Next of Next mini

Goedemiddag,

 

Ik hoor van andere abonnementhouders van Ziggo dat hun UPC mediabox kosteloos wordt omgeruild voor een Next mini. Wij vroegen ons af of dat voor ons ook mogelijk is. 

 

Ik lees nog wat verschillen tussen de Next en de Next mini, welk apparaat is voor ons het beste?

 

Met vriendelijke groeten,

Lisanne

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

We gaan een beetje off topic. Als je een Mediabox Next wil, dan heb je ook een internet abonnement van Ziggo nodig.  De Mediabox Next ontvangt de abonnementsgegevens via een beveiligde verbinding. Om de beveiliging te waarborgen is het belangrijk dat de ze internetverbinding via het Ziggo netwerk loopt. Bij de update van 24 januari werkt de Mediaobx Next niet meer via een internetverbinding via een netwerk van een andere provider. De coaxkabel blijft -net als nu- gewoon nodig voor live tv.

@LisanneK Een overgang naar de Mediabox Next of de Mediabox Next Mini is helaas niet kosteloos. Je hebt nu een Internet Basic en TV Start (zonder bellen) abonnement van 46.00 euro ( exclusief Viaplay). Voor een Next of een Next Mini wordt het maandbedrag €52,50 (exclusief Viaplay). Via deze weg of Mijn Ziggo kan je dit aanvragen. 

Bekijk in context

LisanneK
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dankjewel, dan houden wij graag onze oude box. Ik lees dat er voor ons weinig/geen meerwaarde aan een Next zit, dus dan laten we het lekker zo.

Bekijk in context

32 Reacties 32
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik ga dit voorleggen aan een Ziggo Community Medewerker dan komen ze langs en wordt dit in werking gezet, hiervoor hoef je niks te doen dan afwachten.

 

Het verschil tussen de Next Mini is deze gaat op Internet UTP/Wifi en HDMI en heeft geen Coax en ook de Afstandsbediening is niet infrarood.

 

De Media Box Next Heeft een Coax verbinding en meer mogelijkheden tot geluidsapparaten en kan op UTP of Wifi maar heeft wel dezelfde Apps als de Mini.

 

Ook voordeel van de Media Box Next als internet uitvalt, kan je met Coax gewoon door blijven kijken met TV, ik zou de Mini meer voor de extra TV in de slaapkamer aanbevelen en in de woonkamer een Media Box Next. Mijn voorkeur. Het gaat om wat u als klant wil.

 

Vermeld graag postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

"Het verschil tussen de Next Mini is deze gaat op Internet UTP/Wifi en HDMI en heeft geen Coax en ook de Afstandsbediening is niet infrarood."

 

@Dave! De afstandsbediening van de Next mini heeft wel infra rood om van een TV of versterker het volume te kunnen bedienen.

 

@LisanneK Verschillen tussen de Next en Next mini: Mediabox Next of Mediabox Next Mini? - Ziggo Community

LisanneK
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt! Als ik dit zo lees is de Next toch het beste, het gaat om de tv in de woonkamer. Mijn vriend klaagt wel eens dat het internet traag wordt als ik aan het streamen ben, dus dan is extra belasting op het internet niet handig 😉

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemiddag @LisanneK , welkom op onze Community. Wat ontzettend leuk om te lezen dat je zoveel informatie krijgt voorgeschoteld in je eerste topic! Onze leden helpen onze leden altijd graag met alle vragen hier.
 

Heb je zo voldoende informatie om je pakket aan te (laten) passen? Mocht je nog aanvullende vragen hebben, stel ze gerust. Als ik jullie pakket mag aanpassen naar ons Next pakket, dan kan ik dit via dit topic voor je regelen. 

LisanneK
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Meindert,

Ik vroeg mij af of onze UPC mediabox HD kosteloos kan worden omgeruild. Ik heb toevallig vorige week contact gehad met iemand die ook nog een UPC apparaat heeft staan, en die klant is benaderd om de box gratis om te ruilen voor een Next (mini). Wij hebben echter niks gehoord, dus vandaar dat ik het even navraag. 

Garihd

Level 16
  • 2021Posts
  • 72Oplossingen
  • 1105Likes

U bedoeld dan de 'standaard' administratie kosten. Dat verschilt per klant. Als we door Ziggo zelf worden benaderd is dit doorgaans zonder deze kosten. Hier kan enkel een moderator antwoord opgeven wat in dit geval mogelijk is.

GottfriedJulius

Level 6
  • 124Posts
  • 7Oplossingen
  • 44Likes

Let op.

Als je "hoofd mediabox" defect is, is ZIGGO contractueel verplicht je een nieuwe te sturen. ZONDER administratie kosten !  Maar ik heb wel begrepen dat het kapotte apparaat niet ( kan ) vervangen wordt door eenzelfde type zodat men dan de Mini stuurt. 

Maar "gewoon' omruilen daar moet wel administratiekosten etc. voor worden betaald.  Da's logisch.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

nogmaals dat verschilt per klant

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Bert  tegen mij werd er iets anders vermeld, maar ik geloof je heel graag, dat weet je gelukkig wel, misschien heb ik het van degene iets anders gelezen.

 

@LisanneK Beste is een Media Box Next die heeft Coax ondersteuning en mocht internet wegvallen kan je gewoon televisie kijken, dat kan niet met de Media Box Mini die valt ook uit. De Media Box Next bied ook meer mogelijkheden betreft de Optische audio apparaten, daarin is de Mini nog niet geheel compleet en up to date.

Beste keus is de Media Box Next, u kunt altijd nog naar de Mini toe kostenloos.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Dave!  schreef:

@LisanneK Beste is een Media Box Next die heeft Coax ondersteuning en mocht internet wegvallen kan je gewoon televisie kijken, dat kan niet met de Media Box Mini die valt ook uit.


Hoi @Dave! ‌‌,

Klopt helemaal, alleen moet daar wel bij gezegd worden dat dit voordeel vanaf 24 januari niet meer aanwezig is🙂

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Verwijderd account  dank je voor de informatie, dat wist ik niet. 👍🏻

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Verwijderd account  schreef:

@Dave!  schreef:

@LisanneK Beste is een Media Box Next die heeft Coax ondersteuning en mocht internet wegvallen kan je gewoon televisie kijken, dat kan niet met de Media Box Mini die valt ook uit.


Hoi @Dave! ‌‌,

Klopt helemaal, alleen moet daar wel bij gezegd worden dat dit voordeel vanaf 24 januari niet meer aanwezig is🙂


@Verwijderd account Bedoel je hiermee te zeggen dat de coax uitgeschakeld wordt op de Next?

Want zo heb ik het niet begrepen, de Next kan daarna niet meer zonder Ziggo netwerk aansluiting.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Nu raak ik het pad kwijt @Bert  en @Verwijderd account 

de Media Box Next zal nooit Coax loos zijn omdat veel oudere mensen met oude Pace, Cisco en Media Box XL deze graag weer oo Coax willen, ook veel ouderen hebben alleen een TV abonnement zoals me vader die heeft alleen moden internet only voor de Media Box XL, deze laat hij staan want hij vind het goed werkend apparaat en mist het klokje bij upgrade naar de Next, en hij zal nooit internet nemen op zijn 90ste laat staan mobiel. Hij is ouderwets heeft wel Samsung 5 Series UHD TV maar geen 4K.

Garihd

Level 16
  • 2021Posts
  • 72Oplossingen
  • 1105Likes

Ik heb ergens gelezen dat er een update komt waardoor we verplicht worden dat een Mediabox Next verbonden moet zijn met een Ziggo internet verbinding. Is deze box niet hybride of hoe dat ook heet, dan zou deze in de toekomst volledig zonder coax bruikbaar zijn zoals nu de Next.

 

Zoals ik het uit dat artikel begrijp gaat dan bij internet uitval de Next niet werken, dat verbaasde mij aan dat artikel. En hier vind ik ook niet zo veel, behalve een topic waar wat vragen worden beantwoord. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Dave! @Bert ,

Er is internet nodig om ''de beveiliging te waarborgen'' vanaf 24 januari.Als de internetverbinding verbreekt zal dat niet meer kunnen en zal de next dus ook helaas niet meer werken.

Coax word voorlopig niet uitgeschakeld.Of dit ooit wel gaat komen, geen idee.Misschien is het zo dat als DVB-C uitgezet word dat de next al te verouderd is.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Verwijderd account  Ik heb hier nog niks over gehoord en ook niet van de Medewerkers, misschien weet Bert meer, maar lijkt me niet dat ze de Next zomaar stoppen, wat ik al zei heel veel ouderen zoals mijn vader die alleen een digitale Media Box heeft kan dan helemaal niks en moet internet nemen om TV te kijken, weet nu al dat ie dat niet gaat doen, hij heeft alleen internet die zijn Media Box XL voed met gegevens maar voor de rest is alles daar neutraal met een draadloze telefoon geschikt voor gehoortoestellen en voor de TV.

 

@Garihd zelfde voor jou deze hebben we nog niks van vernomen en de Next Mini gaat nu volledig via Internet en ik heb er spijtig 2 in huis, inplaats 1 om 1 maar dat klopt, nadeel internet plat, dan ligt mijn TV ook stil, zonder COAX heb je dan geen TV die gaat wel door alleen de On Demand en Terugkijken valt even tijdelijk stil.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Maar ja @Dave! .Ziggo laat die ouderen toch wel in de steek.Zover ik het nu hoor worden in die gevallen Pace boxen al niet meer uitgegeven en is dat nu de XL.Maar die word niet meer gereviseerd en op=op is dan nu het geval.Als de voorraad echt eenmaal op is en de mediabox van zo'n iemand defect is kan ziggo geen alternatief leveren.Ja alleen CI+ en kabeltv maar het gros van die ouderen zal een TV hebben die dat niet ondersteund.

 

Garihd

Level 16
  • 2021Posts
  • 72Oplossingen
  • 1105Likes

Ziggo gaat of heeft de klanten die dit betreft zelf actief benaderd, blijkbaar is er tot nu toe verzuimd hier op dit medium een algemeen bericht over deze verandering te posten.

 

Ps @Dave! Hier is de enige reactie hierover vanuit Ziggo te vinden.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Mediabox-Next-na-update-mogelijk-op-zwart/m-p/1108457/highlig...

 

Er wordt niet 'gestopt' met de Next het gebruik hiervan lijkt meer aan banden te worden gelegd.

 

Of voor de topic starter de Next of de Mini beter is hangt van de aansluit mogelijkheden en het gebruik af. Wordt er geen radio geluisterd zal het weinig verschil maken. Met een AV audio installatie maakt het ook weinig verschil. Je sluit of je apparaat meteen aan op de TV of via een AudioVideo systeem met deze laatste methode is het minder erg dat de Mini alleen een HDMI aansluiting heeft.

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

We gaan een beetje off topic. Als je een Mediabox Next wil, dan heb je ook een internet abonnement van Ziggo nodig.  De Mediabox Next ontvangt de abonnementsgegevens via een beveiligde verbinding. Om de beveiliging te waarborgen is het belangrijk dat de ze internetverbinding via het Ziggo netwerk loopt. Bij de update van 24 januari werkt de Mediaobx Next niet meer via een internetverbinding via een netwerk van een andere provider. De coaxkabel blijft -net als nu- gewoon nodig voor live tv.

@LisanneK Een overgang naar de Mediabox Next of de Mediabox Next Mini is helaas niet kosteloos. Je hebt nu een Internet Basic en TV Start (zonder bellen) abonnement van 46.00 euro ( exclusief Viaplay). Voor een Next of een Next Mini wordt het maandbedrag €52,50 (exclusief Viaplay). Via deze weg of Mijn Ziggo kan je dit aanvragen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic