marcovdarend

Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Twijfel over abonnement ivm F1 in 2022 en verhoging van kosten

Hallo,

 

Met de komende prijsverhoging maar ook met de verandering dat onder andere Formule 1 niet meer gratis via Ziggo wordt aangeboden ben ik aan het kijken wat de meerwaarde van Ziggo dan nog voor me is. 

 

Dit heb ik nu:

Internet Max en TV Complete (zonder Ziggo Bellen)

 

Kan ik zo maar TV Complete uit mijn pakket kunnen halen en bv Internet houden of zelfs uitbreiden? Nu zit het in mijn pakket, maar als het voor mij niet meer per se gaat om Ziggo, kan ik dat bijvoorbeeld ook via NL Ziet Live gaan kijken. De extra zenders die ik heb doordat ik een koppeling heb met mijn Vodafone heb ik ook niet echt nodig nu ik meerdere streaming diensten heb zoals Netflix.

 

Als ik elders internet afneem (KPN, heb ik 50 euro per maand, plus NL Ziet voor 7,95 per maand) ben ik per maand onder de 60 euro klaar en heb ik iets vergelijkbaars dan wat ik nu heb/krijg voor 80 euro bij Ziggo. 

 

Wat is de meerwaarde van Ziggo waar ik dan nog ruim 20 euro per maand meer voor betaal? Ik ben happy customer, maar de twijfel slaat toe! Zeker omdat het verschil nu oploopt boven de 20 euro! Is er een mogelijkheid om alleen internet af te nemen van Ziggo en de rest uit het abonnement te halen?

20 Reacties 20
Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Het content op Ziggo Movies&Series L, dat je gratis bij Vodafone krijgt is anders dan bij Netflix. Kijk hier goed naar of je dan echt zonder kan.

Kijk ook of je echt internet Max nog nodig hebt, sinds de snelheid verhoogd is kan jd wellicht een stap omlaag.

Vergeet niet dat je bij Vodafone je korting kwijt raakt en je extra data als je weg gaat bij Ziggo. 

marcovdarend
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Het aanbod van Movies en Series is inderdaad leuk, maar ik heb de dingen momenteel bekeken die ik wilde bekijken. Bij Vodafone gebruik ik in de praktijk ook bijna nooit mijn gigantische bundel. Wel een goeie inderdaad! 

 

Vraag is dan of ik mijn pakket kan downgraden, zodat TV er uit valt. Is dat mogelijk @Template ?

Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Je hebt Movies&SeriesL bij Vodafone gratis, dat is wat anders dan Movies&SeriesL, L bevat veel meer films&series dan zonder L.

Je zou normaal wel je tv pakket wel kunnen downgraden

marcovdarend
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ja ik denk dat er dan een moderator aan te pas moet komen, want zelf kan ik dit niet online regelen.  Ik zou dan graag willen weten wat het kost als ik alleen Internet Max afneem. En over die Movies en Series L had ik het inderdaad. Ik kijk daar niet heel veel van, dus kan makkelijk zonder 😉

 

Wie kan me zeggen wat alleen Internet Max kost?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@marcovdarend  sinds kort heeft Ziggo ook een internet only abonnement. Dat is niet helemaal internet only je houd de ongecodeerde dvb-c kanalen alleen kan je de Ziggo Go app niet gebruiken( dat scheelt € 6,00) 

 

Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Gaat dat niet ten koste van je Vodafone dubbele data en kortingen bij Vodafone? 

marcovdarend
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ja dat gaat het wel denk ik! Maar als ik zowel dat niet gebruik als Movies en Series L, maar alleen internet en TV kijk, dan kan ik mijn Internet Max wel houden en met NL Ziet mijn Mediabox vervangen. Opnemen doe ik wel, maar NL Ziet laat me een jaar terugkijken. Live TV voor SBS, RTL en NL123 is prima mogelijk met NL Ziet. Als het maar 6 euro scheelt, dan is dat net niet rendabel om voor 8 euro NL Ziet te nemen.

marcovdarend
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ik kan als nieuwe klant kiezen voor Internet Max zonder Interactieve TV voor 60,50 euro. Dan behoud ik snelheid met NLZiet live tv kijken en media box vervangen voor totaal 68,50 per maand. Ziggo biedt dit dan aan voor 80 euro. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template  schreef:

@RoWi. Gaat dat niet ten koste van je Vodafone dubbele data en kortingen bij Vodafone? 


Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom Je combineert een Ziggo product met een Vodafone product.

Ik kan daar niet iets over vinden op dit moment.

 

Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@marcovdarend als je internet only neemt met alleen TV Max, heb je gratis TV zenders erbij. Dat bespaart je de kosten van N ziet.

Ben je in het bezit van een Humax decoder waar een harde schijf inzit dan kan je ook opnemen

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template  schreef:

@marcovdarend als je internet only neemt met alleen TV Max, heb je gratis TV zenders erbij. Dat bespaart je de kosten van N ziet.

Ben je in het bezit van een Humax decoder waar een harde schijf inzit dan kan je ook opnemen


@Template nee want met TV Max gaat de totaal prijs juist ongeveer € 20,00 omhoog,

Een deel is voor de opname mogelijkheid en €11,95 van dat bedrag is voor Movies en Series XL.

Of bedoelde je Internet Max met de ongecodeerde TV kanalen, met het nieuwe" internet only" is interactieve TV niet mogelijk.

 

Een tweede hands Humax 5200C is een idee voor opname mogelijkheid.

 

marcovdarend
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ik zag dat Internet Max met Kabel TV (met bv de humax) op 66,50 per maand komt. Zonder TV is dat 60,50 euro. Dus je betaalt in principe 6 euro voor KabelTV zonder opname mogelijkheden. Als je dit achterwege laat en 60,50 pakt bij Ziggo en NL Ziet neemt voor TV kijken kom je op 68,50. 

Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Dat was een type fout, moest zijn internet Max zonder tv 

marcovdarend
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Op zich is het mogelijk om beiden te doen dan! Humax aanschaffen en Kabel TV nemen voor 66,50 en NL Ziet voor de interactie en eventueel langer terugkijken voor 8 euro. Is 74 euro, wat nog steeds 6 euro goedkoper is dan Ziggo Pakket dat ik nu heb. Toch?

marcovdarend
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

PS ik heb al een Mediabox XL in huis, dus hoef geen humax in mijn geval dan...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als je naar internet only gaat moet de MB XL retour naar Ziggo.

De MB XL krijg je nu standaard bij TV Start, daarmee kan je niet meer opnemen, met de nieuwe software.

marcovdarend
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Goed punt! Ik zie tegen NL Ziet, alles via mijn chromecast op, want soms past oma op de kids en dan kan de tv niet aan enzo... Dus niet optimaal voor slechts een paar euro minder. Ik ga me er toch nog even verder in verdiepen! Tips zijn welkom!

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

Voor het oppas oma deel: kijk anders ook eens bij de Amazon Firestick, alles verloopt via apps ook NL Ziet... Na installeren nooit meer gedonder gehad 😀 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

NL ziet is op nagenoeg elke smart TV wel beschikbaar.

 

@marcovdarend wat zijn de must see programma's of zenders? En wat wil je maximaal kwijt zijn. Zet dat op een rijtje.

 

PS voor het bedrag wat je bij de groene provider kwijt bent krijg je bij de magenta provider vast internet en onbeperkt mobiel internet.

 

Uitgelicht topic