1
Vraag
2
Reageer en help mee
iamcode

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tweede mediabox mogelijkheid

Hoi allemaal.

Ik zit er aan te denken om over te stappen naar het Start pakket van Ziggo, maar bij het pakket samenstellen kan ik alleen een extra CI+ Module toevoegen.
Aangezien we hier geen smart tv's of Chromecasts hebben en er veel Netflix word gekeken is dat niet echt handig.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om een tweede mediabox te krijgen in plaats van een CI+ Module.
En zo ja, hoe?
5 Reacties 5
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Met een CI+ module kan je inderdaad wel extra TV digitaal kijken en genieten, maar er is geen Netflix aanwezig.

Dan ben je al gauw genoodzaakt het 2e Complete pakket te nemen Ziggo Zender Pakketten vergelijken daar krijg je een Media Box XL bij en die bezit Netflix.
B.J.O.

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Voor een tweede tv:
Extra media box standaard biedt geen mogelijkheid om Netflix te kijken.
De extra Mediabox XL combineert alleen met de XL in de woonkamer.
Dus dan hebben we het over een compleet pakket.
En dan de vraag of de extra media box XL nog wordt uitgegeven ivm software onderzoek.
Vraag dit maar na bij de klanten service.
Anders kan je alsnog met een wifi versterker en Chromecast gaan streamen mits je tv geschikt is natuurlijk.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
B.J.O. De Extra Media Box XL wordt niet meer uitgegeven en dan ben je al verwezen naar de Humax 5500 die Digitale TV ondersteund, maar geen Netflix.

iamcode en All
Beste is even wachten tot Ziggo de Media Box Next in zijn Zenderpakketten gaat nemen, dan kan je gewoon een Next nemen als Media Box.

De Next wordt gefaseerd uitgerold, mensen krijgen een bericht van Ziggo om de Media Box XL om te ruilen, misschien is dit nog even een optie
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Er zijn talloze MediaBoxes die Smart-TV functies -en meer- hebben, waaronder Netflix.
Je sluit zo'n Box Wireless of bekabeld aan op je computernetwerk en via HDMI op een 'domme' TV. Als je in die TV een CI+ Module kunt plaatsten dan kijk je TV via die Module en de rest doe je via het Boxje.
Let er op dat zo'n Box ook bekabeld kan worden aangesloten op je netwerk. Dan kun je daar op terugvallen als Wireless tegenvalt.

Je hebt Apple TV, Android Boxes, etc, etc.
De keuze is enorm en de prijsverschillen zijn aanzienlijk. Je zult je goed moeten orienteren.
Hier slechts willekeurige voorbeelden.
https://www.mediaboxkopen.nl/in-webshop/

Als je het aandurft kun je al voor $20 terecht bij Ali.
https://www.aliexpress.com/premium/mediabox.html?SearchText=mediabox&d=y&initiative_id=SB_2019042822...
iamcode
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jammer dat dat dan toch of met een omweg of met een flink hogere prijs moet.
Je zou denken dat Ziggo ondertussen iets meer met de tijd mee zou gaan.
Ik denk dat ik inderdaad beter nog even af kan wachten.

In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal. ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic