Ha iedereen!
Misschien kan iemand mij hier op het forum helpen bij de volgende vraag.
Momenteel woon in op de benedenverdieping van een woning. Boven mij woont een gezin. Beide wonen we op hetzelfde huisnummer. Internet en Tv komen het huis binnen via een centraal punt. In mijn slaapkamer zit een ‘splitter’ waarvan één uitgang voor mij is (de begane grond) en één uitgang die naar boven gaat (de eerste verdieping waar het andere gezin woont). We hebben allebei een eigen abonnement.
Nu ben ik aan het overwegen om mijn tv abonnement op te gaan zeggen. Is deze keuze dan op invloed van het abonnement van het gezin dat boven mij woont? Oftewel, kan het gezin boven wel TV blijven kijken via hun eigen modem en abonnement?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welkom op de Community! Waar we altijd klaar staan voor de nodige adviezen.
Al zie ik wel dat je gisteravond al telefonisch contact hebt gehad, wil ik je toch wat meer informatie geven.
In de basis is het zo geregeld, dat iedere woning een eigen aansluiting moet hebben. In dit geval lijkt het erop dat 1 woning in tweeën is gesplitst, maar er maar 1 kabel de woning binnen komt. Via een verdeler hebben jullie het signaal momenteel doorgetrokken, en dat is officieel gezien niet toegestaan.
Beide partijen hebben (wonderbaarlijk gezien) wel een eigen abonnement, en dat betekent dat jouw opzegging geen invloed heeft op de bestaande bovenbewoner. Overigens betekent dit wel dat na jouw opzegging, de nieuwe koper/huurder van jouw woning geen eigen abonnement meer kan afsluiten door het bestaande abonnement van de bovenbewoner.
Als de aansluiting in jouw woning binnenkomt, is dat de eerste officiële AOP. Theoretisch gezien zal de bovenbewoner een eigen kabel moeten aanvragen om gebruik te maken van onze diensten.
Doordat dit nu niet is gedaan, zal dit in de toekomst wel voor aansluit/vraag problemen gaan zorgen.
Via www.mijnaansluiting.nl zal de bovenbewoner een eigen kabelaanvraag moeten indienen om zo in deze woning tot een eigen aansluiting te komen. Hou er rekening mee dat dit alleen mogelijk is mits er bij de gemeente ook een toevoeging op het huisnummer bekend is. ( Gemeentelijke basis administratie / Huisnummer besluit )
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je inhoudelijk nog meer vragen hebben, stel ze hier gerust.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Neem je enkel TV af? Ik vraag mij ook af of Ziggo dan in hun administratie een A of B bij de buren heeft gezet. Want feitelijk kunnen er geen twee abonnementen op 1 gba adres worden uitgegeven.
Het signaal zal er niet meteen af gaan dus het zal niet meteen gevolgen hebben voor je bovenburen.
Is je profiel voorzien van de nodige NAW gegevens dan kan een moderator op basis van die gegevens betere of completere informatie geven.
2 ziggo abonnementen op het zelfe adres is niet mogelijk groot kans dat als
jij het tv gedeelte opzeg de boven buren alleen nog maar kabel tv ongecodeerde zenders kunnen kijken
@anoniemforum schreef:2 ziggo abonnementen op het zelfe adres is niet mogelijk groot kans dat als
jij het tv gedeelte opzeg de boven buren alleen nog maar kabel tv ongecodeerde zenders kunnen kijken
Goede aanvulling die kans bestaat inderdaad. Ik ben ook heel benieuwd naar het punt van binnenkomst en die splitter. Aan de andere kant als er in de administratie echt twee abonnementen bekend zijn, zou het geen invloed mogen hebben. We zullen het afwachten waar de moderatoren mee komen.
Komt de post ook op hetzelfde huisnummer of is er toch een verschil? A en B of een 1 of 2 character of iets dergelijks.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, vandaag langskomen in dit topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan en eventueel de toch enigszins afwijkende tussen haakjes erachter, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Welkom op de Community! Waar we altijd klaar staan voor de nodige adviezen.
Al zie ik wel dat je gisteravond al telefonisch contact hebt gehad, wil ik je toch wat meer informatie geven.
In de basis is het zo geregeld, dat iedere woning een eigen aansluiting moet hebben. In dit geval lijkt het erop dat 1 woning in tweeën is gesplitst, maar er maar 1 kabel de woning binnen komt. Via een verdeler hebben jullie het signaal momenteel doorgetrokken, en dat is officieel gezien niet toegestaan.
Beide partijen hebben (wonderbaarlijk gezien) wel een eigen abonnement, en dat betekent dat jouw opzegging geen invloed heeft op de bestaande bovenbewoner. Overigens betekent dit wel dat na jouw opzegging, de nieuwe koper/huurder van jouw woning geen eigen abonnement meer kan afsluiten door het bestaande abonnement van de bovenbewoner.
Als de aansluiting in jouw woning binnenkomt, is dat de eerste officiële AOP. Theoretisch gezien zal de bovenbewoner een eigen kabel moeten aanvragen om gebruik te maken van onze diensten.
Doordat dit nu niet is gedaan, zal dit in de toekomst wel voor aansluit/vraag problemen gaan zorgen.
Via www.mijnaansluiting.nl zal de bovenbewoner een eigen kabelaanvraag moeten indienen om zo in deze woning tot een eigen aansluiting te komen. Hou er rekening mee dat dit alleen mogelijk is mits er bij de gemeente ook een toevoeging op het huisnummer bekend is. ( Gemeentelijke basis administratie / Huisnummer besluit )
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je inhoudelijk nog meer vragen hebben, stel ze hier gerust.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.