Vraag
Reacties
RJBR
Level 5

Trouwe klanten Vodafone EN Ziggo

En het is zover, KPN heeft ook haar glasvezel binnen gebracht gisteren en hangt naast die van Delta.

Gisteren heb ik de stoute schoenen aangetrokken en Ziggo gebeld om te kijken welke korting ik kon krijgen en mogelijk zelfs een Next Mini! Uiteindelijk ziet iedereen dat je 50% korting krijgt als nieuwe klant!

De eerste keer bellen leverde een korting op het huidige abonnement van, jawel, €20. Deze Ziggo medewerker was ook “erg enthousiast” moet ik zeggen.

Tweede keer bellen leverde een korting op van €35 en ze zou mij de aanbieding sturen, zodat ik kon kijken of het echt wat zou zijn.

Ze stuurde mij een link met een bestelling daarachter waar ik alleen akkoord op kon geven! Geen overzicht, geen inzicht, gewoon alleen akkoord!

Ik ben, zoals velen hier op Community een trouwe klant bij Vodafone en ook Ziggo! Geef je trouwe klanten dan ook de extra kortingen die ze verdienen!

Want een neef uit Boskoop belt Ziggo, wilt opzeggen als het zo doorgaat en krijgt wel de 50%, een compleet nieuw modem en Next Mini!

33 Reacties 33
Meldingen
Aan Uit
wewanl
Level 17

Ziggo moet gewoon voor iedereen zijn tarieven flink laten zakken. Door de kortingen worden de tarieven van de stille blijvers steeds hoger en prijst Ziggo zich steeds meer uit de markt. 

0 Kudos
digibaro
Level 9

Het schiet inderdaad niet op het willekeurig uitdelen van kortingen aan trouwe klanten. Als ik voor mij zelf spreek zou het (asymmetrische) Elite abonnement minstens 10 - 20 Euro moeten zakken om te concurreren met (symmetrische) concurrerende diensten. Vergelijkbaar hoe dit in het verleden met het ADSL ging t.o.v. kabel.

amvih
Level 11

Al eens eerder aangehaald, maar de prijs een tientje naar beneden doen levert Ziggo al grofweg € 360 miljoen minder op per jaar (€10 x 12mnd x 3miljoen klanten).

Dan zal er weinig meer overblijven voor toekomstige technische ontwikkelingen/uitbreidingen, dat kan ik je op een briefje geven.

En dan nog, waarschijnlijk zal voor de meeste een tientje nog te weinig zijn.

Ook al eens uitgerekend, dat alle kortingen gegeven voor nieuwe klanten en bestaande, op de reguliere abonnementen niet veel doet, dat zal hooguit € 2,00 per maand schelen, waarschijnlijk nog minder.

Ziggo zit gewoon in een lastig parket, waarbij eigenlijk alleen zo door gaan nog kan en dan hopen dat de markt zich op een gegeven moment stabiliseert.

digibaro
Level 9

Goede bedrijfsstrategie dagelijks bij de Ziggo daily startup 5 min hopen. 😉

Voor de rest eens dat tariefverlaging er flink in zal hakken maar daar werkt de onduidelijkheid over de toekomstige strategie ook niet in mee. In ieder geval nu al de keus voor een groene spriet en over circa 1 jaar een oranje spriet voor de deur.

0 Kudos
Template
Level 17

@amvih wrote:

Al eens eerder aangehaald, maar de prijs een tientje naar beneden doen levert Ziggo al grofweg € 360 miljoen minder op per jaar (€10 x 12mnd x 3miljoen klanten).

Dan zal er weinig meer overblijven voor toekomstige technische ontwikkelingen/uitbreidingen, dat kan ik je op een briefje geven.

En dan nog, waarschijnlijk zal voor de meeste een tientje nog te weinig zijn.

Ook al eens uitgerekend, dat alle kortingen gegeven voor nieuwe klanten en bestaande, op de reguliere abonnementen niet veel doet, dat zal hooguit € 2,00 per maand schelen, waarschijnlijk nog minder.

Ziggo zit gewoon in een lastig parket, waarbij eigenlijk alleen zo door gaan nog kan en dan hopen dat de markt zich op een gegeven moment stabiliseert.

Zoals ik al eerder had gesuggereerd. 

Wijzig de tv pakketten. 

In het verleden zijn veel zenders uit Movies&SeriesXL naar TV-Start gegaan, maak dit ongedaan door ze van TV Start terug te verhuizen naar TV Zenders Plus. 

Zorg dat een groot deel van het pakket KabelTV alleen onderdeel is van TV Start, dus verdwijnt achter de smartcard en Mediabox Next en Next Mini. Nu nemen velen internet only en heb rond de 50 zenders erbij. Door de tv pakketten te wijzigen moet iemand die lineaire tv wil wel naast internet ook TV Start minimaal nemen. 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Ik heb na 10 jaar weer een aanpassing aan me abonnement gedaan en tarief en internet ben ik omlaag gegaan, korting van wel € 15,- maar elke is er 1.

Dus als je na een jaar ( want je zit er wel aan vast ) weer iets veranderd kan je gewoon een korting of iets krijgen.

De enige korting die ik krijg is de € 7,50 korting van Vodafone, want we hebben allebei Vodadafone, maar door TV Max zitten de extra's al in dat pakket en is onze extra optie leeg. Als je zelf je abonnement in de gaten houd dan kan je inderdaad korting als vaste klant krijgen.

@RJBR Hoop dat ze voor jou nog kunnen nagaan waarom je alleen een nog een akkoord willen, maar topic's worden vrij wel snel opgepakt.

0 Kudos
HaJee83
Level 11

Het werkt bij Ziggo niet anders dan bij andere providers (en energieleveranciers en kranten and so on), nieuwe klanten krijgen een leuke korting en/of leuke kadootjes. Gewoon zorgen dus dat je nergens een trouwe klant wordt, dat is echt niet moeilijk.

wewanl
Level 17

Het verschil met anderen is wel dat Ziggo gewoon veel te duur is met zijn asymmetrische internet snelheden. 

0 Kudos
Garihd
Level 17

@wewanl  schreef:

Het verschil met anderen is wel dat Ziggo gewoon veel te duur is met zijn asymmetrische internet snelheden. 

Dat weten we nu wel, vergelijk dan eerlijk, genoeg klanten van andere providers die net zo goed een hoge prijs betalen voor asymmetrische snelheden. Nog erger die niet eens 50 down halen maar wel voor 100 betalen.

HaJee83
Level 11

Ja, hoe jij erover denkt, weet ik nu wel. Niemand is verplicht bij Ziggo een abonnement af te sluiten of te behouden. Ik betaalde bij KPN ongeveer hetzelfde, één en al gesodemieter. En als ik er zelf voor kies bij Ziggo te blijven, ga ik niet over de prijzen klagen.

0 Kudos
wewanl
Level 17

Iets minder vijandig reageren mag wel. Ik ben blij voor jou dat je zo blij bent met Ziggo.

Helaas wordt jouw groep steeds kleiner. De spijtoptanten wegen nog steeds niet op tegen de grote leegloop van klanten die zich nog ieder kwartaal voortzet.

0 Kudos
HaJee83
Level 11

Ik reageer niet vijandig, wel geïrriteerd door jou voortdurend herhaalde negatieve reacties over Ziggo. (Ben ook maar een mens, hè?) En dat terwijl je niet eens klant bent bij Ziggo, dus je hebt er zelf geen last van. Ik zie trouwens op de KPN Community ook mensen die spijt hebben van hun overstap naar KPN. Gelukkig is er genoeg keuze aan providers, dus niemand hoeft ergens tegen zijn zin te blijven zitten.

0 Kudos
wewanl
Level 17

Er zijn over KPN ook genoeg dingen die veel beter kunnen en ook daarover ben ik net zo kritisch.

KPN geeft niet alle regionale zenders door onder andere en heeft geen Apple TV app. 
Maar de cijfers dit jaar zullen weer uitwijzen welke provider de meeste klanten weet vast te houden of bij te krijgen.

0 Kudos
RJBR
Level 5
Topicstarter

Laten we in ieder geval lief voor elkaar zijn @wewanl @HaJee83  😊

Dank allen voor de reactie. Ik kan jullie vertellen dat KPN en Delta het ook niet helemaal is!

We gaan het nog eens proberen!

Garihd
Level 17

Dat is grappig toch even noemen hier 

Krijg ik toch een heel duur uitziende 3 A4tjes dubbel gevouwen kleuren folder op de mat.

Ik kan tot 2 maart een bon voor een lokale lekkernij ophalen, blijkbaar zelfs zonder klant te worden, althans dat staat er niet in.

Er staat wel een raar stukje tekst in.

Kies je voor Ziggo? Dan krijg je nu:

Gratis Ziggo Go.

Uhmmm, hoezo Nu, dat is toch altijd inbegrepen?

Verder overal in huis perfecte wifi met smartWifi.

Sorry hoor wifi kan goed zijn maar perfect nee.

Leuk stukje marketing maar nee zolang ik met TV Start geen 7 dagen mag terugkijken via een mediabox laat maar. Verspilde inkt en papier en porto kosten.

0 Kudos
Template
Level 17

@Dave wrote:

Ik heb na 10 jaar weer een aanpassing aan me abonnement gedaan en tarief en internet ben ik omlaag gegaan, korting van wel € 15,- maar elke is er 1.

Dus als je na een jaar ( want je zit er wel aan vast ) weer iets veranderd kan je gewoon een korting of iets krijgen.

De enige korting die ik krijg is de € 7,50 korting van Vodafone, want we hebben allebei Vodadafone, maar door TV Max zitten de extra's al in dat pakket en is onze extra optie leeg. Als je zelf je abonnement in de gaten houd dan kan je inderdaad korting als vaste klant krijgen.

@RJBR Hoop dat ze voor jou nog kunnen nagaan waarom je alleen een nog een akkoord willen, maar topic's worden vrij wel snel opgepakt.

Is TV Compleet met TV-Zenders Plus dan niet goedkoper en dan door Ziggo gratis SkyShowtime? Dat is in principe toch hetzelfde pakket dan?

Kan daarbij dan niet zoals @HBO Fan in zijn eigen topic aankaart dan niet met misschien korting dan Sport Totaal + Film1 erop? 

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Template de combinatie TV Compleet met TV zenders plus zou € 3,05 goedkoper uitvallen dan TV MAX, en dan daar € 24,95 bij € 72,95 optellen vanwege dat combinatie pakket dan ben je echt een dief van je portemonnee als je zo'n vreemde combinatie maakt.

Persoonlijk zou ik juist verder kijken dan Vodafone genoeg providers waar je zonder die combinatie korting voordeliger uit ben met een mobiel abonnement.

Ps welke zenders zijn eigenlijk verplaatst uit Movies&SeriesXL naar het basispakket en wanneer? 

En vergeet niet dat Ziggo niet zomaar kanalen terug kan zetten, zeker niet als de zender eigenaren duur betalen voor doorgifte in het basispakket.

MR_CHIP
Level 19

@Garihd  schreef:

Dat is grappig toch even noemen hier 

Krijg ik toch een heel duur uitziende 3 A4tjes dubbel gevouwen kleuren folder op de mat.

Ik kan tot 2 maart een bon voor een lokale lekkernij ophalen, blijkbaar zelfs zonder klant te worden, althans dat staat er niet in.

Er staat wel een raar stukje tekst in.

Kies je voor Ziggo? Dan krijg je nu:

Gratis Ziggo Go.

Uhmmm, hoezo Nu, dat is toch altijd inbegrepen?

Verder overal in huis perfecte wifi met smartWifi.

Sorry hoor wifi kan goed zijn maar perfect nee.

Leuk stukje marketing maar nee zolang ik met TV Start geen 7 dagen mag terugkijken via een mediabox laat maar. Verspilde inkt en papier en porto kosten.

Je hebt internet only met en zonder Ziggo go

0 Kudos
Garihd
Level 17

Dat weet ik Mr_Chip, maar het aanbod in deze folder slaat op Internet en TV. Verder is het of Internet Only of Internet en Online TV de correctere term die Ziggo heeft laten vallen, jij weet ook dat Ziggo geen echte Internet only levert.

Het gaat om het gebruik van het woordje NU

Hier is voor de context de hele tekst

Pak je kans!

Deze deal is er maar even

Kies je voor Ziggo? dan krijg je nu:

• Tot 12 maanden korting op Internet&TV bij een 2 jarig abonnement
  • 12 maanden lang een streamingsdienst cadeau
  • Gratis hulp bij installatie
  • Altijd iets speciaals met Priority
  • Gratis Ziggo GO

Deze lokale (?) actie loopt van 7 januari tot 2 maart 

Of voor alle nieuwe klanten komt er vanaf 2 maart een totaal nieuwe lokker, anders weet ik behoorlijk zeker dat ik ditzelfde aanbod ook na 2 maart wel krijg als nieuwe klant voor 7 januari was exact ditzelfde aanbod ook al beschikbaar via de Ziggo bestel pagina. Waar het om gaat Ziggo Go is altijd al bij de prijs inbegrepen geweest en dat zal wel zo blijven. Dit is weer van die mooie marketing praat wat nergens op slaat. 

Het enige wat kan veranderen is de looptijd en hoogte van de korting en wel of geen tijdelijk gratis streamdienst.

De andere 3 items zijn standaard en Priority wezenlijk alleen als je Ziggo met Vodafone combineert waartoe ze je in deze folder ook proberen te verlokken.

0 Kudos