Wij gaan binnenkort verhuizen en willen een tweede abonnementen (TV, Internet, Telefonie) afsluiten op het nieuwe adres, met bijbehorende korting van 50% voor 12 maanden bij 1000mbit/sec intenet. Het abonnement op het oude adres kan dan enkele weken later komen te vervallen, afhankelijk van de definitieve verhuisdatum.
Wij willen het nieuwe abonnement graag toevoegen aan mijn bestaande account. Vast telefonie loopt al via Ziggo en moet nog even op het oude adres aktief blijven, indien dit mogelijk is. Verder wil ik hetpakket naar het oude adres verstuurd hebben, omdat wij daar nu nog verblijven.
Zover ik weet zou dit alles mogelijk moeten zijn. Ik heb echter het idee dat ik dit niet zelf online kan regelen, tenzij ik iets over het hoofd zie.
Is bovenstaande inderdaad mogelijk en hoe kan ik dit het beste regelen? Zijn er mensen die dit eerder zo gedaan hebben en ergens tegenaan gelopen zijn waar ik eventueel rekening mee moet houden?
Bij voorbaat hartelijk dank voor het antwoord.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @hklink
Wat fijn dat het is geregeld voor de nieuwe woning en je daar een nieuw abonnement voor hebt afgesloten.
Voordat je contact opneemt om het oude abonnement op te zeggen, is het van belang dat je daarvoor een 'nummer veiligheidsstelling' aanvraagt. Dat zorgt ervoor dat na beeindiging het nummer niet verloren gaat en beschikbaar kan worden gesteld voor nummerovername.
Voor het nieuwe adres/abonnement kun je daarna een aanvraag indienen via www.ziggo.nl/nummerbehoud
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat hoe dan ook niet mogelijk is, is het bestaande account koppelen/toevoegen aan het nieuwe abonnement. Elk Ziggo abonnement, dus op 1 adres, heeft/krijgt een ander klantnummer/account.
Persoonlijk advies, maar zo denk ik erover, veroorzaak niet teveel chaos in de bestellingen. En houd de 2 adressen, oud en nieuw, zo veel mogelijk gescheiden. Overhevelen van enkele verzoeken, is niet met alles mogelijk. Ook kun je de huidige e-mailadressen die nu gekoppeld zijn aan je huidige abonnement niet overzetten naar het nieuwe klantnummer/adres. Die komen hoe dan ook te vervallen bij een opzegging. Houd ook rekening met een minimale opzegtermijn van één maand voor bij het opzeggen van het huidige abonnement.
Het is wel mogelijk om nieuwe installatie-pakket te laten leveren op je huidige adres. Geef dit echt duidelijk aan bij je bestelling!
En die korting kan alleen als een ander persoon het abonnement neemt.
Nee hoor, het nieuwe abonnement in combinatie met deze actie wil @hklink namelijk aanvragen voor het nieuwe adres. Nieuw pakket, ander adres, ander klantnummer. De aanvrager kan en mag hetzelfde zijn.
ander klantnummer is andere mijn ziggo
Kan ik wel het e-mailadres voor mijn huidige 'mijn ziggo' wijzigen, zodat ik dat dan weer direct kan gebruiken voor mijn nieuwe abonnement?
@Pineapple schreef:Nee hoor, het nieuwe abonnement in combinatie met deze actie wil @hklink namelijk aanvragen voor het nieuwe adres. Nieuw pakket, ander adres, ander klantnummer. De aanvrager kan en mag hetzelfde zijn.
Dan zal het wel fout in de voorwaarden staan.
Persoonlijk zou ik zeggen niet doen, gaat u al wonen of slapen op het nieuwe adres?
Ziggo heeft ook een verhuis aanbod
dan blijft verder alles gelijk.
@hklink schreef:
Kan ik wel het e-mailadres voor mijn huidige 'mijn ziggo' wijzigen, zodat ik dat dan weer direct kan gebruiken voor mijn nieuwe abonnement?
Je kunt je huidige login en emailadres wijzigen voor Mijn Ziggo en in Mijn Ziggo als contactmailadres.
Als je een abonnement opzegt, dan vervallen de emailadressen die in dat abonnement gemaakt zijn, na 6 maanden en je telefoonnummer per de datum einde abonnement.
Een telefoonnummer verhuist mee als je verhuist, of een bestaand telefoonnummer overgenomen kan worden in een nieuw abonnement via nummerbehoud, geen idee.
Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice. Zij hebben een nieuw abonnement voor mij aangemaakt op het nieuwe adres. Ik kon hierbij gewoon het e-mailadres gebruiken, waarmee ik mijn andere abonnement heb afgesloten. Dat is kennelijk geen probleem.
Het abonnement is zonder telefonie afgesloten. Ik dit later toevoegen aan/laten omzetten naar het nieuwe abonnement, inclusief nummerbehoud.
@hklink Dat is nu geen probleem, want die mailadressen in je oude Mijn Ziggo en met je oude klantnummer, blijven 6 maanden actief, maar wat over 6 maanden?
Plaats je beide klantnummers tussen haakjes achter je huisnummer, dan kan een Ziggo moderator kijken wat er in de toekomst gaat gebeuren met je emailadressen, want als ze over 6 maanden onverwacht uitgeschakeld worden, dan ben je alle mails kwijt die nog op de webmail mailserver staan en je ontvangt op dat email adres geen emails meer.
Als het antwoord van Ziggo straks zou zijn, dat ze gaan vervallen in de toekomst, dan kun je daarna die mails gaan vervangen, op de verschillende plaatsen waar je ze als inlog en contact en beveiliging emailadres gebruikt.
Goedemorgen @hklink
Wat fijn dat het is geregeld voor de nieuwe woning en je daar een nieuw abonnement voor hebt afgesloten.
Voordat je contact opneemt om het oude abonnement op te zeggen, is het van belang dat je daarvoor een 'nummer veiligheidsstelling' aanvraagt. Dat zorgt ervoor dat na beeindiging het nummer niet verloren gaat en beschikbaar kan worden gesteld voor nummerovername.
Voor het nieuwe adres/abonnement kun je daarna een aanvraag indienen via www.ziggo.nl/nummerbehoud
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.