Vraag
Reacties
Conflixx
Level 1

Terugkoppeling grote hulp vorige topic(zie link in omschrijving)

(Vorige topic: https://community.ziggo.nl/community-archief-226/weer-sporadisch-langzaam-internet-net-als-de-vorige...)

Goedemorgen allen,

Half jaar geleden met @Cecilia Ziggo mijn internet problematiek opgelost. We waren nog even in afwachting van het een en ander bij Ziggo maar ik kan in ieder geval bevestigen dat ik nooit meer problemen heb gehad sindsdien.

Zeer tevreden dus. Eerlijk is eerlijk, wel een hoop gesteggel en tijd, maar dat maakt het resultaat niets minder waar.

Vorige topic is uiteraard sindsdien al gesloten en gearchiveerd. Alleen @Cecilia Ziggo hebben we daar wel kort besproken over een tegemoetkoming voor de ‘minder goed’ functionerende internet en dat dat gaat komen. Alleen heb ik niks meer vernomen en ook geen actie ondernomen richting jullie om hier actie in te krijgen.

Hoe pakken we dit nu op?

Hartelijke groet,

Valentijn

0 Kudos
4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
KBX458
Oud Community-lid

Ik heb je vraag neergelegd bij het moderatieteam.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Conflixx, goedemiddag!

Wat leuk om weer even van je te horen! En al helemaal met het nieuws wat je komt brengen natuurlijk. Ik ben ontzettend blij dat al onze inspanningen samen tot dit resultaat hebben geleid! Het vorige topic is inderdaad vanwege inactiviteit gesloten, maar dat is geen enkel probleem! Je wist mij hier te vinden, haha! 

Ik heb even alles erbij gezocht, zodat we het tijdspanne weer even helemaal helder hebben. Op 6 februari 2020 is een monteur bij je langs geweest. Na het bezoek van de monteur heeft het even stil gelegen en vanaf 23 maart ben ik voor je aan de slag gegaan, aangezien er sprake was van een capaciteitsprobleem. De nodesplit is uitgevoerd op 25 mei 2020. In deze periode hebben we intensief contact gehad. Even ruim genomen zitten we dan op een totale periode van 4 maanden. 

Heel zwart wit genomen heb je bij een capaciteitsprobleem niet recht op een vergoeding volgens het Garantieplan. Deze geldt alleen als de diensten als het ware volledig plat liggen. Netneutraliteit speelt hier ook een rol in. Ondanks het capaciteitsprobleem haalde je wel de minimale snelheid. Nu ben ik van mening dat je in deze periode niet optimaal gebruik hebt kunnen maken van je diensten en vind ik ook dat je recht hebt op compensatie. Vandaar dat ik ook heb aangegeven dat wij daar samen wel uitkomen.  We moeten hier alleen iets creatiever in zijn, omdat een vergoeding volgens het Garantieplan dus niet van toepassing is. De kosten van je pakket zijn € 58,95 per maand. Ik stel voor om een periode van 2 maanden voor je te vergoeden en dat we dat dan afronden naar boven. Dat zou dan leiden tot een vergoeding van € 120,-. Hoe sta jij hier tegenover? 

Conflixx
Level 1
Topicstarter

Hoi @Cecilia Ziggo 

Daar ben ik tevreden mee. Erg netjes en goed geregeld.

Wel wil ik nog even aangeven dat door de afgelopen problematiek het voor mij regelmatig onmogelijk was om mijn werk goed uit te voeren. Bellen ging via internet en ik kon mensen gewoonweg niet verstaan of zij mij niet. Lijkt mij iets meer dan alleen capaciteitsproblematiek en het wel behalen van mijn minimale snelheid. Daarnaast was het tijdens games dusdanig erg dat ik een paar seconden geen acties in kon voeren. 

Dat maakt verder niet uit, want ik vind de compensatie goed en jij(jullie) heb mij gewoon goed geholpen. Het gaat niet om dat ik de compensatie of jouw hulp bekritiseer, maar dat het voor mij wel degelijk invloed en beperkingen had die jullie misschien niet zo direct zien(in de statistieken?).

Afijn, ik ben weer een gelukkig mens dat ik nog steeds klant ben bij jullie met goed werkend internet.

Moet ik nu nog iets in werking zetten? Of nemen we hier afscheid en wens ik jou (jullie) nog een fijne dag verder?

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Conflixx 
Jij hoeft niks in werking te zetten. Ik zorg dat ik het allemaal voor je in orde maak. Ik heb de vergoeding gelijk voor je in het systeem gezet. De eerstvolgende factuur zal met deze vergoeding worden verrekend en het resterende bedrag (na verrekening) wordt teruggestort naar je rekeningnummer. 

0 Kudos