1
Vraag
2
Reacties
Twan5

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Telefonisch bedrogen

Ziggo toestanden,

 

Na een simpel telefoontje ,op op 21-10 van een enquetebureau namens Ziggo, over hoe tevreden ik ben over ziggo, opeens 23-10 een mediabox via de post en een ander abonnement.
Niet over gesproken, niet besteld.

 

23-10 Gebeld met ziggo: mediabox kan terug, geen probleem. (Ha,ha!)

 

Bij controle in ‘mijn ziggo’, van onze gegevens staat daar opeens een ander banknummer en vreemd emailadres.

 

Zaterdagavond zeker een half uur gechat met ziggo: blijkbaar heeft collega met wie ik gebeld heb e.e.a. helemaal verkeerd gedaan.

Afgesproken met chatter dat alles terug gedraaid wordt naar de oude situatie. Heleboel nummers doorgeven van module,kaarten modem.

Kan een paar dagen duren, maar dan is het weer goed.

De verkeerde gegevens moet ik zelf wijzigen.

Dat heb ik gedaan, en verdomme dat is het enige dat goed gegaan is.

 

Dinsdagmiddag zet ik de tv aan en ik heb een boel zenders niet. In mijn gegevens staat niet mijn oude abo, maar iets anders

Weer gebeld met ziggo, hele verhaal uitgelegd. 

Bla,bla, vriendelijke dame, maar toch vervelend.

 

  1. Mediabox is aangemeld, moet niet,want ik heb geen en wil geen.
  2. Een kaart is uit systeem verwijderd en kan er ook niet meer in.
  3. Moet nu gehuurd worden van ziggo. Hun fout, mijn kosten !
  4. Krijg nu internetcompleet en tv start met vast bellen. 
  5. Als goed makertje krijgen we 6 maanden gratis movies en series XL
  6. Er wordt een nieuwe kaart gestuurd en dan begint het gelazer wrs. weer, want dat ding moet geactiveerd worden, en dat gaat NOOOOOIT zoals in de beschrijving staat.
  7. Of het inderdaad goed komt, daar twijfel ik nog heeeeel erg over, effe afwachten.
  8. Zit er stevig over te denken over te stappen naar een andere provider.

 

Leer voor de volgende keer: enquetebureaus worden niet meer te woord gestaan.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Twan5, bedankt voor je gil! 

Fijn dat de huursmartcard werkt, dat is natuurlijk goed. Wel minder dat je eigen smartcard niet meer werkt. Helaas moet ik ook bekennen dat je vermoeden klopt. Op dit moment is de huursmartcard de enige smartcard die op je adres actief staat.

Zo te lezen moeten we aan de bak. Zojuist heb ik -zoals eerder besproken- opdracht gegeven om je eigen smartcard ook weer actief te zetten. Dit kan 3 werkdagen duren, hopelijk merk je dat je snel weer beeld hebt!

Bekijk in context

Twan5
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Het is opgelost. De tweede kaart staat weer in het systeem en werkt naar behoren.

Dank je wel aan de deelnemers/moderatoren van het forum.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Twan5
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Aanvulling:

 

bla,bla,vriendelijke dame, maar toch vervelende toestand

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

@Twan5het is "levensgevaarlijk"  de telefoon op te nemen en een paar keer "ja"  te mompelen 😂. Het is niet transparant wanneer een nieuw abonnement wordt aangegaan, ik heb er al eerder topics aan gewijd. Beste tip die ik iedereen kan geven - en dit geldt voor alle telefonische terreur - meteen zeggen " geen interesse " (herhaald zeggen) want ze blijven maar doorzagen " ja maar korting dit en gratis dat", bij je standpunt blijven en ophangen.  Goede beslissingen kan je alleen maar nemen als je alles schriftelijk goed doorneemt en niet met een blaffende hond op de achtergrond 😃.  Sterkte in ieder geval, uiteindelijk zal het wel goedkomen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Goedemorgen @Twan5 en welkom terug op de Community! De reden van je terugkomst is echter alles behalve positief. Wat ontzettend onaangenaam dat je abonnement per abuis is aangepast. Dat lijkt mij uiteraard niet de bedoeling!

Wat het heractiveren betreft. Je kunt gewoon terug worden gezet naar je pakket zoals je voorheen afnam. Deze fout komt immers op conto van Ziggo. Dat je om wordt gezet naar een nieuw abonnement met huurconstructie is dan ook niet fair. Zeker niet als het voor extra kosten zorgt. Wil je mij in een privébericht laten weten welke kaarten je in gebruik had? Dan check ik deze kaarten stuk voor stuk en zorg ik ervoor dat alles wordt hersteld zoals je oorspronkelijk had.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Het omgezet worden op een nieuw abonnement/contract heeft niet alleen het nadeel dat je een huurconstuctie voor de CI+ hebt gekregen, maar wellicht ook een nieuwe opzegtermijn van (minstens) een jaar. Dat is ook een puntje van aandacht.

Twan5
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Vincent  Volgens de laatste Ziggo medewerker kan de betreffende kaart niet terug in het systeem, omdat het een door mij gekochte kaart is. 
Terug naar de oude toestand zou ook niet kunnen (was Alles in een plus), want dat wordt niet meer aangeboden.

Dank je voor je hulpaanbod, maar ik accepteer voorlopig deze oplossing. Zou blijken dat e.e.a. niet is zoals beloofd/afgesproken ruk ik wrs. persoonlijk de kabel uit de stoep 😉.

 

@DennyW  volgens de gegevens in ‘mijn ziggo’ is het abo maandelijks opzegbaar. Er zit geen korting op, het is geen actie, dus daarom geen jaarcontract. Tenminste, zo lees ik het in de algemene voorwaarden van Ziggo.

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Eind goed al goed @Twan5 , @DennyW , @Vincent , @wewanl (fUPC), 

RonaldB_0-1635413526424.png (fUPC)

 

 Willem-A1 😀

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Twan5  en @Ronald B. 

Telefonische afspraken moeten aan regels voldoen, zie:

Dit zijn de regels bij telefonische verkoop - Kassa - BNNVARA

Daar staat ook een handig script om te gebruiken.

Mocht je worden gebeld door een commerciële tussenpartij en GEEN interesse hebben:

 

- Geef GEEN persoonlijke gegevens af tijdens het gesprek

- Geef NOOIT je mailadres af tijdens het gesprek

- Geef NOOIT je rekeningnummer af tijdens het gesprek

- Laat je NOOIT verleiden om direct op een link te klikken (in een sms of mail)

 

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Precies @Sparco1955 je hebt helemaal gelijk, ook al doorgegeven aan @wewanl (fUPC) ? 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Wat moet aan mij worden doorgegeven? 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Twan5 Als jouw kaart door ons toedoen is gedeactiveerd, hebben we wél de mogelijkheid om je oude abonnement + apparatuur binnen 14 dagen te herstellen. Dat moet dus zeker kunnen, maar ik begrijp dat je akkoord bent met de nieuwe constructie. Dan heb ik daar ook vrede mee. Als er nog wat is, of nog aan het licht komen, geef gerust een gil! We zijn er voor je!

Twan5
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Vincent Zou je graag een privebericht sturen, vind hiervoor de mogelijkheid niet in je profiel.

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

@Twan5 als je @Vincent een mail wilt sturen dan druk je gewoon op de envelop "berichten" naast je profielfoto rechtsbovenaan, vervolgens komt er een emailprogramma in beeld.  Klik op de oranje envelop naast POSTVAK IN. Bij bericht aan typ je dan: Vincent (zonder de @) als je klaar bent bericht versturen heel simpel.  Dat hoef je niet op zijn profiel te doen.

Twan5
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Tja, hierbij geef ik inderdaad een gil. Want jammer genoeg is het niet o.k.

De huursmartcard zit in TV1, en daar werkt alles naar behoren.

In TV2, zit een gekochte kaart, die daar al jaren goed werkte, maar nu niet meer.

Bij een groot aantal zenders krijg ik de melding, dat deze niet in mijn abonnement zit.

b.v. 19,22,24 etc. Ik heb natuurlijk zenders opnieuw geïnstalleerd etc. Helpt niet.

Waar ik bang voor ben, is dat deze kaart ook ‘uit het systeem’ is, en niet meer terug kan.

 

Wat betreft het gratis pakket (movies en seriesxl), geen idee hoe dat moet werken.

Geen info hierover ontvangen. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Omdat ik de indruk heb, dat er sprake is van miscommunicatie, heb ik het moderatieteam een seintje gegeven.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Twan5, bedankt voor je gil! 

Fijn dat de huursmartcard werkt, dat is natuurlijk goed. Wel minder dat je eigen smartcard niet meer werkt. Helaas moet ik ook bekennen dat je vermoeden klopt. Op dit moment is de huursmartcard de enige smartcard die op je adres actief staat.

Zo te lezen moeten we aan de bak. Zojuist heb ik -zoals eerder besproken- opdracht gegeven om je eigen smartcard ook weer actief te zetten. Dit kan 3 werkdagen duren, hopelijk merk je dat je snel weer beeld hebt!

Twan5
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Het is opgelost. De tweede kaart staat weer in het systeem en werkt naar behoren.

Dank je wel aan de deelnemers/moderatoren van het forum.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Geen dank @Twan5. We zijn blij dat we het via deze weg voor je hebben kunnen oplossen. Jij heel erg bedankt voor deze positieve terugkoppeling! 🙂 Mocht er in de toekomst iets zijn, dan weet je ons hier te vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic