Berrein21

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tariefsverhoging 2023

Ik lees op Tweakers dat Ziggo de kosten van het abonnement opnieuw gaat verhogen per 1 juli 2023. Wat betekent dit voor Zakelijk Connect Start Extra? De verhoging van het tarief is deels te wijten aan hogere kosten van ingekochte materiaal en diensten door Ziggo, dus niet alleen de jaarlijjse indexatie cnf CBS consumentprijsindex zoals gesteld in de voorwaarden, betekent dit dat het abonnement kosteloos opgezegd kan worden? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi allemaal, 

Voor meer informatie over dit onderwerp verwijs ik jullie naar het centrale topic

 

@Berrein21 Je wordt tussen 8 en 31 maart per e-mail of brief op de hoogte gesteld van de inflatiecorrectie en wat het voor jou persoonlijk inhoudt. Ook zie je de nieuwe tarieven terug op de factuur  over de maand juli.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Berrein21 "hogere kosten van ingekochte materiaal en diensten door Ziggo"

 

Dat is precies wat inflatie betekent.

 

Betekenis: Inflatie treedt op wanneer er sprake is van een algemene stijging van de prijzen van goederen en diensten, niet alleen van individuele producten; dat betekent dat je vandaag minder kunt kopen voor 1 euro dan gisteren.

 

Inflatiecorrectie: wijziging van de tarieven | Ziggo

 

Met ingang van 1 juli 2023 passen we daarom een inflatiecorrectie van gemiddeld 8,5% toe op de prijzen van onze pakketten en de beltarieven. Dit is volgens de algemene voorwaarden en we blijven met de wijziging binnen het gemiddelde 2022 CBS inflatiecijfer van 10%.

 

Veelgestelde vragen

Mag ik mijn contract opzeggen?
 

De inflatiecorrectie wordt toegepast volgens de algemene voorwaarden van je abonnement. Daarom is het niet mogelijk om je abonnement kosteloos op te zeggen voor het einde van je contract.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

"betekent dit dat het abonnement kosteloos opgezegd kan worden? "

 

nee, dit is niet het geval

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

HBOFan_0-1678546097452.png

Dit is wat ze nu noemen: precisie inflatie. 🤔

Dat is inflatie die heel specifiek opgaat voor een bepaald onderdeel van alle diensten.

In dit geval de goedkopere varianten (of zoals ik graag zeg, minder dure).

Waarom nu juist die de goedkoopste dubbel zoveel last heeft van inflatie laat zich raden.

 

A-B

Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

@HBO Fan dat heet sociaal betrokken zijn 🤔

KlantMichel

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Een tariefsverhoging is normaal gekoppeld aan stijging van de kosten van een product of dienst en dus afhankelijk van de kostenopbouw, danwel je bent als ondernemer bereid minder winst te maken! Wat Ziggo doet 'tariefsverhoging blind koppelen aan inflatiecijfers betekent dat ook de winstmarge met hetzelfde percentage verhoogd wordt!! Als alle bedrijven dit zouden doen, zitten we volgend jaar met een inflatie van  misschien wel 20% of meer. Inflatiecijfers zijn gebaseerd op gemiddelde prijsstijging. Afgelopen jaar vooral door gestegen energiekosten en schaarste van bepaalde gronstoffen. Dit betekent niet dat alle producten dezelfde inflatie ondergaan immers deze is afhankelijk van de kostenopbouw. Een product waar veel energie voor nodig is zal derhalve gelet de hoge energiekosten veel meer in prijs stijgen tov product dat gering energiekostenaandeel heeft. Wanneer de loonkosten te hoog worden, wordt het interessanter producten te laten maken door lageloonlanden. Dit zou dus kunnen betekenen dat een product zelfs goedkoper zou kunnen worden ondanks gemiddelde inflatiecijfers.

Graag zou ik de kostenopbouw van de diensten van Ziggo wel eens onder de loep willen nemen, echter die zal Ziggo niet bloot durven te geven?

Wat Ziggo doet is misbruik maken van de situatie en blind de tarieven verhogen. Waarschijnlijk zullen de aandeelhouders de lachende derden zijn?

De blijvers gaan de kosten dragen van de verlaters immers minder klanten resulteert in een hoger tarief per klant!

De kosten om het geheel draaiend te houden zullen immers nagenoeg gelijk blijven.

 

Bedrijven die misbruik maken onder het mom de inflatie te moeten volgen, werken verdergaande inflatie in de hand en zouden enkel om die rede afgestraft moeten worden door hun klanten!

 

Wat is voor een klant nog de meerwaarde van een jaarcontract? Je zult je maar net als nieuwe klant bij Ziggo aangemeld hebben om de kosten te drukken en je wordt een maand later geconfronteerd met een inflatiecorrectie van 10% dan kan je toch niet anders dan flink besodemietert voelen!

 

Het zal mij benieuwen of Ziggo de prijzen weer verlaagd als de energiekosten weer dalen? Waarschijnlijk pas weer als genoeg klanten zijn vertrokken.

 

Het zal mij ook benieuwen wanneer Ziggo eens naar de eigen kostenopbouw gaat kijken en vooral hoe ze die kosten kunnen drukken! Van een beetje innovatief bedrijf zou je wel wat creativiteit mogen verwachten! I.p.v. die energie slurpende kastjes aan hun klanten te leveren! Als je die kosten meeneemt een rede temeer om over te stappen!

 

Waar Ziggo de ogen voor sluit is dat niet van al hun klanten de inkomens met 10% zullen stijgen!

Mensen zullen dus genoodzaakt zijn te moeten gaan snijden in hun uitgaven!

 

Nog even afwachten wat de andere providers gaan doen en dan ga ik zeker overstappen!  Sorry Ziggo met deze actie hebben jullie veel goodwill verspeeld.

De tijdelijke tariefsverlaging die jullie mij hebben geboden om mij vervolgens daarmee opnieuw een jaar te binden gaat over de rug van de "slapers" en van de mensen die niet de mogelijkheid hebben om over te stappen!

Trouwe klanten zouden sowieso korting verdienen t.o.v. switchers die enorme kosten veroorzaken en ook nog beloond worden met welkoms kortingen!

 

TIP:

Overweeg je internet aansluiting te delen met je buren zodra contract termijn afgelopen is dat halveert de kosten voor beiden!

Simpel even een guest account aanmaken!

Lukt het niet met je bestaande internetsnelheid neem je het iets duurdere Giga abonnement en beide happy!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@KlantMichel "Wat Ziggo doet is misbruik maken van de situatie en blind de tarieven verhogen."

Blind? Dan zou iedereen 10% verhoging krijgen.

 

"Een product waar veel energie voor nodig is zal derhalve gelet de hoge energiekosten veel meer in prijs stijgen tov product dat gering energiekostenaandeel heeft."

Alle apparatuur voor de doorgifte van TV en internet gebruikt stroom.

Hoeveel Ziggo betaald? Geen idee.

 

"Wanneer de loonkosten te hoog worden"

Zojuist is een nieuwe CAO afgesloten. Met hoeveel loonsverhoging? Geen idee.

 

"I.p.v. die energie slurpende kastjes aan hun klanten te leveren!"

De miljoen Next en 1,5 miljoen Next mini mediaboxen zijn geen energieslurpers meer zoals de oude mediaboxen.

 

"Simpel even een guest account aanmaken!"

Pas op hiermee, want de voorwaarden zijn duidelijk:

 

2. De Klant mag via het Netwerk verspreide radio- en
televisiesignalen, On Demand programma’s en
overige data niet aan derden (laten) doorgeven. Ook
mag de Klant zichzelf of derden, actief of passief,
geen onbevoegde toegang geven tot het Netwerk
of een Dienst of de inhoud daarvan, of (technische)
voorzieningen (laten) treffen, of Software bewerken
waardoor deze toegang kan worden gerealiseerd.
3. De Klant mag de Diensten niet commercieel
exploiteren.
4. De Klant mag de Apparatuur niet met (beperkte)
rechten bezwaren, vervreemden, verhuren, of
anderszins aan derden ter beschikking stellen.

 

"Trouwe klanten zouden sowieso korting verdienen t.o.v. switchers die enorme kosten veroorzaken en ook nog beloond worden met welkoms kortingen!"

"Wat is voor een klant nog de meerwaarde van een jaarcontract? Je zult je maar net als nieuwe klant bij Ziggo aangemeld hebben om de kosten te drukken en je wordt een maand later geconfronteerd met een inflatiecorrectie van 10% dan kan je toch niet anders dan flink besodemietert voelen!"

In ieder geval veel succes gewenst bij andere providers.

Bereid je vast voor op een verrassing, want die werken niet anders dan Ziggo, dus let goed op welke je kiest voor je tegen exact dezelfde zaken aanloopt.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi allemaal, 

Voor meer informatie over dit onderwerp verwijs ik jullie naar het centrale topic

 

@Berrein21 Je wordt tussen 8 en 31 maart per e-mail of brief op de hoogte gesteld van de inflatiecorrectie en wat het voor jou persoonlijk inhoudt. Ook zie je de nieuwe tarieven terug op de factuur  over de maand juli.

Uitgelicht topic