Een tariefsverhoging is normaal gekoppeld aan stijging van de kosten van een product of dienst en dus afhankelijk van de kostenopbouw, danwel je bent als ondernemer bereid minder winst te maken! Wat Ziggo doet 'tariefsverhoging blind koppelen aan inflatiecijfers betekent dat ook de winstmarge met hetzelfde percentage verhoogd wordt!! Als alle bedrijven dit zouden doen, zitten we volgend jaar met een inflatie van misschien wel 20% of meer. Inflatiecijfers zijn gebaseerd op gemiddelde prijsstijging. Afgelopen jaar vooral door gestegen energiekosten en schaarste van bepaalde gronstoffen. Dit betekent niet dat alle producten dezelfde inflatie ondergaan immers deze is afhankelijk van de kostenopbouw. Een product waar veel energie voor nodig is zal derhalve gelet de hoge energiekosten veel meer in prijs stijgen tov product dat gering energiekostenaandeel heeft. Wanneer de loonkosten te hoog worden, wordt het interessanter producten te laten maken door lageloonlanden. Dit zou dus kunnen betekenen dat een product zelfs goedkoper zou kunnen worden ondanks gemiddelde inflatiecijfers.
Graag zou ik de kostenopbouw van de diensten van Ziggo wel eens onder de loep willen nemen, echter die zal Ziggo niet bloot durven te geven?
Wat Ziggo doet is misbruik maken van de situatie en blind de tarieven verhogen. Waarschijnlijk zullen de aandeelhouders de lachende derden zijn?
De blijvers gaan de kosten dragen van de verlaters immers minder klanten resulteert in een hoger tarief per klant!
De kosten om het geheel draaiend te houden zullen immers nagenoeg gelijk blijven.
Bedrijven die misbruik maken onder het mom de inflatie te moeten volgen, werken verdergaande inflatie in de hand en zouden enkel om die rede afgestraft moeten worden door hun klanten!
Wat is voor een klant nog de meerwaarde van een jaarcontract? Je zult je maar net als nieuwe klant bij Ziggo aangemeld hebben om de kosten te drukken en je wordt een maand later geconfronteerd met een inflatiecorrectie van 10% dan kan je toch niet anders dan flink besodemietert voelen!
Het zal mij benieuwen of Ziggo de prijzen weer verlaagd als de energiekosten weer dalen? Waarschijnlijk pas weer als genoeg klanten zijn vertrokken.
Het zal mij ook benieuwen wanneer Ziggo eens naar de eigen kostenopbouw gaat kijken en vooral hoe ze die kosten kunnen drukken! Van een beetje innovatief bedrijf zou je wel wat creativiteit mogen verwachten! I.p.v. die energie slurpende kastjes aan hun klanten te leveren! Als je die kosten meeneemt een rede temeer om over te stappen!
Waar Ziggo de ogen voor sluit is dat niet van al hun klanten de inkomens met 10% zullen stijgen!
Mensen zullen dus genoodzaakt zijn te moeten gaan snijden in hun uitgaven!
Nog even afwachten wat de andere providers gaan doen en dan ga ik zeker overstappen! Sorry Ziggo met deze actie hebben jullie veel goodwill verspeeld.
De tijdelijke tariefsverlaging die jullie mij hebben geboden om mij vervolgens daarmee opnieuw een jaar te binden gaat over de rug van de "slapers" en van de mensen die niet de mogelijkheid hebben om over te stappen!
Trouwe klanten zouden sowieso korting verdienen t.o.v. switchers die enorme kosten veroorzaken en ook nog beloond worden met welkoms kortingen!
TIP:
Overweeg je internet aansluiting te delen met je buren zodra contract termijn afgelopen is dat halveert de kosten voor beiden!
Simpel even een guest account aanmaken!
Lukt het niet met je bestaande internetsnelheid neem je het iets duurdere Giga abonnement en beide happy!