1
Vraag
2
Reacties
Lupercus

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TV Start met beperkt terugkijken via XL box

Ik heb op dit moment nog internet via Xs4all en alleen TV van Ziggo. Vroeger het uitgebreide pakket maar ik kijk nog maar zo weinig dat ik overgegaan ben naar alleen TV Start.

Heb daarvoor de mediabox Pacer. Die is echter kapot aan het gaan, belde daarvoor met klantenservice en die mevrouw vertelde mij heel vriendelijk dat ik niet een nieuwe Pacer maar de XL mediabox opgestuurd zou krijgen, met name omdat ik daarmee ook beperkt uitgesteld kan terugkijken (schakel vaak na aanvang programma in en wil dan terug naar het begin). Met de Pacer kon dat niet maar met de XL wel. De €19 kosten zouden niet berekend worden omdat de oude box ook defect was. Allemaal heel prettig.
Echter, ik ontving vervolgens  opnieuw een Pacer. Meteen gebeld, andere mevrouw aan de lijn die sorry zei, er was wat misgegaan, ze zou meteen opnieuw alsnog een XL opsturen.
Inmiddels zijn we een paar dagen verder, ik hoor en ontvang niets meer. Dus weer gebeld, en nu had ik een mevrouw die na navragen wist te vertellen dat ik weliswaar een Start abbo had, maar omdat ik geen Ziggo internet had kon ik geen XL krijgen, de twee vorige medewerkers hadden me fout geïnformeerd zei ze.

Op de site staat hier allemaal helemaal niets over, er staat gewoon dat je met TV start (dus alléén het TV pakket) en de XL je beperkt kunt terugkijken - tot 2 dgn geloof ik.

Op zijn minst allemaal erg verwarrend als zelfs de overigens verder prima geïnformeerde helpdesk dit niet wist. En best vervelend als beperkt terugkijken zou blijken niet te kunnen.

Hoe zit dit nu?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Lupercus! Zo te lezen zijn er nogal wat onduidelijkheden over het TV Start pakket. Tijd voor duidelijkheid! 😄

Het TV Start pakket is zonder internet niet beschikbaar in combinatie met een Mediabox XL, deze valt enkel te bestellen met een CI+ (€28,45 per maand) en met een reguliere mediabox (€27,95 per maand). 

 

De link die je deelt klopt dan inderdaad niet helemaal. Bij 'Inbegrepen bij TV Start (Mediabox XL)' zou ook vermeld moeten staan dat dit in combinatie met een internetabonnement geldt. Zonder internetabonnement en als TV Only pakket kan dit TV Start met Mediabox XL pakket niet besteld worden. Ik zal feedback aanleveren bij mijn collega's van de website zodat dit aangepast kan worden. 

 

Sorry voor alle verwarring!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Lupercus Op welke pagina zie je alleen het TV Start abonnement zonder internet?

 

Enkel TV Start pakket | Ziggo

 

Hieronder zit altijd een internet pakket bij de mediabox XL:

 

Ziggo pakketten vergelijken | Ziggo

 

Mediabox XL Vergelijk pakketten | Televisie | Ziggo

Lupercus
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Bert- dank voor je reactie. Het is inderdaad verwarrend, maar het staat op de Ziggo pagina met tarieven voor televisie (dus zonder internet).

Tarieven Televisie 

Ik heb het €28,50 TV Start abonnement. Onderaan de pagina zie je bij Interactieve TV staan dat met deze abbo terugkijken tot 2 dagen mogelijk is, maar dan wel met de XL box. Ik heb nu nog een oude UPC Pace mediabox, maar precies om die reden zou die daarom omgeruild worden voor de XL. Met diezelfde XL box kun je dan ook weer terug naar het begin als je midden in een programma binnenvalt.

 

Vervolgens waren er 2 helpdesk medewerkers op 2 verschillende dagen die dit nog speciaal navroegen en gecheckt hebben en zeiden dat inderdaad het omwisselen mogelijk was. Dus site (link hierboven) en 2 medewerkers zeggen dat dit kan.

En dan vandaag één derde medewerker die zegt dat dat niet kan.

 

Vandaar - hoe zit dat nu? 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Lupercus  maak het niet onnodig duur, neem TV af via XS4ALL een tientje extra, en meer tv kanalen in HD en standaard begin gemist en tot 7 dagen terugkijken via de mediabox.

 

Voor interactieve TV(replay) met een mediabox is internet van Ziggo nodig. Wel kan je met je huidige abonnement via www.ziggogo.tv en de Ziggo app terugkijken, of starten va af het begin.

Lupercus
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@RoWi.  dank voor je antwoord.

 

Xs4all is wel wat duurder geworden inmiddels, als ik hetzelfde pakket neem als wat Ziggo aanbiedt ben ik voor apart Ziggo TV én Xs4all internet samen evenveel kwijt als wanneer ik én internet én TV afneem van Xs4all. 

 

DSat internet van Ziggo nodig is voor starten vanaf het begin is nu precies wat weersproken wordt in de pagina van Ziggo zelf die ik aanhaalde, én wat 2 helpdeskmedewerkers ook stellig beweerden.

 

Ik snap ook werkelijk niet waarom ik mijn abbo niet gewoon zou kunnen omzetten naar simpel TV Start (€28,45 en wordt aangeboden met CI+ module) en dan voor €5 extra bijvoorbeeld een Next box erbij nemen voor het starten vanaf het begtin e.d.

Zo staat het immers gewoon aangeboden op Tarieven televisie 

Of desnoods zou ik gewoon TV compleet nemen, zit daar al de Next bij?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan eens goed meekijken met je.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een tweede Next kan enkel als je er al één hebt, dat kan inderdaad vanaf TV Compleet maar zeker voor de Next is internet van Ziggo nodig. De Mediabox XL heeft een ingebouwde modemrouter echter het TV start pakket met terugkijken dus interactieve TV daar is zover ik weet ook een internet abonnement voor nodig.

 

Ziggo kent twee vormen van TV Start zover ik weet is Replay alleen bij de interactieve versie inbegrepen, dat is niet het product van € 28,50. Althans dan is dit enkel via de Ziggo Go app mogelijk.

@Lupercus ik zie inderdaad dat XS nu € 15,00 rekent.

 

Nu een anders gedacht welke zenders worden gekeken zou NLziet voldoen?

 

Lupercus
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je @Bert , profiel is compleet wat dat betreft en ik wacht braaf af 🙂

Lupercus
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank @RoWi. - wat ik al zei, de Next en de XL staan als mogelijkheden bij het TV only abbo, met de prijs van €28,50. En precies dat was ook wat de 2 eerste telefonische medewerkers aangaven dat dat mogelijk moest zijn.

 

NLziet .... goede suggestie! Alleen kijk ik ook nog naar CNN, Arte, BBC e.d. .... ik zal eens rondsnuffelen of daar ook oplosssingen voor zijn. 

 

Hoe dan ook, ik ben benieuwd of een moderator / medewerker zich hier nog over aandient, zoals @Bert suggereerde. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Lupercus  schreef:

Dank @RoWi. - wat ik al zei, de Next en de XL staan als mogelijkheden bij het TV only abbo, met de prijs van €28,50.


Nee dat is incorrect die tarievenlijst zijn gewoon de kosten per optie dat is iets anders dan wat je met die TV Start variant, kan meebestellen. Dit is de correcte pagina voor het eenvoudige TV Start product.

Bij de versie van 28,50 krijg je alleen een CI module en smartcard, omdat je de Pace hebt woon je in upc gebied dan is via de CI module en Smartcard on demand niet eens mogelijk.

 

Wat ik hiervoor al schreef is NLZiet een optie afhankelijk van de meest gekeken tv kanalen en de beschikbaarheid van een slimme TV.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Lupercus! Zo te lezen zijn er nogal wat onduidelijkheden over het TV Start pakket. Tijd voor duidelijkheid! 😄

Het TV Start pakket is zonder internet niet beschikbaar in combinatie met een Mediabox XL, deze valt enkel te bestellen met een CI+ (€28,45 per maand) en met een reguliere mediabox (€27,95 per maand). 

 

De link die je deelt klopt dan inderdaad niet helemaal. Bij 'Inbegrepen bij TV Start (Mediabox XL)' zou ook vermeld moeten staan dat dit in combinatie met een internetabonnement geldt. Zonder internetabonnement en als TV Only pakket kan dit TV Start met Mediabox XL pakket niet besteld worden. Ik zal feedback aanleveren bij mijn collega's van de website zodat dit aangepast kan worden. 

 

Sorry voor alle verwarring!

Lupercus
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ha @Monica !
Dank voor je bericht. En inderdaad, dat is tenminste duidelijk 🙂  Alleen - voor mij betekent dat dat ik nu deze aansluiting opzeg, ik ga dan over naar KPN.

Jammer, na bijna 40 jaar via de kabelaansluiting TV gekeken te hebben (het heette destijds nog KTA 🙂 is dat afscheid toch een beetje onwennig.

Dank voor de helderheid!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic