1
Vraag
2
Reacties
VrolijkeFrans

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Stroomverbruik modem bij Next

Ik heb al jaren een Mediabox XL met ingebouwd modem, en lees overal dat ik deze zou kunnen vervangen door een Next om zo stroom te besparen. Kan iemand mij zeggen welke modem ik bij de Next ontvang en hoeveel stroom deze verbruikt?

Als de Next heel zuinig met elektriciteit omgaat maar de modem niet schiet ik er nog niks mee op, vandaar.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gio2903

Level 16
  • 2228Posts
  • 115Oplossingen
  • 1494Likes

dat modem is hoe dan ook zuiniger dan de xl, je krijgt een connectbox (smart wifi modem). ik lees op internet dat het stroomverbruik 11watt is (https://nl.hardware.info/routers.9/compal-ch7465lg-zg-ziggo-connect-box.371250)

Bekijk in context

4 Reacties 4
Gio2903

Level 16
  • 2228Posts
  • 115Oplossingen
  • 1494Likes

dat modem is hoe dan ook zuiniger dan de xl, je krijgt een connectbox (smart wifi modem). ik lees op internet dat het stroomverbruik 11watt is (https://nl.hardware.info/routers.9/compal-ch7465lg-zg-ziggo-connect-box.371250)

Steefb

Level 19
  • 14817Posts
  • 2841Oplossingen
  • 6489Likes
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5506Posts
  • 223Oplossingen
  • 4211Likes

Dag @VrolijkeFrans 

Nog los van het stroomverbruik zul je er sowieso een eind mee opschieten omdat die all-in-one-Mediabox XL toe is aan pensioen en straks de nieuwe technologieën niet meer zal kunnen bijbenen.
Achteraf gezien heeft die doos het langer volgehouden dan de meeste andere apparaten.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13605Posts
  • 1136Oplossingen
  • 5818Likes

Hey @VrolijkeFrans. Altijd goed om onderzoek te doen, voor je iets aanpast. Je wilt natuurlijk niet met hetzelfde verbruik overblijven, uiteindelijk. Zoals je ziet, zul je er met een nieuwe mediabox en modem flink op vooruit gaan! Mocht ik iets voor je kunnen doen, dan geef je maar een gil :-). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic