Vraag
Reacties
Maverick
Level 1

Streamgdiensten hoe te installeren en of gebruiken

Hoi,

Sinds een paar weken ben ik klant bij ziggo.
Gekomen van KPN met een netflix account aldaar.
Nu bij ziggo een netflix, hbo account en het sport account gekregen van ziggo.
Hoe krijg ik deze diensten op mijn tablet en of TV. 
Doorloop ik de stappen dan krijg ik steeds een abonnement wat ik moet betalen.
In de producten staat netflix en HBO actief.
Sport staat er helemaal niet bij.
Hoe kan ik nu netfklix kijken.....mijn kpn account komt steeds naar voren en via ziggo moet ik betalen.
Ik lees graag hoe de activatie gedaan moet worden.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
33 Reacties 33
RoWi
Level 20

Wat bedoel je exact met dat Sport account. Ziggo heeft Ziggo Sport Totaal dat kijk je via de mediabox vanaf kanaal 401 tot 406 of via de Ziggo Go app.

Er is ook een Sport Compleet bundel daarbij zit toegang tot ESPN die zitten op 421,422,423 en 424.

Voor Netflix en Hbo zal je de via Ziggo aangemaakte gebruikersnaam en wachtwoord moeten gebruiken in de desbetreffende apps. Werkt dat niet dan is er een communicatie probleem tussen de Ziggo systemen en die van de streamdienst. Het activeren doe je in de Mijn Ziggo omgeving.

https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders-streamingdiensten/netflix

https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders-streamingdiensten/hbo-max

In principe zouden de accounts die je via KPN had overgezet kunnen worden naar Ziggo. Heb je bij KPN een provider onafhankelijk emailadres gebruikt om een account te maken bij Netflix en HBOMax? 

0 Kudos
puppie
Level 17

Als je op de eerste link klikt @RoWi dan kom je weer bij de abonnementen uit. Dat is er al het gaat om het activeren van het account.
Hoe krijgt @Maverick dat voor elkaar.
Ik heb ook al bij hem thuis gekeken maar steeds gaat hij weer naar het kpn mailadres heen.
Vul je daar de gegevens van ziggo in dan zegt het systeem er is geen account met deze naam aanwezig.
Het staat bij de producten in mijn ziggo.
Sport het complete pakket zou erbij geleverd worden.
Maar helaas is dit ook een deur aan deur verkoper geweest waarvan ik vaker lees dat het fout gaat.
Er is gebruik gemaakt van een monteur die alles heeft aangesloten maar helaas geen netflix of iets anders heeft geinstalleerd.

En nee het was een @kpnmail.nl adres.

0 Kudos
Template
Level 17

@RoWi Ziggo Sport Totaal heeft een eigen App, naast hetgeen via Ziggo Go te zien is

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een Ziggo forum medewerker krijgt je bericht vanzelf onder ogen en kan je verder op weg helpen.

0 Kudos
puppie
Level 17

@Bert daarom is deze vraag ook op het forum geplaatst.
Beter hier dan aan de mobiele....

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Template  schreef:

@RoWi Ziggo Sport Totaal heeft een eigen App, naast hetgeen via Ziggo Go te zien is

Klopt maar dat is nergens voor nodig.

0 Kudos
RoWi
Level 20

Helder @puppie 

Dit is een school voorbeeld waarom ik tegen streamdiensten via de provider ben.

Voor die accounts is het jammer dat er een kpn emailadres is gebruikt. Als er bij KPN niet voor een email only account is gekozen vervalt dat adres over zes maanden dat zal bekend zijn.

Er zullen waarschijnlijk nieuwe accounts voor zowel Hbo-max als Netflix gemaakt moeten worden.

Dat kan/moet via de Mijn Ziggo omgeving via beheer streamdiensten.

Voor het activeren van het abonnement moet in de Mijn Ziggo omgeving een optie aanwezig zijn. Daarna moet er een email worden gestuurd door het systeem die bevestigd moet worden.

Dit hoort zover mij bekend niet bij de taken van een monteur.

Terzijde zonder actief account kan er geen abonnement worden afgesloten.

Dat je bij dat emailadres van kpn uitkomt is omdat dit de gebruikersnaam is van de accounts.

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Maverick of en @puppie 

ZIjn deze procedures gevolgd? 

Als die procedures goed worden doorlopen zouden de abonnementen correct aan de bestaande account gekoppeld moeten worden.

Screenshot_20250609_184902_Chrome.jpg

Screenshot_20250609_184647_Chrome.jpg

0 Kudos
puppie
Level 17

@RoWi dat het niet bij de monteur hoort weet ik. Maar helaas de nieuwe klant wist dat niet en zit nu met dit probleem.
De verkoper heeft de klant overgehaald met deze aanbieding, weg bij KPN en mooi goedkoper bij ziggo.
Maar nu de laatste stappen nog ....die de klant niet zelf kan oplossen.
Maar we wachten op de medewerker van ziggo om het netjes op te lossen.

En de gegevens van maverick staan in zijn profiel dus dat is gemakkelijk zoeken voor ziggo.

0 Kudos
RoWi
Level 20

Helaas gaat er zoals je zelf waarschijnlijk ook wel weet enorm veel fout met het activeren van de streamdiensten. Gelukkig kan het soms wel worden opgelost maar er zijn te veel langlopende topics.

0 Kudos
Template
Level 17

@RoWi wrote:

@Template  schreef:

@RoWi wrote:

@Template  schreef:

Uiteraard is dat wel nodig, zoek de community posts terug waarin naar voren komt dat er dan meer Ziggo Sport kanalen zijn dan in Ziggo Go. Ook zijn sporten dan makkelijker en sneller te benaderen dan via Ziggo Go. Dus voor iemand die iets zoekt werkt dat stukken beter dan Ziggo Go

Als een email adres gebruikersnaam is voor een streaming dienst zou je normaal gesproken ook dat in het account aan kunnen passen. Dus dat mail adres van KPN vervangen door een andere in account gegevens 

0 Kudos
Shane
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Maverick, welkom op de Community!

Alleen maar logisch dat je zo snel mogelijk gebruik wilt maken van deze abonnementen.

Ik zie dat er een betaald variant voor Netflix op je abonnement staat. Daarnaast kan ik ook geen gratis variant voor Ziggo Sport Totaal vinden. Omdat je Vodafone en Ziggo combineert is het mogelijk om Ziggo Sport Totaal af te sluiten voor €4,95 per maand.  Kanaal 14 (Ziggo Sport) is wel gratis toegankelijk. Ik kan de gratis varianten ook niet op de bevestigingen terugvinden. Kan je me precies vertellen hoe het gesprek destijds ongeveer is gegaan? 

Op dit moment zie ik dat je een actief abonnement hebt op HBO Max voor 12 maanden.

De juiste inloggegevens vind je terug via Mijn Ziggo. Volg hiervoor deze stappen:

1. Ga naar het tabblad Producten.

2. Kies Streamingdiensten beheren.

3. Selecteer HBO Max/Netflix en klik op Inloggegevens vergeten. Mijn advies is om dit via de webversie te regelen op bijvoorbeeld een pc/laptop indien mogelijk. Dat is net even wat overzichtelijker. Dit zijn de correcte inloggegevens die je gebruikt.

Loop je hiermee alsnog tegen hetzelfde probleem aan? Laat me dan weten welke stappen je exact onderneemt om bij die schermen te komen. Ook zie ik dan graag een schermafbeelding tegemoet van de schermen waar je op uit komt. 

0 Kudos
puppie
Level 17

@Shane en hoe krijg ik dan de gratis versie van Netflix die beloofd is door de verkoper aan de deur?
De betaalde versie wordt nog steeds gekoppeld aan KPN.
Ik type even voor Maverick dat werkt iets makkelijker.
Ik zal hem zo wel even een apje sturen dat hij ook even een reactie geeft.

0 Kudos
Jeff
Level 9

@puppie Bij Ziggo bestaat er op dit moment geen gratis versie van Netflix. Wel is er een gratis variant van Skyshowtime.

0 Kudos
puppie
Level 17

@Jeff volgens de verkoper aan de deur bij een nieuw abonnement gratis netflix.

0 Kudos
Jeff
Level 9

@puppie Bij verkoop aan deur en telefoon dient eerst een akkoord/goedkeuring te komen vanuit de klant. Hier zou het dan op moeten staan. Heb je deze ingezien? Het kan natuurlijk zo zijn dat er iets beloofd is wat niet nagekomen kan worden. Dat gebeurt triest genoeg wel vaker aan de deur. Het enige wat ik alleen aangeef is dat Ziggo geen gratis versie heeft van Netflix zoals KPN dat heeft. Het is dus geen kwestie van "even toevoegen".

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Jeff  schreef:

@puppie Bij Ziggo bestaat er op dit moment geen gratis versie van Netflix. Wel is er een gratis variant van Skyshowtime.

Er is voor elke nieuwe klant wel een keuze optie waarbij 1 streamdienst 12 maanden gratis is. Maar daarbij is Netflix geen keuze mogelijkheid.

Screenshot_20250517_172151_Chrome.jpg

Er is wel een bundel Netflix en Ziggo Sport Totaal.

Screenshot_20250610_182605_Chrome.jpg

We waren er natuurlijk niet bij maar Maverick moet inderdaad een bevestiging hebben gekregen van wat er daadwerkelijk besteld is.

0 Kudos
puppie
Level 17

Als het goed is heb ik morgenavond contact met hem dus word vervolgd.

0 Kudos
RoWi
Level 20

@puppie  schreef:

Als het goed is heb ik morgenavond contact met hem dus word vervolgd.

Ik heb nog wel een vraag betreffende de accounts. Je kan bij elke streamdienst wel een account hebben maar geen abonnement.

Dus met mijn kennis hierover is het via Ziggo bestelde abonnement gekoppeld aan het bestaande account wat gemaakt is met dat kpn emailadres.

Dat heeft met onderstaande te maken.

Je kunt je Netflix abonnement eenvoudig overzetten naar Ziggo. Bestel Netflix via Mijn Ziggo en geef het e-mailadres op dat je ook voor je huidige Netflix account gebruikt.

0 Kudos