Vraag
Reacties
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Maverick
Level 1

Streamgdiensten hoe te installeren en of gebruiken

Hoi,

Sinds een paar weken ben ik klant bij ziggo.
Gekomen van KPN met een netflix account aldaar.
Nu bij ziggo een netflix, hbo account en het sport account gekregen van ziggo.
Hoe krijg ik deze diensten op mijn tablet en of TV. 
Doorloop ik de stappen dan krijg ik steeds een abonnement wat ik moet betalen.
In de producten staat netflix en HBO actief.
Sport staat er helemaal niet bij.
Hoe kan ik nu netfklix kijken.....mijn kpn account komt steeds naar voren en via ziggo moet ik betalen.
Ik lees graag hoe de activatie gedaan moet worden.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
31 Reacties 31
Jeff
Level 9

Het hangt van de implementatie van de streamingdienst af maar in principe wordt er bij activatie gevraagd naar een e-maildres. Dit mag een e-mailadres zijn welke nog niet bekend is bij de dienst of een bestaand account. In het laatste geval wordt dan inderdaad het account bij Ziggo gekoppeld aan het bestaande account bij de streamingdienst.

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Jeff  schreef:

Het hangt van de implementatie van de streamingdienst af maar in principe wordt er bij activatie gevraagd naar een e-maildres. Dit mag een e-mailadres zijn welke nog niet bekend is bij de dienst of een bestaand account. In het laatste geval wordt dan inderdaad het account bij Ziggo gekoppeld aan het bestaande account bij de streamingdienst.

Dat weet ik, daarom vraag ik dit specifiek. Omdat er wordt geschreven dat Maverick steeds bij het KPN account uitkomt, de meest logische reden is omdat dat adres is ingevuld door die verkoper aan de deur.

Dan kan in het bestaande account het emailadres worden veranderd. Daar wees Template ook op.

https://help.netflix.com/nl/node/100627

0 Kudos
Jeff
Level 9

Nee, koppeling van het account kan op dit moment alleen gedaan worden door een klant zelf. Een verkoper kan dat niet beïnvloeden. Wat wel kan in theorie is dat er lokaal iets in de cache zit waardoor er reeds ingelogd is op de dienst. Maar ook dan zit het aan de kant van de klant.

0 Kudos
Maverick
Level 1
Topicstarter

Goedenavond,

Er is al veel getypt maar het probleem waar ik tegen aan loop is het Netflix account op mijn nieuwe mail adres zetten. Deze is nu nog gekoppeld aan KPN.
Bij de afspraken gemaakt aan de deur zou Ik Netflix gratis krijgen als nieuwe klant.
En er was afgesproken dat ik het ziggo sport pakket voor 4.95 pm krijg.

HBO zou ook aangeboden worden en dat klopt. Die is actief.

Dus probleem Netflix zou opgelost moeten worden en het sport pakket.

Eind mei is de verkoper aan de deur geweest. Alles is gereed gemaakt behalve de twee probleempjes die er nu nog zijn.
Dus @Shane er ligt nog een uitdaging voor jou.

0 Kudos
Jeff
Level 9

@Maverick kan je de bevestiging tonen waarop staat dat Netflix gratis gegeven wordt? Dit aanbod bestaat namelijk niet. Ook een moderator kan dit niet aanbieden. Dat gaat hem dus niet worden.

0 Kudos
puppie
Level 17

Aan allen,
Het aanbod aan @Maverick is geheel mondeling aan de deur gedaan. Er is getypt op een tablet en dat is het.
@Shane zou jij eens ingesprek willen gaan met @Maverick  zijn mobielenummer is bekend in het profiel.
Tijdens het gesprek is de overstap naar vodafone ook gedaan om voor dit alles in aanmerking te komen.
Verkoper aan de deur heeft dus iets aan oplichting gedaan als deze afspraken niet waar gemaakt kunnen worden door ziggo.

Voor een ieder die hieronder nog opmerkingen of goed bedoelde adviezen wil geven. 
@Maverick wacht nu eerst contact af met @Ziggo dus een reactie van hem zal er niet zo 1 2 3 meer komen.

0 Kudos
RoWi
Level 20

@puppie  schreef:

Aan allen,
Het aanbod aan @Maverick is geheel mondeling aan de deur gedaan. Er is getypt op een tablet en dat is het.

Dat is ook genoeg. En het is heel simpel een mondeling afspraak is ook een afspraak.

Maar dan vraag ik mij wel af waar is de email bevestiging heen gestuurd.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Maverick @puppie waar het eerst gaat over activeren gaat het nu ineens over het verkoopgesprek. Ik snap de feedback goed, want als dit is toegezegd moeten we het daar óók over hebben. Eerst het probleem oplossen waarover dit topic is gestart: activeren van streamingdienst en dat Netflix activatie/inloggen goed gaat. 

Activatie: check, die is goed gegaan van zowel HBO als Netflix. 

Hoe staat het ervoor met Netflix? Welke inlog je gebruik staat namelijk los van deze activatie (en is eerder ook benoemd hier in het topic) De tip om het om te zetten naar een ander e-mailadres is gelinkt aan de account details van Netflix en valt daarmee ook onder de support van Netflix (Je e-mailadres op Netflix wijzigen | Netflix Helpcentrum

0 Kudos
puppie
Level 17

@Jos ik heb net even een vraag gesteld aan @Maverick zodra ik daar een reactie van krijg dan melden wij dat.
Ja het gaat in eerste instantie om het activeren van Netflix op het ziggo account.
KPN is buitenspel gezet i.v.m. het aanbod van vodafone-ziggo met de extra diensten.
Daarbij horen de mondelinge afspraken, gratis netflix-hbo en sport totaal (€ 4,95)

Wij kijken eerst of het Netflix account goed gaat komen....daarna komen wij terug op de andere afspraken die hier al wel benoemd zijn.

puppie
Level 17

@Jos bij het willen veranderen van het mail adres komt er de vraag welk abonnement en daarna welk betaalmiddel wil je gebruiken.
Maar er is toch een account bij ziggo dus wat moet daar gebeuren om dat goed te krijgen.
Ik spreek @Maverick maandag weer en neem dan zijn pc over.....als er voor die tijd een oplossing aangedragen kan worden vanuit Ziggo dan zijn wij al een stuk verder.

0 Kudos
Jeff
Level 9

@puppie @Maverick Ondanks dat het twee aparte discussies zijn denk ik wel dat de combinatie ervan tot verwarring leidt. Even terug naar de basis. Je hebt in principe maar één Netflix account. Er bestaat in principe geen Ziggo account voor Netflix. Je kan enkel ervoor kiezen om de facturatie via Ziggo ter laten lopen maar daarover zo meer.

Als ik het goed begrijp gebruik je nu nog een KPN-e-maildres voor je Netflix account en wil je dit aanpassen. Dit probleem heeft niets met Ziggo te maken en een oplossing hiervoor moet je hier dus ook niet zijn. Het kan zijn dat Netflix niet toestaat dat het e-maildres aangepast wordt voor een account waar geen actieve betaling voor is, dat weet ik niet maar in de basis geeft Netflix zelf aan hoe je het e-maildres van je account kan aanpassen. Deze link is ook al door @Jos gedeeld.

How to update Netflix account information | Netflix Help Center

Vervolgens is er de facturatie die via Ziggo kan lopen. Indien dit gewenst is dan dien je dit in Mijn Ziggo te activeren. Zoals eerder gezegd maak je hiermee een koppeling met je bestaande Netflix account (nu nog het KPN-adres maar als de eerste wijziging goed is gegaan dus je nieuwe e-maildres). Zodra de koppeling tot stand is gebracht loopt de betaling en eventuele kortingen via Ziggo. Let op: Omdat je nu dus geen gratis Netflix hebt zal je gevraagd worden welk regulier abonnement je wilt hebben met de bijbehorende prijs. Deze prijs zal dan verrekend worden op je Ziggo factuur.

0 Kudos
puppie
Level 17

Duidelijke uitleg.
Gaan we maandag proberen.

0 Kudos