Mike3

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Straks geen internet door slechte overstapservice van Ziggo

Wij zijn bezig over te stappen naar Ziggo internet en hebben meermaals met de klantenservice gebeld om te bespreken hoe Ziggo garandeert dat wij tijdens de overstap niet zonder internet komen te zitten. Wij maken hierbij gebruik van de ‘Ziggo overstapservice’. Voordat wij ons overstappakket ontvingen hebben wij met Ziggo gebeld om te vragen of de aanwezige aansluitingen in ons huis voldoende zijn om van het glasvezelnetwerk gebruik te kunnen maken. Gek genoeg gebruikt Ziggo hiervoor niet de glasvezel, maar ouderwetse AUX-verbinding die in onze jaren-60 woning niet meer aanwezig is. Wij kregen te horen dat daarom een monteur de AUX-verbinding eerst moet aanleggen, maar dat hier pas een afspraak voor gemaakt kon worden zodra wij ons overstappakket in huis hebben. Eén dag voor de overstapdatum ontvingen wij (zonder notificatie) pas het overstappakket en dezelfde dag hebben wij Ziggo gebeld om een afspraak met de monteur in te plannen. Dit kon niet op de korte termijn, maar wij zouden terug gebeld worden als er toch een gaatje vrij zou komen. Vervolgens werden wij tot 2 maal toe niet terug gebeld. Na meerdere malen de klantenservice zelf gebeld te hebben is uiteindelijk toch een week later een afspraak met een monteur ingepland. Vervolgens komt de monteur en blijkt die alleen het pakket in huis te kunnen aansluiten en dat een losstaande aannemer verantwoordelijk is voor de installatie van de AUX-verbinding, terwijl Ziggo wist dat die aangelegd moest worden. Nu kregen wij te horen dat we op bericht van de aannemer moeten wachten totdat die tijd heeft een afspraak in te plannen, maar dat dit zomaar 3 weken kan duren. Na nogmaals telefonisch contact met de klantenservice van Ziggo kunnen zij ons niet helpen. Daar wordt gezegd dat ze er niks aan kunnen doen als wij zonder internet komen te zitten doordat de overstap niet binnen 2 weken is geregeld. Bij de vraag hoe wij hier een klacht over kunnen indienen, werden we doorverwezen naar het zelfde klantenservice nummer als waar wij al zo vaak mee gebeld hebben. Hoe kan het dat met zoveel eigen initiatief de overstapservice van Ziggo, die juist bedoeld is om de klant te ontzorgen en te ontlasten, dat wij nu dreigen zonder internet te komen te zitten? Heeft iemand een tip hoe wij toch niet zonder internet kunnen komen te zitten en op tijd kunnen overstappen? Voor ons werk zijn we immers afhankelijk van internet (thuiswerken).

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Even wat meer info over de "ouderwetse AUX-verbinding".

Ziggo heeft geen ouderwetse AUX-verbinding, maar een coax kabel verbinding naar je woning, waarvan alle 430.000 straat-/wijk-/regiokasten de afgelopen 6 jaar van binnen volledig vervangen zijn voor de nieuwe Docsis 3.1 techniek waarbij internetsnelheden bereikt kunnen worden tot 10 Gbit/s download en 2 Gbit/s upload.

Vanuit Ziggo is alles glasvezel tot in de wijkkast en van daaruit wordt het coax kabel naar de straatkast met eindversterker.

 

 

Als het goed is, dan zorgt juist de overstapservice ervoor dat je geen dag zonder internet zit en stopt de oude provider pas als de nieuw, in dit geval Ziggo werkt, maar ik begrijp van je dat dat maar 2 weken overlap is?

Mogelijk kan Ziggo dan zorgen dat je een wifi verbinding in huis hebt via een mifi router.

Bekijk in context

5 Reacties 5
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een moderator komt binnenkort langs in dit topic om naar de beschreven problematiek te kijken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Even wat meer info over de "ouderwetse AUX-verbinding".

Ziggo heeft geen ouderwetse AUX-verbinding, maar een coax kabel verbinding naar je woning, waarvan alle 430.000 straat-/wijk-/regiokasten de afgelopen 6 jaar van binnen volledig vervangen zijn voor de nieuwe Docsis 3.1 techniek waarbij internetsnelheden bereikt kunnen worden tot 10 Gbit/s download en 2 Gbit/s upload.

Vanuit Ziggo is alles glasvezel tot in de wijkkast en van daaruit wordt het coax kabel naar de straatkast met eindversterker.

 

 

Als het goed is, dan zorgt juist de overstapservice ervoor dat je geen dag zonder internet zit en stopt de oude provider pas als de nieuw, in dit geval Ziggo werkt, maar ik begrijp van je dat dat maar 2 weken overlap is?

Mogelijk kan Ziggo dan zorgen dat je een wifi verbinding in huis hebt via een mifi router.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4099Posts
  • 338Oplossingen
  • 1648Likes

@Mike3 welkom hier, goed dat je het even aangeeft. En natuurlijk leuk dat je Ziggo af gaat nemen.

Minder mooi is uiteraard alles wat er nu loos is. Sorry ook voor het gedoe! Het is ook allemaal wel even pech, dat er net in deze situatie sprake is van kabelschade. Het is vanuit hier ook even lastig om daar een vinger tussen te krijgen: een dergelijk proces is strak ingericht en gaat grotendeels buiten onze invloed.

Terecht is al opgemerkt dat er een optie is voor een soort tijdelijk internet, wat in het verleden inderdaad wel via ons is aangeboden. Maar dat hebben we niet in die vorm. Wel kan ik je verwijzen naar deze link. Daarnaast is het zo dat je inderdaad gegevens hebt van de aannemer, mijn advies is toch om hier één en ander mee af te stemmen.

Mike3
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sorry voor de late reactie. Gelukkig kwam de aannemer wel snel langs, 's avonds werden we al gebeld dat de aannemer de volgende ochtend langs kwam. Gelukkig is het dus allemaal goed gekomen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4099Posts
  • 338Oplossingen
  • 1648Likes

@Mike3 daar zijn we heel blij mee! Fijn om te lezen, dankje voor de feedback. Veel plezier met je Ziggo-pakket!

Uitgelicht topic